• 0

Licentienemers vinden via Espacenet

Hoe vind ik een licentienemer?

 

Eén van de meest gestelde vragen en de grootste bron van frustratie onder ( met name ) beginnende Uitvinders.

 

Deze week ging ik aan de slag met een aanpassing voor een rolstoel. In de Nederlandse octrooiliteratuur staan slechts 35 octrooien vermeld die betrekking hebben op rolstoelen. Het was niet moeilijk hieruit een klein aantal innovatieve ondernemers te selecteren. Na een bezoek aan hun websites maakte ik een keuze.

 

Meteen raak.... ;)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met deze benadering kun je af en toe geluk hebben, maar juist de innovatieve bedrijven met veel octrooien op hun naam hebben ook vaak last van het NIH (not invented here) syndroom.

 

Mvg

Hendrik

 

Ik sluit me bij Hendrik aan dat dit meer een lucky shot is.

Als je een goed product hebt ben je verplicht de markt te kennen en de spelers.

Door te netwerken met je concurrenten ontdek je vanzelf welk bedrijf openstaat voor iets nieuws en welke niet.

Het NIH syndroom, en het hallelujah gevoel over de eigen vinding wil bedrijven nog wel eens blind maken voor andere oplossingen, dan sta je voor een dichte deur.

Link naar reactie
  • 0

@Peter

Het kan best dat je iets "uitgevonden" hebt wat zeer goed bruikbaar is.

Aan de andere kant is deze branche "klein" en erg ondoorzichtig. * iedereen ként iedereen* Vergeet niet dat er dagelijks inventieve oplossingen gevonden worden voor een specifieke gebruiker van een rolstoel en natuurlijk wordt er dan ook gekeken of het commercieel haalbaar is om dit op de markt te zetten.

Alleen wij al als middelgrote ondeneming in Nederland hebben rond de 7000 beschermde adaptaties voor de Revalidatiebranche liggen die we zonodig delen met andere ons bekende spelers in de markt.

Jaarlijks hebben wij al zo'n 10 to15 gesprekken met "uitvinders" die het gat in de markt gevonden denken te hebben... natuurlijk staan we die te woord maar tot nu toe is dé innovatie dáár niet vandaan gekomen.

Toch wens ik je veel succes... waarom zouden we niet iets over het hoofd gezien hebben.. ::)

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.