• 0

Welke van de nieuwe banken zouden jullie aanraden?

Beste mensen,

 

Voor een nieuwe BV die ik aan het oprichten wil ik graag een bankrekening openen.

Nu wil ik niet gaan voor de klassieke ING, Rabobank of AbnAmro.  Er zijn momenteel veel alternatieven.

Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe banken en welke zouden jullie mij adviseren?

 

Ik hoef geen krediet, slechts een eenvoudige rekening courant.

 

Ik hoor het graag even,

 

Mvg

Gerard

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Andere traditionele bank: Volksbank (ASN Bank, SNS, RegioBank), Triodos Bank.

Een online bank: Bunq

 

Het openen van een bankrekening bij een traditionele bank lijkt momenteel overigens hier en daar op het trekken van kiezen. De doorlooptijden zijn lang. Bij ASN Bank duurde het 6 weken voordat ze de aanvraag überhaupt in behandeling nemen (simpele persoonlijke holding zonder personeel), maar daarna kwamen ze alsnog met een waslijst aan vragen en documentverzoeken. Twee maanden later ben ik nog steeds niet zeker dat ze de rekening gaan openen.

 

Ben op zich te spreken over de dienstverlening van Triodos. Heb nog nooit downtime ervaren. Alle privé en zakelijk rekeningen zijn makkelijk bij elkaar bij te houden. Bij de klantenservice krijg je meestal meteen iemand aan de lijn die weet waar ze het over hebben. Nadeel is alleen dat ze inmiddels geld rekenen voor alles, ook voor een spaarrekening. In feite een degressieve negatieve rente voor iedereen. Persoonlijk stoor ik me daar mateloos aan. Elke maand weer. Maar het feit dat je die flauwekul ook weer moet administreren.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Merk op dat de nieuwe clubjes hun bankieren zo goedkoop en makkelijk kunnen houden, omdat ze een veel magerder pakket aanbieden voor een kleinere doelgroep dan de grootbanken.

 

An sich niets mis mee, zo heb je keus en betaal je niet meer dan nodig is.

 

Zie bijvoorbeeld de voorwaarden die KNAB aan BV's stelt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.