• 0

VOF: winst obv opdrachten verdelen

Dag allemaal, 

 

Samen met twee andere zzp'ers, waar ik vaak samen adviesopdrachten mee uitvoer, ben ik van plan om een vof op te richten. Reden hiervoor is met name het opereren onder dezelfde naam (voor een stuk herkenbaarheid en marketing richting klanten) en het stoppen van het onderling factureren. 

 

Echter wisselt ons aandeel qua uren per opdracht en zijn er ook opdrachten die we alleen doen. Daarom dachten we erover om in onze VOF-overeenkomst op te nemen om omzet te verdelen obv gemaakte uren/projecten. Persoonlijke kosten (iemand heeft bv kantoor die hij huurt) op persoonsniveau, en algemene kosten wel 33%. Je krijgt dan dus een winst- en verliesrekening per vennoot binnen de vof. 

 

Echter kan ik online nagenoeg niks vinden om het op een dergelijke manier te doen. Zie ik iets over het hoofd? Komt het gewoon weinig voor maar mag het wel? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is geen wettelijke beperking of vormvereiste.

Alleen of vooral een gezamenlijke naam en niet meer onderling hoeven te factureren lijkt mij erg mager om in een VOF te gaan samenwerken. een VOF wordt niet voor niets vaak vergeleken met een huwelijk. Bereidheid tot inschikken en compromissen en er samen uit (willen) komen zijn cruciaal voor de kans op succes.
Als er meer dan alleen uren worden verkocht gaan er geheid discussies ontstaan of bepaalde kosten tot de algemene bedrijfskosten van de VOF horen of tot de specifieke kosten van de opdracht. Ik denk dat en VOF complexer administreren is dan elkaar een factuur sturen nav de opdracht.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.