• 0

Amerikaanse kleding verkopen in Nederland

Hi,

 

Ik ben Nederlands, maar woon tijdelijk in de Verenigde Staten. Ik heb een social security nummer in de VS. Ik heb het plan om Amerikaanse kleding te verkopen in Nederland. Vraag 1:

A) Kan ik beter een bedrijf opzetten in de VS en exporteren naar Nederland? Waarom?

B) Kan ik beter een bedrijf opzetten in NL en importen naar Nederland? Waarom?

 

Aangezien in naar terug naar NL kom, neig ik naar optie B.  Ik sta aan het begin van deze onderneming, dus leer graag meer over hoe het proces eruit ziet om dit van de grond te krijgen. Wat zijn mijn volgende stappen? Waar moet ik aan denken? Wat zijn moeilijkheden en obstakels? 

 

Alvast dank!
Babsie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je zult sowieso een bedrijf moeten inschrijven in het land waar je verblijft tijdens het ondernemen. Als je bijvoorbeeld in de VS woont, kun je geen eenmanszaak inschrijven in Nederland als je geen "vaste inrichting" hebt in Nederland. Omgekeerd zal dat voornamelijk afhangen van de staat waar je in woont. Die verschillen nogal sterk onderling, dus daar zijn geen algemene uitspraken over te doen, nog afgezien van de belastingheffing.

 

Voor optie B heb je uiteraard altijd de Kamer van Koophandel om mee te beginnen. Die hebben ook een handige "Internationaal ondernemen" pagina. Een onderdeel daarvan is tevens de "Importeerwijzer". Verder heeft de Belastingdienst al sinds jaar en dag het "Handboek Ondernemen". Die hoef je niet helemaal van voor tot achter te kennen, maar het is een vrij uitgebreide introductie van wat je allemaal kunt tegenkomen tijdens het gaan ondernemen, in welk land dan ook.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.