• 0

idee verkeerslichten

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

om na te gaan hoe verkeersborden en verkeerslichten eruit moeten en mogen zien: Verkeerstekens en CROW.

 

en uiteraard Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Rijkswaterstaat.

 

Vandaaruit kun je verder surfen, bellen en mailen.

 

Over hoe je het best met je ideeën om kunt springen (bescherming, bij leverancier promoten etc.) kun je het best de draadjes op dit forum over die onderwerpen lezen.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
  • 0

Kun je misschien een tijpe van de sluier oplichten ?

Zo is het een beetje onduidelijk op welk vlak het idee vordeel bied.

 

Verkeerslichten moet je inderdaad voor bij Rijskwaterstaat zijn.

Als je denkt in andere vormen of kleuren, geef ik je weing kans.

 

Hoe er rekening mee dat men geen zaken in gaat voeren waar een bestuurder aan moet wennen. Ik noem een voorbeeld.

Stel je voert de kleur blauw in, die gaat knipperen als er een ambulance aankomt.

Dat betekend dat alle rijopleidingen aangepast moeten worden en de bestuurders voorgeelicht moeten worden, alle verkeerslichten vervangen moeten worden inclusief hun besturing.

De nieuwe situatie zal door veel automobilisten in eerste instantie verwarring opleveren, en niet overal zijn ze in één keer ingevoerd.

Je kan dan gekke dingen krijgen als een bestuurder uit een andere regio ineens tussen verkeer staat wat er wel aan gewend is, met alle gevolgen van dien.

Houd er verder rekening mee dat dit langlopende trajecten zijn van minimaal enkele jaren voordat invoering overwogen kan worden.

 

Maar goed allemaal speculatie, vertel eerst iets meer om je wat beter te kunnen helpen.

 

EDIT

topictitel aangepast

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de support! Kan er me soms iemand zegge hoe het mechanisme werkt van een verkeerslicht? Kan ik dat ergens afhalen? En weten jullie soms ook welke firma die lichten fabriceert (liefst belgische, want er is een verschil tussen de belgische en nederlandse denk ik)?

 

Groetjes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de support! Kan er me soms iemand zegge hoe het mechanisme werkt van een verkeerslicht? Kan ik dat ergens afhalen? En weten jullie soms ook welke firma die lichten fabriceert (liefst belgische, want er is een verschil tussen de belgische en nederlandse denk ik)?

 

Groetjes

 

 

 

Wat bedoel je met mechanisme ?

De verkeerslichten worden bediend met een besturingskast, er is niets mechanisch aan.

Het is puur elektriek.

 

Kijk even op een aantal verkeerslichten, er staat vast wel een fabrikant op.

Link naar reactie
  • 0

 

Hoe er rekening mee dat men geen zaken in gaat voeren waar een bestuurder aan moet wennen. Ik noem een voorbeeld.

Stel je voert de kleur blauw in, die gaat knipperen als er een ambulance aankomt.

Dat betekend dat alle rijopleidingen aangepast moeten worden en de bestuurders voorgeelicht moeten worden, alle verkeerslichten vervangen moeten worden inclusief hun besturing.

De nieuwe situatie zal door veel automobilisten in eerste instantie verwarring opleveren, en niet overal zijn ze in één keer ingevoerd.

Je kan dan gekke dingen krijgen als een bestuurder uit een andere regio ineens tussen verkeer staat wat er wel aan gewend is, met alle gevolgen van dien.

Houd er verder rekening mee dat dit langlopende trajecten zijn van minimaal enkele jaren voordat invoering overwogen kan worden.

 

 

EDIT

topictitel aangepast

 

Hehe net als Mao Zedong had ingevoerd dat de Chinezen bij rood licht moesten gaan rijden en groen licht moesten stoppen omdat rood licht de kleur was van het communisme. Chaos in dat land (voor zover dat er nog niet was) :D

 

 

Maar anyway, ik ben ook wel benieuwd naar je ideetje omtrent de innovatie van de stoplichten.

 

groetjes,

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Kan er me soms iemand zeggen hoe het mechanisme werkt van een verkeerslicht?

 

Ja zeg, hoe kun je nu "een ideetje" hebben als je niet weet hoe die dingen werken?

 

Kan ik dat ergens afhalen? En weten jullie soms ook welke firma die lichten fabriceert (liefst belgische, want er is een verschil tussen de belgische en nederlandse denk ik)?

 

De eerste fase is "ideetje".

 

De tweede fase is "heeeeeel veeeeeel uitzoekwerk"

(jouw shortcut is om alles maar te vragen op dit forum.)

 

De derde fase is "businessplan"

(daar is een aparte afdeling voor op HL, het schrijven van businessplannen op verzoek)

 

De vierde fase is "heel hard werken voor weinig geld"

(jouw bijdrage lezend kun je deze fase met gemak overslaan)

 

De vijfde fase is, als je heel veel geluk hebt, "heel rijk worden"

(hoe schat je zelf je kansen in?)

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.