• 0

ZZP'er

Hallo allemaal,

 

ik hoorde via via dat het mogelijk is om voor jezelf te beginnen als ZZP'er en dan toch in dienst te zijn van een bedrijf. Ofwel jezelf detacheren.

Hierbij moet je geloof ik twee klanten per jaar hebben.

 

Het voordeel hiervan schijnt te zijn dat je veel meer belasting terug kan vragen. Ik heb al gekeken op de site van de belastingdienst en KvK. Helaas zijn zij er niet echt duidelijk over (of ik kan het niet vinden). Het schijnt ook een beetje in een grijs gebied te zitten.

 

Hebben jullie hier ervaringen mee en hoe hebben jullie dat aangepakt?

 

Wees gegroet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste YDP,

 

Het is me duidelijk wat je bedoelt want mijn bedrijf biedt dergelijke diensten aan. Je hebt alleen geen belastingvoordelen, tenzij je nu via een payroll of zo werkt. Indien je via dit, of een soortgelijk concept, werkt, heb je geen VAR meer nodig.

Het is niet nodig twee klanten te hebben; één is voldoende. Mocht je detailvragen hebben dan hoor ik die graag.

Indien je concepten wilt vergelijken: www.uniforce.nl en www.zzp-oke.nl. Voor specifieke vragen of een algemeen advies kan je ook terecht bij het Platform Zelfstandig Ondernemers (www.pzo.nl). Mijn ervaring is dat die specifieke vragen over de VAR vaak beter beantwoorden dan de KvK of belastingtelefoon.

Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen of het geen probleem vinden daar naar toe te komen, kijk dan even in de agenda. Op 15 november is er een seminar "Alles wat je altijd al wilde weten over de VAR".

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.