• 0

Ideeën mogelijkheden in online conferenties

Oké hier het draadje om wat verder te bomen over die online conferentie tool.

 

Wat is het? Een programma dat je hier kunt downloaden:

http://www.honking.net/downloads/HonkConference.exe

Als je het eenmaal een keer gezien hebt en snapt wat het kan, is het handig om het programma gewoon te bewaren op je PC, hoef je het niet ieder keer te downloaden.

 

 

Hoe kom ik aan dat programma?

Ik huur die ruimte momenteel van een organisatie in Canada. eiIgenlijk is het nog een soort Beta versie. In December gaan ze live. Ofschoon ik de mogelijjheid heb om er reseller van te worden, denk ik niet dat ik dat ga doen, ik ben nu eenmaal een slechte verkoper:-) Hoe dan ook momenteel dus nog geen commercieel belang bij.

 

 

Wat wil ik er momenteel mee gaan doen?

- Op de eerste plaats gebruik ik het momenteel als middel om het programma InfoWinner beter te presenteren.

- Verder is het een ideale tool om er support mee te geven (het heeft namelijk ook application sharing in zich, dus klanten kunnen de mogelijkheid geven om op hun PC te kijken (en ga nou niet denken dat ik dat bij iederen kan...daar moet je natuurlijk wel een akoord voor geven en klant ziet wat er gebeurd). Hoe dan ook vorige week hiermee een paar flinke autoritten weten te besparen.

- Verder een tool om relaties uit het verleden weer eens te spreken. Ik heb vorige week relaties van 5 jaar geleden eens uitgenodigd in die room. Toen stond ik al bekend als iemand met altijd weer iets nieuws komt, ze vinden het geweldig om op deze manier weer eens wat van me te horen en te zien.

 

Wat wil ik nog meer gaan doen?

- Ik wil die ruimte benutten door op vaste tijdstippen er meerdere bijeenkomsten in plaats te laten vinden. De volgende tijdstippen zijn momenteel gepland:

- Iedere vrijdag van 16:00 tot 18:00 een virtuele borrel. Hier heb ik niet alleen HL leden maar ook andere ondernemers uitgenodigd dat loopt via verenigingen. Zo wordt ik genoemd in een nieuwsbrief van www.ovh.nl binnekort ook bij www.meerbusiness.nl en de kreabea's van www.kreanet.nl. Afgelopen week een try-out gehad en ondanks een wat vertraging in geluid, vond een ieder het acceptabel om hier mee door te gaan.

 

www.kreanet.nl bied ik overigens een extra tijdstip aan (woensdag avond van 20:00 tot 22:00) om er van gebruik te maken. Die zullen hier meer workshop achtige evenementen gaan organiseren, die zullen gaan over creatief denken en doen.

 

Nogmaals doel voor mij momenteel: mijn netwerk op een efiiciënte manier uitbreiden en mogelijkheid om de infowinner onder de aandacht te brengen. Als tweede doel wellicht een nieuwe kans voor business, maar wil deze oppertunity gerust met een ander delen, nogmaals ik ben geen verkoper en moet nog meer op de rit zetten. Zo heb ik honking, VBF en MobCasting op mijn bureau liggen. Genoeg te doen maar begrijp dat ik een pad moet volgen om daar te komen.

 

Nou dit roept mischien genoeg vragen op. Wil ik allemaal beantwoorden, doch ga niet iets vragen als je nog niet eens de moeite hebt genomen om even in die ruimte te kijken. Daar éénmaal geweest, begin je mogelijk het pad te zien wat ik aan leggen ben. dat is echt niet alleen voor mij, toch echt ook voor julie. En schroom niet om die room gewoon te gebruiken voor een kleine of grote vergadering, als je wilt maak ik zelfs een besloten room voor je aan. Misschien wil je een online workshop organiseren, waar we ook al mee bezig zijn. Geen punt vraag het me, als ik alleen al 5 auto's stil kan zetten, is mijn ideale doel bereikt.

 

Oftewel: http://www.honking.net/downloads/HonkConference.exe

 

Probeer het, gebruik het, bespaar brandstof, leer nieuwe (klanten) kennen en ...maak kennis met een nieuwe fenomeen dat de naam Honking gaat krijgen.

 

Perry

Iedere vrijdag van 16:00 tot 18:00

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben zowiezo wel nieuwsgierig naar gebruikerservaringen met videoconferencing of de reden waarom die ervaring er niet is.

 

Ergens eind jaren negentig werd het al gebruikt bij m'n oude werkgever om contact te maken tussen het kantoor in Delft en dat in Brussel. Voor ontwerpers een ideale tool. Toevoeging van beeld bij de communicatie tussen deze twee kantoren was een enorme impuls voor de efficientie (hiervoor werden digitale fotos heen en weer gestuurd...)

 

De toepassing van Perry is erg leuk en redelijk laagdrempelig (programma installeren en je kunt in ieder geval al communiceren door te typen, meer als je een webcam en/of microfoon hebt) Maar gezien de reacties in het andere draadje vraag ik me af of er niet (een enorme) drempelvrees bestaat bij mensen om gebruik te maken van dit soort manier van communiceren.

Link naar reactie
  • 0

WillemJ, interessant wat je daar aansnijdt. Ik ben een van die drempelvrezers terwijl ik vierkant achter Perry's initiatief sta en er enthousiast over ben. Deze gespletenheid in mijzelf heeft mij ook verbaasd. Je vraag zet me aan het denken wat dat toch is dan bij mij van binnen.

Ik houd erg van schrijven en mail en af en toe msn als communicatiemiddel. Als ik schrijf kan ik eerst denken, kan ik mijn hele zin / verhaal netjes op papier zetten en nog even controleren of ik wel zeg wat ik wil zeggen. Hoewel ik soms al typend een enorme flapuit ben.

Als ik face to face of telefonisch communiceer, raak ik sneller de draad kwijt, ben ik iets aan het proberen te zeggen en wil dan meteen al eigenlijk weer iets anders zeggen. Na zo'n gesprek vind ik het dan soms moeilijk om te achterhalen wat er ook alweer allemaal gezegd is. Bij telefoongesprekken, vergaderingen en soms zelfs op netwerk evenementen heb ik dus eigenlijk ook altijd schrijfgerei paraat om als er iets noterenswaardigs gezegd wordt, even een note te maken.

Maar anderzijds, ik ga nu samenwerken met een aantal mensen aan de andere kant van het land. We hebben een afspraak waar ik meer dan een hele dag aan kwijt ben. Die zou ik op dit moment voor geen goud door een online afspraak willen vervangen maar ik kan me voorstellen dat als ik op termijn aan het fenomeen wen, er wel ruimte is voor zo'n online conferentie als vervanging van een irl meeting.

Daarom denk ik dat ik het binnenkort toch ga proberen en daarom denk ik ook dat dit draadje júist voor de drempelvrezenden (waaronder ondergetekende dus) interessant is. Leuk om even jullie ervaringen te kunnen bekijken van de zijlijn alvorens zelf over die irrationele drempel te stappen.

Link naar reactie
  • 0

Oh ja en niet te vergeten: nu en vaker zit ik ongezien gewoon met mijn ochtendkop, haar doordewar en pyama aan achter deze tikdoos. Daar hoeft geen webcam bij te zijn hahaha. ;D

 

Overigens zou ik er weer helemaal geen moeite mee hebben als zo'n ding 'aan' zou staan bij een HL borrel. Ik zou het denk ik inderdaad negeren of vergeten dat het er was en het dan op een gegeven moment weer zien en er dan misschien iets in roepen ofzo.

 

Ik vind het eigenlijk wel een laagdrempelige manier om er kennis mee te maken. Ik begrijp niet zo goed wat VCC bedoelt met 'rekening houden met'... denk ik. Je hoeft er toch geen rekening mee te houden als die aan staat? Word je geremd in wat je zegt / doet als hij aan staat? Vertel.

Link naar reactie
  • 0

Even een beetje off-topic:

 

ik ben nu eenmaal een slechte verkoper:-)

 

@Perry, in aansluiting op ons telefoongesprek: Je kunt jezelf dan wel een slechte verkoper vinden, daarom kun je nog wel verkopen. Ik ken veel mensen die geen ‘verkoper zijn’ maar wel goed kunnen verkopen. Gewoon op basis van hun enthousiasme, kennis en ervaring!

 

Ter illustratie hiervan kijk eens naar het volgende verhaal van iemand die geen verkoper is maar wel een wereld deal heeft gedaan:

http://www.verkopersonline.nl/columns/column51_rlommert.shtml

 

Zo ontstaat een nieuwe gezegde: hardlopers zijn verkopers ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Oke ff snel wat reacties van mijn kant op deze zondagmorgen.

 

Die online meetings moet je niet als vervanger zien van een face to face gesprek. Aan de andere kant kun je in deze meetings elkaar html dokumenten laten zien, elkaar programma's uitleggen en zelfs een whiteboard gebruiken, dat je in een kroeg nu eenmaal (nog) niet zo makkelijk kunt doen. Je kunt die meetings zelfs opnemen en later aan andere weer laten zien. Ook die whiteboard kun je apart bewaren en elkaar achteraf toemailen.

 

Een webcam vind ik eigenlijk niet eens nodig. Sterker nog ik heb er wel één maar werkt niet. Geluid is wel handig. Maar ik zie dat er veel chattend plaats vind. Die chat is ook erg handig in een groep. De spreker vertelt een verhaal. luisteraars typen hun vraag in de chatbox, spreker kan er dan later op terug komen.

 

Kortom het is allemaal net even meer dan een forum en een chatbox en eigenlijk ook net even meer dan een persoonlijk gesprek:-) Minder reistijd, meer kunnen vastleggen en last but least lekker makelijk weg kunen lopen of gewoon even wat anders doen, niemand die het ziet :-)

 

Goed iedere vrijdag van 16:00 tot 18:00 .

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het eigenlijk wel een laagdrempelige manier om er kennis mee te maken. Ik begrijp niet zo goed wat VCC bedoelt met 'rekening houden met'... denk ik. Je hoeft er toch geen rekening mee te houden als die aan staat? Word je geremd in wat je zegt / doet als hij aan staat? Vertel.

 

Ik heb sinds 2002 behoorlijk wat ervaring met video/audio over het internet, met (Apple) iChat. Eén-op-één, als beide kanten voor de webcam/microfoon zitten, werkt het prima en kan het veel toegevoegde waarde bieden.

Ik heb zo'n sessie ook wel op bijeenkomsten etc meegemaakt en dan is het eigenlijk alleen maar storend.

 

Waar ik voornamelijk op doelde, is het feit dat, stel je zit met 10 man/vrouw in een kroeg in Groningen, en er is een webcam en in de rest van NL kijken een boel mensen naar je, wat is het nut behoudens dat het vanuit technisch standpunt boeiend kan zijn dit te implementeren?

 

Juist de interactie van 10 (of welk aantal dan ook) mensen bij elkaar, verbale en non-verbale communicatie, dat is boeiend.

 

Moeten die dan nog rekening houden met de rest van de wereld op een schermpje? Juist op dát moment een boeiende discussie moeten onderbreken om iemand aan de andere kant van de webcam uit te leggen waar het over gaat, omdat het niet te zien of niet te verstaan was? Voor mij hoeft het (op dát moment) niet.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb sinds 2002 behoorlijk wat ervaring met video/audio over het internet, met (Apple) iChat. Eén-op-één, als beide kanten voor de webcam/microfoon zitten, werkt het prima en kan het veel toegevoegde waarde bieden.

Ik heb zo'n sessie ook wel op bijeenkomsten etc meegemaakt en dan is het eigenlijk alleen maar storend.

 

Waar ik voornamelijk op doelde, is het feit dat, stel je zit met 10 man/vrouw in een kroeg in Groningen, en er is een webcam en in de rest van NL kijken een boel mensen naar je, wat is het nut behoudens dat het vanuit technisch standpunt boeiend kan zijn dit te implementeren?

 

Juist de interactie van 10 (of welk aantal dan ook) mensen bij elkaar, verbale en non-verbale communicatie, dat is boeiend.

 

Moeten die dan nog rekening houden met de rest van de wereld op een schermpje? Juist op dát moment een boeiende discussie moeten onderbreken om iemand aan de andere kant van de webcam uit te leggen waar het over gaat, omdat het niet te zien of niet te verstaan was? Voor mij hoeft het (op dát moment) niet.

 

Ik dat je hier wel gelijk in hebt, maar ik denk ook niet dat we op dit moment moeten gaan denken dat iemand op deze manier ook werkelijk volledig aan de discussie zal kunnen deel nemen. Wat ik meer voor me zie is dat je 1 op 1 conversaties hebt met iemand uit de groep en met iemand die al of niet ergens anders is. Echt helemaal betrokken worden zul je dat niet. Kan me de meeting bij Nils nog herinneren waarbij Ties op een groot doek mee zou kunnen doen. Dat is idealistisch leuk, maar praktisch niet toepasbaar. Het was misschien wel leuk als daar een PC stond waarbij een ieder heel kort een 1 op 1 gesprek kan hebben. Helemaal leuk zou het denkik dan zijn als er op dat moment bij Ties meer dan 1 persoon aanwezig zijn. Twee netwerk meetings met elkaar verbonden met twee PC's. Of dit echt wat is....weet ik ook niet:-) Nog nooit mogen ervaren. Maar zou kunnen dat dit mischien wel wat is.

 

Ik ben daar zelf ook nog niet helemaal uit. Praktischer is het denk als een ieder gewoon thuis blijft:-)

 

Kortom we moeten niet gaan denken dat we met video conferentie een live meeting volledig kunnen nabootsen. Het is misschien een leuke aanvulling maar dan moet daar wel een juiste format voor bedacht worden. Netwerk borrels (met een groep waar ik ook echt wel eens bij wil zijn) vind ik ook nog steeds leuker.

 

Overigens laatst bij de netwerk borrel in Utrecht, zag ik tijdens de meeting ook nog even een paar achter een PC duiken om toch nog ff een berichtje te kunnen plaatsen op HL. Jammer dat die PC wat te ver stond, anders denk ik daar wel wat meer interacties was geweest, tusen een forum en een groep mensen die een borrel staan te drinken.

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Leuke loot aan de stam van ontwikkelingen!

 

Maak al een tijdje gebruik van e-conferencing; kan daar ook snel b.v. een ppt en beeldmateriaal delen. Dat is erg makkelijk als je het hebt over bv de look & feel van een website: je zet het plaatje neer en geeft live (met een pennetje) in de discussie aan waar dingen anders zouden moeten / kunnen.

Het blijft idd een vreemd fenomeen dat er uren reistijd kunnen worden bespaard en men toch weer elke x in de auto stapt om in een gehuurd zaaltje elders te overleggen terwijl dergelijke technologie ruim voorhanden is.

We hebben nog wat zendingswerk te verrichten!

 

Ciao

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zo'n sessie ook wel op bijeenkomsten etc meegemaakt en dan is het eigenlijk alleen maar storend.

Juist op dát moment een boeiende discussie moeten onderbreken om iemand aan de andere kant van de webcam uit te leggen waar het over gaat, omdat het niet te zien of niet te verstaan was? Voor mij hoeft het (op dát moment) niet.

 

Ok. Ik snap je. Ik denk ook even aan wat Perry verderop zegt dat als de pc in de buurt staat en af en toe iemand aandacht aan dat ding besteedt, dat het eventueel wel een plek kan krijgen. Het kan dus beide kanten op gaan, sterker, de één zal het heel leuk vinden en de ander zal er niet zo blij mee zijn.

Persoonlijk denk ik dan, aangezien we op een platform voor innovatie zitten, dat we het concept zoveel mogelijk kansen moeten geven om te zien wat voor wie wanneer wél en niet werkt.

Een advocaat van de duivel die de beren op de weg signaleert en daarvoor waarschuwt is bijzonder welkom uiteraard, want waarom zou je niet leren van ervaringen van anderen? Desalniettemin, ik kan me geen beter petri-schaaltje voor nieuwe technieken indenken dan een HL bijeenkomst omdat ik denk dat de innovatie- en experimenteertolerantie daar het hoogste is (of zou moeten zijn) van allemaal.

;)

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard zal zo'n online meeting wel een bepalde format/structuur moeten hebben.

 

Ik heb zelf het idee om die online meeting iedere vrijdag van 16:00 tot 18:00 alsvolgt te begeleiden:

 

- Eerst mag een ieder zichzelf voorstellen, hierbij gebruik makend van websites die ik dan op kan roepen. Bezoeker meldt dan de link in de chatbox die ik vervolgens uit zend. Dat zou een bezoeker ook wel kunnen doen, maar dan zou ik een ieder moderator rechten moeten geven.

Duur van het voorstel rondje hangt weer af van het aantal deelnemers, maar laten we zeggen dat er 30 deelnemers zijn. Een ieder krijgt 2 minuten, zijn we toch een uur verder. Parrallel aan deze sessie kunnen deelnemers onderling ook gesprekken voeren, dat maakt het wellicht al wat interactiever. Je kunt private een gesprek hebben of een chat. Hoe dat werkt spreekt voor zich als je eenmaal binnen bent.

 

- In een volgende fase zouden we een paar dingen kunnen doen.

Bijvoorbeeld:

- We gooien een probleem in de groep waar we een oplossing bij zoeken en we gaan daar over brainstormen. grote vraag is dan uiteraard, welk probleem etc... Moeten we dat vooraf kenbaar maken ja/nee

- We zouden zelfs een spelltje kunnen doen. Kaarten/ Schaken of wat anders.

- We zouden de groep in drieën kunnen delen en in aparte ruimtes kunnen brengen, vervolgens iedere groep een opdracht mee geven.

- Daarna komen we weer bij elkaar en leggen we ideeën bij elkaar.

 

Wat voor formats zou je nog meer kunnen bedenken bij het gelijktijdig online in een conferentie ruimte zijn?

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik volg dit draadje met interesse. Mijn complimenten aan Perry voor zijn 'innovatie-battle'.

 

Ik wil nog even ingaan op de mogelijkheden van mixed meetings zoals bijvoorbeeld een borrel met virtuele personen.

 

Wat ik telkens terug zie komen is dat de technische oplossing de factor 'plaats' uitschakeld maar dat de technische oplossing ook om een nieuwe situatie/organisatie vraagt, zeker als het om 1-op-meer of meer-op-meer gesprekken gaat. Waarom?

 

Een hoge usability (gebruiksvriendelijkheid) bij systemen vraagt vaak om een zo sterk mogelijk link met de werkelijkheid. Waarom ook niet bij deze oplossing?

 

Zet in een borrelruime aan de bar een kruk neer met een pop van mens-formaat erop. Op de bar zet je boven de romp van de pop de monitor/webcam/speakers neer met een pruik erop. Zodra het gezicht van iemand op die monitor te zien is loopt er echt niemand zomaar voorbij aan die 'persoon' aan de bar zonder te groeten (en in de lach te schieten). Het is te reeel en confronterend om te negeren. Je kunt er (net als in het echt) met een drankje voor gaan staan en een babbeltje maken. Maar je kunt de virtuele persoon ook negeren. Er kunnen zich ook mensen in het gesprek mengen, en je kunt van gesprekspartner wisselen. In het echt staat ook niet iemand ergens in een hoekje of aan de muur. Daarnaast haal je denk ik ook het technische karakter iets weg, wat alleen maar drempelverlagend werkt.

 

Nogmaals, probeer de situatie zo 'gewoon' mogelijk te houden voor een zo breed mogelijke gebruikers acceptatie wanneer je alleen plaatsonafhankelijkheid wilt bereiken. (Over de acceptatie door de bar-man wil ik het even niet hebben :-X dit is wel meteen een eerste succesfactor)

 

Dit zou moeten werken voor borrel, maar ook bij andere situaties zoals een workshop of presentatie kun je rekening houden met de 'echte' opstelling. Plaats de virtuele partij daar waar hij normaal plaats zou nemen. Staat deze normaal op een podium, dan is een beamerprojecte aan de muur wel zo reeel.

 

Ik hoop niet dat ik nu als joker verder ga hier op het forum :), het idee klinkt misschien wat vreemd, maar voor mij als het meest logische rekening houdend met de usability van het systeem/ de oplossing.

 

Ideetje voor de volgende borrel? Er heeft vast wel iemand een mooie vogelverschrikker en een pruik thuis liggen :D

 

Een nadeel is wel dat je wel een monitor per persoon nodig hebt die virtueel bij de borrel wil zijn.

 

Wellicht tot vrijdag 16.00 uur - groet, Nathan

Link naar reactie
  • 0

"Never kill an idea" hoorde ik laatst.

 

Ik vind hem wel aardig, we verlaten alleen wel de professionele sfeer.

Maar kan me voorstellen dat dit inderdaad wat drempel verlagender werkt. Ik heb ooit op een beurs wel eens een licht show gezien waarbij je iemand virtueel ziet lopen, Die goochelaar Hans Klok maakt daar toch gebruik van? Ik weet niet wat nu mogelijk is, maar zou wel mooi zijn om je zelf virtueel tussen een menigte te kunnen bewegen. Maar nu gaan we denk ik een beetje off topic...alhoewel...hoe lang zal dit nog duren?

 

Een nadeel is wel dat je wel een monitor per persoon nodig hebt die virtueel bij de borrel wil zijn.

 

Dat hoeft toch niet? Degene die op de borrel aanwezig is kan iemand al of niet aanklikken en een gesprek mee hebben. Mag niet zo zijn dat een ieder met een pop zit te praten, wordt het weer meer een internet cafe met aangeklede PC's.

 

Wat die barman betreft...als hij slim is, zet men gewoon een PC neer en rekent met 20 euro per uur voor het gebruik van de PC. Hang die op in de lucht als iemand 20 euro neer legt hijzen we hem naar beneden.

 

Maar, er moet ook nog meer over de formats nagedacht worden. Ik denk dat we heel dicht bij een paar leuke ideeën zitten.

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja leuk,

 

Vanavond een brainstorm sessie met een stel Canadese gehad en we zijn op wat leuke formats gekomen:

 

Het leuke is dat je een browser tot je beschikking hebt en een ieder dus tijdens, vooraf en achteraf de meeting formulieren in kunt laten vullen, laten stemmen etc..

 

Een greep uit de ideeën

 

1. Nadat een ieder zich gepresenteerd heeft kan een ieder ook iets aanbieden. Bijvoorbeeld:

- een rondleiding in een fabriek

- een kook evenement

- een spelletje tennis

- golfen etc..

Dat zijn dan evenementen die een ieder al of niet kan aanmaken. vervolgens kan men bieden/stemmen welk evenement we gaan doen, je ziet direct wie er allemaal mee willen en hoeveel mensen er komen. Dat bieden/stemmen kost dan niets, of er wordt een bijdrage gevraagd voor het evenement, gaat er om dat een ieder iets kan aanbieden en ook snel weet wie er komen en wanneer. Ook zou je op deze manier snel 1 op 1 sessies kunnen plannen.

 

2. Binnenkort kunnen we al een meeting hebben met Canadese en Nederlandse ondernemers verenigingen. We stippelen een reis uit aan de hand van de deelnemers die aanwezig zijn. Vervolgens kan men inschrijven wie welke slaapplaats en diners wil verzorgen:-) Een leuke trip met lage verblijfskosten:-)

 

3. We denken ook aan een virtuele onderneming, waarbij we wekelijks gaan stemmen welke beslissingen we gaan nemen. Lijkt op een game maar zou nog wel eens een serieus bedrijf kunnen worden.

 

4. Ook hebben we een aantal brainstorm methoden besproken. gebruik maken van zes gekleurde hoeden, per kleur een whiteboard invullen etc..

 

5. Talenten een plek geven. Naast ondernemers laten we ook mensen die een baan zoeken gelijktijdig deel nemen.

 

Vereist nog wat uitwerking allemaal, maar begint wat vorm te krijgen:-)

 

Aanstaande vrijdag gaan we wat testen:-)

 

En nou weer aan het werk :-)

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Oké hier het draadje om wat verder te bomen over die online conferentie tool.

 

Wat is het? Een programma dat je hier kunt downloaden:

http://www.honking.net/downloads/HonkConference.exe

Als je het eenmaal een keer gezien hebt en snapt wat het kan, is het handig om het programma gewoon te bewaren op je PC, hoef je het niet ieder keer te downloaden.

 

Hier werp je een drempel op voor mensen met een ander besturingssyteem, of mensen die niet graag zomaar programma's op hun hardeschijf zetten. Wil je zoiets een kans geven dan zul je een webbased applicatie moeten toepassen, of op een andere manier het vertrouwen winnen.

 

- Verder is het een ideale tool om er support mee te geven (het heeft namelijk ook application sharing in zich, dus klanten kunnen de mogelijkheid geven om op hun PC te kijken Hoe dan ook vorige week hiermee een paar flinke autoritten weten te besparen.

 

Probeer het, gebruik het, bespaar brandstof, leer nieuwe (klanten) kennen en ...maak kennis met een nieuwe fenomeen dat de naam Honking gaat krijgen.

 

 

Het zou volgens mij vooral goed kunnen werken om bestaande relaties te onderhouden of uit te bouwen. Dat er nieuwe aan toegevoegd kunnen worden is mooi meegenomen.

 

Ik ben zowiezo wel nieuwsgierig naar gebruikerservaringen met videoconferencing of de reden waarom die ervaring er niet is.

 

Ergens eind jaren negentig werd het al gebruikt bij m'n oude werkgever om contact te maken tussen het kantoor in Delft en dat in Brussel. Voor ontwerpers een ideale tool. Toevoeging van beeld bij de communicatie tussen deze twee kantoren was een enorme impuls voor de efficientie (hiervoor werden digitale fotos heen en weer gestuurd...)

 

De toepassing van Perry is erg leuk en redelijk laagdrempelig

 

Wat interessant is dat het wel werkt om bestaande relaties te versterken . De drempelvrees lijkt meer te maken te hebben met de niet aanwezige banden tussen gebruikers die elkaar niet kennen.

 

WillemJ, interessant wat je daar aansnijdt. Ik ben een van die drempelvrezers terwijl ik vierkant achter Perry's initiatief sta en er enthousiast over ben. Deze gespletenheid in mijzelf heeft mij ook verbaasd. Je vraag zet me aan het denken wat dat toch is dan bij mij van binnen.

Ik houd erg van schrijven en mail en af en toe msn als communicatiemiddel. Als ik schrijf kan ik eerst denken, kan ik mijn hele zin / verhaal netjes op papier zetten en nog even controleren of ik wel zeg wat ik wil zeggen. Hoewel ik soms al typend een enorme flapuit ben.

Als ik face to face of telefonisch communiceer, raak ik sneller de draad kwijt, ben ik iets aan het proberen te zeggen en wil dan meteen al eigenlijk weer iets anders zeggen. Na zo'n gesprek vind ik het dan soms moeilijk om te achterhalen wat er ook alweer allemaal gezegd is. Bij telefoongesprekken, vergaderingen en soms zelfs op netwerk evenementen heb ik dus eigenlijk ook altijd schrijfgerei paraat om als er iets noterenswaardigs gezegd wordt, even een note te maken.

Maar anderzijds, ik ga nu samenwerken met een aantal mensen aan de andere kant van het land. We hebben een afspraak waar ik meer dan een hele dag aan kwijt ben. Die zou ik op dit moment voor geen goud door een online afspraak willen vervangen maar ik kan me voorstellen dat als ik op termijn aan het fenomeen wen, er wel ruimte is voor zo'n online conferentie als vervanging van een irl meeting.

 

 

Die online meetings moet je niet als vervanger zien van een face to face gesprek. Aan de andere kant kun je in deze meetings elkaar html dokumenten laten zien, elkaar programma's uitleggen en zelfs een whiteboard gebruiken, dat je in een kroeg nu eenmaal (nog) niet zo makkelijk kunt doen.

 

Kortom het is allemaal net even meer dan een forum en een chatbox en eigenlijk ook net even meer dan een persoonlijk gesprek:-) Meer kunnen vastleggen en last but least lekker makelijk weg kunen lopen of gewoon even wat anders doen,

 

 

 

Ik heb sinds 2002 behoorlijk wat ervaring met video/audio over het internet, met (Apple) iChat. Eén-op-één, als beide kanten voor de webcam/microfoon zitten, werkt het prima en kan het veel toegevoegde waarde bieden.

Ik heb zo'n sessie ook wel op bijeenkomsten etc meegemaakt en dan is het eigenlijk alleen maar storend.

 

Juist de interactie van 10 (of welk aantal dan ook) mensen bij elkaar, verbale en non-verbale communicatie, dat is boeiend.

 

 

[quote

 

Ik dat je hier wel gelijk in hebt, maar ik denk ook niet dat we op dit moment moeten gaan denken dat iemand op deze manier ook werkelijk volledig aan de discussie zal kunnen deel nemen. Wat ik meer voor me zie is dat je 1 op 1 conversaties hebt met iemand uit de groep en met iemand die al of niet ergens anders is. Echt helemaal betrokken worden zul je dat niet. Kan me de meeting bij Nils nog herinneren waarbij Ties op een groot doek mee zou kunnen doen. Dat is idealistisch leuk, maar praktisch niet toepasbaar. Het was misschien wel leuk als daar een PC stond waarbij een ieder heel kort een 1 op 1 gesprek kan hebben. Helemaal leuk zou het denkik dan zijn als er op dat moment bij Ties meer dan 1 persoon aanwezig zijn. Twee netwerk meetings met elkaar verbonden met twee PC's. Of dit echt wat is....weet ik ook niet:-) Nog nooit mogen ervaren. Maar zou kunnen dat dit mischien wel wat is.

 

Ik ben daar zelf ook nog niet helemaal uit. Praktischer is het denk als een ieder gewoon thuis blijft:-)

 

Kortom we moeten niet gaan denken dat we met video conferentie een live meeting volledig kunnen nabootsen. Het is misschien een leuke aanvulling maar dan moet daar wel een juiste format voor bedacht worden. Netwerk borrels (met een groep waar ik ook echt wel eens bij wil zijn) vind ik ook nog steeds leuker.

 

Leuke loot aan de stam van ontwikkelingen!

 

Maak al een tijdje gebruik van e-conferencing; kan daar ook snel b.v. een ppt en beeldmateriaal delen. Dat is erg makkelijk als je het hebt over bv de look & feel van een website: je zet het plaatje neer en geeft live (met een pennetje) in de discussie aan waar dingen anders zouden moeten / kunnen.

Het blijft idd een vreemd fenomeen dat er uren reistijd kunnen worden bespaard en men toch weer elke x in de auto stapt om in een gehuurd zaaltje elders te overleggen terwijl dergelijke technologie ruim voorhanden is.

We hebben nog wat zendingswerk te verrichten!

 

Ciao

GJ

 

 

Ik volg dit draadje al enige tijd, en heb bewust even gewacht met reageren.

Perry meld zich met regelmaat bij mij via de Skype, en op de achtergrond plaats ik ook op de honkingsite wel reacties over dit onderwerp.

De reden is duidelijk, ik geloof in honking maar niet als soort van MLM site.

Zomaar wat mensen in een virtuele zaal stoppen, en denken dat daar business uitkomt werkt niet, ook bij off line meetingen werkt dit niet. Tenzij je de zaal gaat vullen met mensen waarvan je weet dat ze lekaar iets te bieden hebben.

Uit de reacties van de afgelopen week heb ik er enkele uitgelicht.

 

Ik zie honking dan vooral als tool om bestaande relaties uit te bouwen en te verdiepen, en later eventueel nieuwe relaties aan het subnetwerk toe te voegen. Een deel van mijn eigen activiteiten vinden over de grens plaats, en communicatie is in de beginfase is daarin erg belangrijk. Skype en MSN blijken de drempel om contact op te nemen behoorlijk te verlagen. Een (on line) meeting met een wat informeler karakter brengt de partijen dichter bij elkaar, en verhoogt de kans op succes. Honking zou daar dus een echte bijdrage kunnen leveren en mij menig auto en vliegtuig kilometer uit kunnen sparen. De druk op life meetingen neemt daarmee ook af, omdat dingen altijd nog online opgepakt kunnen worden. De kans op succes wordt ook op dit vlak verhoogt en kan als een indirecte bijdrage van Honking worden gezien.

 

wat ik zelf denk , en wat ik uit de reacties destileer heb je de volgende zaken nodig.

Conferentiesoftware met tekstchat, video, spraak, presentatie en registratie mogelijkheden, uiteraard webbased.

Je zou eigenlijk een eenvoudige tekstgenerator moeten hebben om samen dingen uit te werken.

Dit kan een businessplan zijn, een campagne voor een niew product, ideeen voor nieuwe producten, maar net zo goed de planning voor een groepsreis of zakenreis. Belangrijk is wel dat je deze documenten in het virtulele kantoor op kunt bergen, en er gezamenlijk of individueel aan kunt werken. Als je naast deze functionaliteiten de mogelijkheid toevoegd om passief danwel actief te zoeken naar nieuwe mensen voor jouw Honk, dan krijg je dus eigenlijk netwerkdating.

Zoals de datingsites werken, zo kun je dus ook netwerken uitbreiden.

 

Om een idee te geven van de soort software die inelkaar geschoven zou kunnen worden qua functionaliteit heb ik als voorbeeld twee sites opgezocht, een datingsoftware site en een conferentiesoftware site. Voor de goede orde, ik heb geen enkel belang in deze bedrijven. En natuurlijk vind matching niet langer plaats op basis van haarkleur of kleur van de ogen, maar op zakelijke interesse. Al blijkt ook hobby en sport mensen bij elkaar te brengen. Door een gezamenlijk interesse ikan het ijs makkelijk gebroken worden, en is de basis gelegd voor een relatie die uitgebouwd kan worden naar een zakelijke.

 

Ik ben vast wat dingen vergeten, eerst maar eens lezen wat julie vinden, en of jullie het verschil aanvoelen tussen wat Perry wil, en zoals ik Honling zie, wat natuurlijk Perry's ding blijft.

 

Link naar reactie
  • 0

Hier werp je een drempel op voor mensen met een ander besturingssyteem, of mensen die niet graag zomaar programma's op hun hardeschijf zetten. Wil je zoiets een kans geven dan zul je een webbased applicatie moeten toepassen, of op een andere manier het vertrouwen winnen.

 

Buiten het feit dat ik nog wel reactie wil geven op de andere punten, is dit wel iets waar ik momenteel tegen aanloop. Met name als je een creatieve groep wilt uitnodigen, zitten de meeste op een MAC:-) Programma dat ik voor ogen heb is nog niet op een MAC beschikbaar. Men moet dan weer emulatie software proberen etc...

 

Maar ja er zijn nog zo'n 150 oplossingen deze lijst bekijkend:

http://www.nbab-canb.nb.ca/video-conferencing/web_based_video_conference.html

 

Als ik die allemaal willen uittesten, ben ik 150 weken verder:-)

 

Ik heb dan ook maar een keuze gemaakt, beter een keuze dan geen keuze en de beperkingen maar voor lief nemen. Het zal uiteindelijk ook om de inhoud van de conferenties gaan. Als men 300 kilometer en 1000 euro voor een bijeenkomst wil uitgeven en dezelfde informatie voor 100 euro met wat extra inspanning in techniek beschikbaar is, vraag ik me af waarom er nog zo bar weinig gebruik van wordt gemaakt. De tijd is er rijp voor als ik mijn auto na wat afspraken weer voor 80 euro sta vol te tanken.

 

Voor de goede orde met alleen een webconferentie bedoel ik nog geen Honking: "Mensen bij elkaar brengen die op een bepaald moment voor een bepaalde reden ook werkelijk bij elkaar willen zijn", al of niet via telefoon, in een kroeg of in een conferentie room. Die conferentieroom is dus gewoon maar een onderdeel van Honking. Bepaalde dingen kunnen bijvoorbeeld ook per Skype doen. En ja, er komt op de achtergrond ook een soort dating site voor professionals (gaat over enkele weken live). Iets als OpenBC en Linked maar dan met meer interactieve en proactieve mogelijkheden. Voor de goede orde, tot nu toe nergens relaties mee. Ik heb wel een visie en vandaar ook zeer geintersseerd om het te volgen en het met julie te delen..

 

Vrijdag in de online meeting zal ik er iets meer over vertellen.

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.