• 0

Afzien contract en geld terug

Ongeveer 1 maand geleden heb ik bij Budgetwebhosting.nl een webdomein en webhost aangeschaft. De webhost hiervan blijkt zeer onstabiel te zijn. Dagelijks is deze wel 5 keer offline of gewoon niet te bereiken. Verder laden alle websites op deze host zeer langzaam ( of niet ). Ik heb budgetwebhosting hiervan verschillende keren van op de hoogte gebracht maar er wordt niets aangedaan. Ik heb bij hun ook een andere account waar alles wel goed werkt. Naar mijn idee ligt het dus aan mijn pakket wat hun leveren.

 

Nu heb ik een andere hosting provider aangeschaft en hier werkt alles perfect. Nu wil ik dus mijn geld terug van Budgetwebhosting aangezien er op hun website staat: Krachtige servers op een snel & betrouwbaar netwerk! Dit komt dus totaal niet over met mijn account. Van de week heb ik een presentatie gehouden voor een aantal van onze nieuwe projecten en van het een op het andere moment was de site opeens niet meer bereikbaar zeer onprofessioneel dus.

 

Nu heb ik Budgetwebhosting hier een mail over gestuurd dat ik mijn geld terug wil maar wordt er niet meer gereageerd op mijn mails.

 

Wat kan ik doen?

Is het mogelijk dat ik mijn geld terug krijg en is het mogelijk geld te eisen voor de schade die ik leidt door hun host?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aanvulling:

 

Nu staat er wel het volgende op hun website:

 

LIMITATION OF LIABILITY:

Budgetwebhosting.nl shall not be responsible for any claimed damages, including incidental and consequential damages, which may arise from Budgetwebhosting.nl servers going off-line or being unavailable for any reason whatsoever. Furthermore, Budgetwebhosting.nl shall not be responsible for any claimed damages, including incidental or consequential damages, resulting from the corruption or deletion of any web site from one of Budgetwebhosting.nl servers. All damages shall be limited to the immediate termination of service. Violations of these Acceptable Uses Policies should be referred to info@budgetwebhosting.nl. All complaints will be investigated promptly. Neither Budget Webhosting or Baffoon will ever be responsible for errors or downtime caused by circumstances beyond our control. FURTHERMORE, we do not refund paid orders for ANY reason after the order has been processed by Budget Webhosting.

 

Maar dit is tegenstrijdig met wat ze beloven van hun: snelle betrouwbare servers!

Link naar reactie
  • 0

Wat is er met betrekking tot de kwaliteit van de verbinding geregeld in de overeenkomst (en bijbehorende leveringsvoorwaarden)? Hanteert Budgethosting verder nog een SLA (service level agreement)? Zo ja, wat is daarin opgenomen?

 

Voor zover in de overeenkomst, leveringsvoorwaarden en/of SLA garanties worden gegeven over de kwaliteit van de verbinding dan kan de leverancier bij niet nakoming van haar verplchtingen daarop worden aangesproken.

 

In beginsel ben je toch voor de overeeengekomen termijn gebonden aan de leverancier. Voor zover de leverancier ernstig in gebreke blijft zou je onder de overreenkomst uit kunnen komen. Dit is het meest eenvoudige als de overeenkomst, de leveringsvoorwaarden of SLA daarvoor aanknopingspunten biedt.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

;)

 

Ben ondertussen al overgestapt maar ja zit wel vast aan een contract voor 5 jaar en heb geen zin om hier voor te blijven betalen. In hun algemene voorwaarden hebben ze het dat ze niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor server problemen e.d. maar ze adverteren wel met de kop: snelle betrouwbare webhosting????

 

Heb proberen contact op te nemen maar daar wordt ook niet op gereageerd.... En toen???

Link naar reactie
  • 0

oeh, contract voor 5 jaar dat is echt lang. Hoe betaal je de rekening trouwens, gaat dat via een automatische incasso. Zo ja, de automatische incasso door je bank laten intrekken. Laat zij maar even achter jou aankomen.

 

Trouwens bij grove nalatigheid zoals uit jouw verhaal blijkt kan je wettelijk gezien hun een kans geven om dit te herstellen gebeurt dit niet dan sta je in je recht om het contract op te zeggen.

 

Ik zou dus gewoon niet meer betalen.

 

Ik hoop dat je niet vooruit heb betaalt.

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Nou niet het goedkoopste want dan zou ik er niet eens moeite voor doen. Ik werk als reseller en heb een pakket van 300 euro excl. per jaar plus een aantal .nu domeinen van 60 per jaar erbij.

 

Voor een periode van 5 jaar vindt ik dit niet weinig en om klanten te houden moet ik wel kwaliteit kunnen leveren. Ben daarom nu overgestapt maar betaal nu dan wel dubbel.

Link naar reactie
  • 0
Nu wil ik dus mijn geld terug van Budgetwebhosting aangezien er op hun website staat: Krachtige servers op een snel & betrouwbaar netwerk!

 

Beste Micasa,

 

Op basis van de uitspraak die jij aanhaalt van je provider kun je denk ik ook weinig verhaal halen. Er vanuit gaande dat hun hardware wel redelijk recent is, is de kans groot dat deze zin namelijk geen onwaarheden bevat. Hun servers zijn krachtig en het netwerk waar die servers aan hangen (hoogstwaarschijnlijk direct op de internet backbone) is ook zeer snel & betrouwbaar.

 

Je zal voor reclamaties dus wel met andere voorbeelden aan moeten komen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ze een wanprestatie leveren als die sites/servers idd meerdere keren per dag offline zijn.

Ik raad je echter wel aan de logs en/of ander bewijsmateriaal te verzamelen om te voorkomen dat je, mocht het tot een rechtszaak komen, geen bewijsmateriaal hebt. Ik heb al eens vaker verhalen gehoord dat er achteraf met logs e.d. 'geklooit' is, waarna het dus leek alsof de servers helemaal niet zo vaak offline waren.

 

En voor wat betreft die LIMITATION OF LIABILITY (ook al ben ik geen expert en kunnen Edward & Co je daar beter over voorlichten) lijkt het me dat je hier wel wat mee kan. Zij stellen immers in die LIMITATION OF LIABILITY dat zij nergens voor aansprakelijk zijn (om wat voor reden de server dan ook offline mag gaan/zijn). Ik heb echter al vaker gelezen op dit forum dat leveranciers zich niet volledig kunnen onttrekken aan hun verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid, of ze dit nu in hun voorwaarden zetten of niet.

 

FURTHERMORE, we do not refund paid orders for ANY reason after the order has been processed by Budget Webhosting

 

En of ze hiermee weg kunnen komen, lijkt me ook sterk bij wanprestatie. Maar heb je ook al uitgezocht onder welke wetgeving deze organisatie valt? Vallen ze onder het Nederlands recht of Amerikaans recht van één of andere staat waar dit soort 'ongein' wel toegestaan is?

 

Ik wens je in ieder geval veel succes en ben benieuwd naar de uitkomst.

 

Groeten,

 

Jeroen

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

Houdt in ieder geval een logboekje bij waarin je bijhoudt wanneer de server down is, met exacte tijd, tijdsduur, en eventuele getuigen.

 

Ik denk dat je misschien beter op een schikking aan kunt sturen, bijvoorbeeld 50% retour. Ik neem tenminste aan dat je niet voor de volle 5 jaar vooruit hebt betaald.....

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
  • 0

Even kort 'n paar puntjes.

 

Zoals dstyle hierboven vermeldt, is vereist dat je een schriftelijke ingebrekestelling stuurt. Die moet duidelijk de klacht bevatten (liefst met schriftelijke bewijsstukken) en bovendien een redelijke termijn stellen waarbinnen het bedrijf de kans heeft om de fout te herstellen. Gebeurt het herstel niet binnen deze termijn, dan is sprake van verzuim.

Stuur je geen ingebrekestelling (inclusief herstelmogelijkheid), dan kom je (juridisch gezien) niet in deze fase van verzuim terecht. Aangezien dit zo belangrijk is, is het belangrijk om de ingebrekestelling per aangetekende brief te versturen. (uiteraard is het in goed overleg oplossen veel beter, maar stel dat dit niet blijft lukken).

 

Blijft het probleem bestaan, dan stuur je na de gestelde termijn een nieuwe aangetekende brief, waarin je vermeldt dat je de overeenkomst ontbindt op grond van wanprestatie, en eis je je geld terug (ongedaanmaking van de overeenkomst).

 

Schadevergoeding is een ander verhaal, dat wordt moeilijker. Het zal niet makkelijk zijn om de schade aan te tonen. Bovendien zit je met hun algemene voorwaarden. Wat Mariniertje/Jeroen hierover zegt zal je vermoedelijk niet baten: nogal wat strenge bedingen in algemene voorwaarden zijn vernietigbaar, maar dit is vooral van toepassing bij consumentenkoop: gewone consumenten worden meer beschermd dan bedrijven.

 

Mieke

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.