Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Guest bartholomeus

kassaband - reclame of antireclame?

Recommended Posts

Guest bartholomeus

Beste mede-ondernemers,

 

Na de POP2005 bezocht te hebben tweetal weken geleden sta ik nog steeds met stomme verbazing te kijken naar het geweldige nieuwe In-Store medium: De gekleurde kassaband voor reclame in onder andere supermarkt ketens: [ingreep mod]. Een bedrijf genaamd: PR-Runner® Advertisingen Concepts BV heeft een gekleurde kassaband ontwikkeld dat het full-color adverteren mogelijk maakt op de kassaband in kassa-systemen. Ik vond het werkelijkwaar een geweldig idee. Ik ben zelf zelfstandig ondernemer en zit er over na te denken om te gaan adverteren op deze band in een supermarkt! Want het heeft een geweldige attentiewaarde bij een breed publiek en dat heb ik juist nodig om naamsbekendheid te werven.

 

Wat vinden jullie er eigenlijk van?

 

[ingreep mod]

 

Gegroet,

 

Bart

 

[mod - titel aangepast]

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou-nou-nou. Nog nooit een bericht geplaatst en dan meteen zo'n enorme reclameboodschap. Met allemaal van die rare R-tekentjes. Ik gooi 'm dicht. Leer eerst maar eens normaal praten.

 

Bij nader inzien laat ik 'm ook maar open ook. Kan het forum reageren. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, wat een schitterende onbehoorlijke spam! Jij durft!

 

en nog jokken ook, je doet alsof je ondernemer bent en in overweging neemt zelf te gaan adverteren met die dingen. Terwijl je zelf de leverancier bent!

 

Maar: ik vind het helemaal niks. De kassabanden die ik zie, zijn altijd helemaal vol met boodschappen voor het hele gezin. Die staan dan mooi bovenop jouw reclame.

 

Ik wens je veel succes.

 

 


Pitch Coach / Pitch Trainer , Presentatie en Sprekers Coach/Trainer, Gast Spreker / Public Speaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het contactmoment lijkt me te laat. Je wilt je doelgroep overtuigen/overhalen voordat ze de winkel in gaan of op het moment dat ze hun producten uitzoeken. Niet op het moment dat ze hun boodschappen al uitgezocht en minuten in de rij hebben gestaan. Voor het verhogen van de naamsbekendheid is het wel interessant, vooral omdat het nieuw is. Als mensen er aan gewend zijn (als mensen een vaste winkel hebben is dat vrij snel, vermoed ik) valt het al nauwelijks meer op.


eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het daar ook gezien, en vraag me een aantal dingen af:

*zoals opgemerkt ben je erg laat met je boodschap, zelfs voor de impulsaankopen lijkt het me niet zo nuttig.

 

*ik zet allerlei dingen op de reclameboodschap, ik zie niet in waarom een adverteerder dat liever zou hebben dan geld te spenderen aan een narrowcastigboodschap naast de kassa: narrowcasting ziet er verzorgder uit, slijt niet, snel te vervangen en kan snel inspelen op acties. Die kassaband minder snel, en moet stilgelegd worden om vervangen te worden. Of de kassa staat stil, of het winkelpersoneel moet buiten sluitingstijd langer open blijven omdat de kassaband vervangen wordt. Kost me als winkelier meer geld dan een druk op de knop voor narrowcasting.

 

*de reclameboodschap wordt vies, er komen krassen op.

Waarom zou ik als adverteerder tevreden zijn met een kassaband met mijn Dato -als 't echt wit moet- zijn reclame en een hoop vlekken van de aarbeienjam die stuk is gegaan op de band. Dag effect reclame

 

Ik kan me voorstellen dat de retailer zelf het gebruikt om zijn merk te verstevigen, of acties aan te kondigen, maar daar houd volgens mij het bereik op.

 

Groet, Justus

(die interieurs voor retail ontwerpt)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het verhogen van de naamsbekendheid is het wel interessant, vooral omdat het nieuw is.

 

Kassawaardebon deed vijf jaar geleden hetzelfde, en dan nog met vouchers, waardoor klanten een impuls kregen om terug te komen. Dit is dus oud nieuws.

 

Ik herinner mij een actie bij Hoogvliet met zegeltjes op de achterkant.

Je mocht alleen hele zegeltjes opplakken, bij weinig boodschappen dus pinnen, als je er twaalf had, kreeg je iets gratis.

Zou kunnen dat dit dezelfde actie is die Twalevel noemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kassawaardebon betrof de afrekening, ik was even in de war - vandaar dat ik mijn bericht weer verwijderd heb. ;)


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch wel grappig dat men vaak al aan de tekst kan lezen of het spam is of niet....als je erover twijfelt, dan noem je het toch niet steeds geweldig en beschrijf je toch niet hoe mooi het wel niet is? je zou dan eerder beschrijven waarom je er misschien wat aan heb en waarom je toch twijfelt...vind het grappig dat spammen vaak snel herkenbaar is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebbut gezien en was snel uitgekeken. Beslismoment is te laat. POPAI onderzoeken hebben jaren geleden al aangetoond dat statische displays in winkels de sales met 60% kunnen boosten maar er is hier geen directe relatie tussen reclame uiting en product wat daarmee in connectie staat.

 

Verder is deze reclame uiting ook misplaatste SPAM. ;D

 

Cu, Ron


Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bartholomeus

Beste Venture Coach, ea.

 

In eerste instantie wilde ik graag reageren op jouw post: In eerste instantie, wie niet waag wie niet wint. Ik ben zelf nauw betrokken bij de ontwikkeling van de Band, juist. Maar zelf geen directe leverancier. Dus een leugen is niet op zijn plaats. Want, eerlijkheid duurt het langst!!!

 

Daarna een objectieve reactie op jouw reactie: "De banden zijn altijd vol met boodschappen".

 

Voordat de boodschappen erop staan, is de band leeg. De Psychologie wijst uit dat elk menselijkwezen nieuwsgierig is om te kijken wat er nou precies staat. Elk herkenbaar logo sprint dan zeker in het oog. En hoeveel banden staan in een gemidddelde supermarkt nou 100% vol?! Hoeveel kassa's zijn 100% in gebruik? Banden met de daarop aanwezige reclame is dus zeker zichtbaar....

 

Een tweede argument dat ik tegen kwam op het forum was: Je bent toch al de winkel uit? Dit medium is ook geschikt voor OUT-store reclame in store. Te denken valt aan Efteling, Verzekeringsmaatschapijen of ziets in die trend. Daarnaast: Hoevaak doet u boodschappen in ene supermarkt? Een keer per jaar????? U wordt dus telkens geconfronteerd met de boodschap en herhaling schaap herrinering en naamsbekendheid.

 

Een derde: De banden worden niet vies, gezien de goede kwaliteit, dus boodschap blijft helder.

 

In ieder geval zeker bedankt voor jullie reactie en zie uit naar jullie contra reacties

 

Gegroet,

 

Bartholomeus

 

Wow, wat een schitterende onbehoorlijke spam! Jij durft!

 

en nog jokken ook, je doet alsof je ondernemer bent en in overweging neemt zelf te gaan adverteren met die dingen. Terwijl je zelf de leverancier bent!

 

Maar: ik vind het helemaal niks. De kassabanden die ik zie, zijn altijd helemaal vol met boodschappen voor het hele gezin. Die staan dan mooi bovenop jouw reclame.

 

Ik wens je veel succes.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over argument drie: ik doe altijd boodschappen op spitstijden, en als er een potje breekt op de kassaband heeft de kassajuffrouw nit altijd tijd en zin om de ban helemaal schoon te maken. Ik het de band op de POP2005 gezien, en ben er toen juist op gaan letten, en ze zijn echt niet altijd schoon, ook al worden ze iedere avond schoongemaakt....

 

Wel ben ik benieuwd welke toplaag die banden dan hebben om de kras- en streepvrij te houden: de meeste banden die ik voorbijzien komen zijn niet zo mooi glimmend als ze nieuw zijn.

Wat wordt er eigenlijk vervangen als er een nieuwe reclame in/op komt: de hele band, een afbeelding/inlay, een stukje band? Is de prijsstellingook geschikt voor korte acties, of alleen voor acties langer dan X weken, omdat anders de aanschafprijs te hoog is. Hoe verhoud de prisjstelling zich met andere promotiemogelijkheden als narrowcasting? Is dit een budgetactie, of juist één waar je een redelijke portomonee voor nodig hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhmmm... als ik dit lees:

 

"" Voordat de boodschappen erop staan, is de band leeg. De Psychologie wijst uit dat elk menselijkwezen nieuwsgierig is om te kijken wat er nou precies staat. Elk herkenbaar logo sprint dan zeker in het oog. En hoeveel banden staan in een gemidddelde supermarkt nou 100% vol?! Hoeveel kassa's zijn 100% in gebruik? Banden met de daarop aanwezige reclame is dus zeker zichtbaar....""

 

Hoe vaak doe jij zelf boodschappen per week??

Als er iemand zijn wagentje staat uit te laden is ie echt niet geinteresseerd in reklame op de band, nee hij staat al een tijdje in de rij en wil naar huis..

 

Succes

 

Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bartholomeus

Beste Nonex,

 

De toplaag is een special coat die de print beschermt bij normaal gebruik in supermarkt ketens. De technische levensduur zoals zichtbaar bij een zwarte band in een supermarkt haalt de band niet ivm looptijden. Een omgevallen pot of zoiets dergelijks heeft geen invloed op de afbeelding. Dit zou ook niet mogen ivm het hygiene aspect.

 

De looptijden van de band zijn gemiddeld 6 maanden. Ik sluit me hierbij aan aan een medeposter die zegt: de attentiewaarde neemt af. helemaal mee eens! Daarom wordt na een half jaar de band vervangen voor een nieuwe band, met nieuwe adverteerders en looptijden om de attentiewaarde weer een impuls te geven.

 

Het is meer een permanent reclame medium en zeker geen concurrent van Narrowcasting, wat zeer zeker eerder geschikt is voor aktiematige en snelle reclame. Dit medium is lange termijn: +/- 6 maanden. voor introductie van artikelen of om naamsbekendheid te creeren.

 

Ik hoop hierbij een zo goed mogelijk antwoord gegeven te hebben.

 

 

Over argument drie: ik doe altijd boodschappen op spitstijden, en als er een potje breekt op de kassaband heeft de kassajuffrouw nit altijd tijd en zin om de ban helemaal schoon te maken. Ik het de band op de POP2005 gezien, en ben er toen juist op gaan letten, en ze zijn echt niet altijd schoon, ook al worden ze iedere avond schoongemaakt....

 

Wel ben ik benieuwd welke toplaag die banden dan hebben om de kras- en streepvrij te houden: de meeste banden die ik voorbijzien komen zijn niet zo mooi glimmend als ze nieuw zijn.

Wat wordt er eigenlijk vervangen als er een nieuwe reclame in/op komt: de hele band, een afbeelding/inlay, een stukje band? Is de prijsstellingook geschikt voor korte acties, of alleen voor acties langer dan X weken, omdat anders de aanschafprijs te hoog is. Hoe verhoud de prisjstelling zich met andere promotiemogelijkheden als narrowcasting? Is dit een budgetactie, of juist één waar je een redelijke portomonee voor nodig hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Entrepreneur

Ik vind het op zich wel een origineel idee.

 

Maar wat ik me hierbij afvraag is, welke supermarkt gaat dit toepassen? Adverteerders zullen wel te vinden zijn, maar de grote spelers (supermarkten) zullen dit echt niet gaan toepassen. Dan blijven de kleine onafhankelijke supermarkten over. Daar zullen vooral lokale bedrijven willen adverteren, wat de winstgevendheid van jullie project onder druk kan zetten. De kosten voor het veranderen van een advertentie op de band lijkne mij vrij hoog. De hele band zal dan vervangen moeten worden?

 

In ieder geval succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik dit al eerder in het buitenland gezien, vraag me alleen niet waar. Wat ik me er wel van herinner was dat het er niet uit zag.

De boodschap was grotendeels versleten en zag er vies uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het zinnig is om op de blokjes die de boodchappen van de verschillende klanten scheiden, reclame te maken dan is een boodschap op de band zelf ik een nog effectiever middel.

 

Wel deel ik de zorg voor de kwaliteit van de boodschap in verband met de slijtage, vuil worden en dergelijke. Op zich zie ik echter best wel wat in het idee.


Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit niet iets voor bagagetransportbanden op Schiphol? Reclame voor See Buy Fly op de banden waar ik toch naar loop te staren voor mijn koffers?

 

See buy fluy is op de "heenweg". Dus reclame op het bandje bij de incheckbalie. Voor op de banden waar je je koffers ophaalt denk ik dan meer aan reclame voor hotels, taxi's, nachtclubs ed. Als het dan nog leuke wordt gebracht heeft het ook nog wat entertainmentwaarde voor tijdens het wachten.


Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen reclameborden aan de zijkanten van winkelwagentjes?

 

En de winkel vol tv's met reclame (narrowcasting)

 

Op de radio klinken prachtige reclameboodschappen..

 

De kassajuffrouw haar kleding zit vol met logo's

 

Uhm... wie heeft nog meer creatieve inbreng?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets nieuwer: een winkelwagentje met gps. Nu nog een winkelwagentje met GPS of Rfid, zodat die al rondrijdend door de winkel weet waar hij is en met behulp van die positiebepaling op het scherm van je winkelwagentje de laatste acties laat zien. De winkelwagen van de toekomst, daar ben ik van overtuigd.

winkelwagengps.jpg.8fdaa4e58a7c35260f45c8744a8d17ff.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kun je dan nog beter iets creatief met die bordjes doen die je tussen jou boodschappen en die van je voorganger zet. Zeker als ze een afwijkende vorm hebben... maar reclame op zo'n band, daar heb ik ook mijn twijfels over!


www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 242 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept