• 0

Help! Beginnerstips gevraagd voor website

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ikzelf ben ook een website aan het maken en ik maak gebruik van Frontpage van Microsoft en daar hoef je geen html te kennen, dat programma zet het zelf om in html. Ik vind het een heel handig programma. Het is een duur programma, dus misschien dat je er via een kennis ofzo aan kunt komen. Je kunt ook via www.mozilla-nl.org/producten/nvu/ een gratis programma krijgen, ik weet niet hoe deze in gebruik is, maar ook daar hoef je geen html te kennen. HTML is niet moeilijk, maar als het makkelijker kan, waarom dan niet toch!

www.voetsieraden.nl

Link naar reactie
  • 0

Op Monstertemplate.com kun je bendes templates vinden en evt kopen om als 'smoel' te gebruiken, is niet duur.

Verder is NVU een aardige en gratis html editor

 

natuurlijk kun je ook aan een lease-constructie voor je site denken, waardoor je initiele kosten niet hoog zijn, maar daarvoor moet je maar bellen oid........................

 

Ciao

GJ

Link naar reactie
  • 0

Tip: als je echt Frontpage wilt gaan gebruiken, zorg dan dat je de website nu en dan even controleerd in in ieder geval Internet Explorer en Firefox. Ik weet niet of dit ondertussen is verbeterd bij Frontpage, maar die kan er echt een potje van maken.

 

Verder raad ik toch aan om dit uit te besteden. Misschien een vooroordeel omdat het vele hobbyisten aantrekt vanwege het gebruiksgemak, maar frontpage is nou niet het pakket waar je een professionele site mee bouwt. Je website is een groot deel van je 'gezicht'. Als je weinig eisen hebt kan je al een website hebben vanaf 350 euro. Al eens gedacht aan het leasen van een website?

 

Succes toegewenst!

 

PS nog een tip, er dwalen hier op het forum ergens mooie checklists rond waar een goede site aan moet voldoen. Zoek ook eens in Google op "jakob nielsen ten principles". Algemene maar goede leiddraad voor gebruiksvriendelijke systemen.

Link naar reactie
  • 0

Een goede optie kan ook een Content Management System zijn.

 

De software installeer je op de server en vervolgens kan je online (op elke pc, overal ter wereld) werken aan de site.

 

Voorbeeld van een CMS is http://www.joomlacommunity.nl/

 

Zoek op dit forum op "CMS" voor meer info.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik denk dat je het beste frontpage kunt gebruiken om dat je zo te zien wel met grafische programma's kunt omgaan.

 

Om vindbaar te zijn door google moet je zorgen dat al je tekst ook echt tekst is en niet net als nu een afbeelding. Google zoekt namelijk naar zoekwoorden in je site.

Ook moet je zorgen dat je site op veel andere pagina komt te staan door middel van links, hier kijkt google namelijk ook naar.

 

Om te zorgen dat je site zelf ook nog sneller wordt moet je ook weer met tekst werken dit is sneller dan afbeeldingen.

 

Ik hoop hier mee een aantal goede tips gegeven te hebben.

 

Succes er mee,

 

Rob

 

[edit]verwijzing naar hoster verwijderd[/edit]

Link naar reactie
  • 0

waarom maak je niet eenvoudig een extra pagina bijv. http://www.spectrumbrabant.nl/studiebegeleiding.htm. Zet op die pagina eenvoudige platte tekst in eenvoudige html (html head title /title /head body hier de tekst /body /html zet elke opdracht tussen <>) , link die pagina automatisch door naar je site (index.html pagina) met a href="http://www.spectrumbrabant.nl" (weer tussen < >) en je kunt gevonden worden op google als je een paar weken geduld hebt.

ik coach, adviseer en geef groeigericht aandacht aan het bewust worden van bewustzijn

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn centrum heb ik een website gemaakt, met de hulp van een kennis. Achteraf veel spijt,

 

Mijn motto is "je core business doe je zelf en de rest besteed je uit". Als je geen affiniteit hebt met het bouwen van websites dan is dat niet iets om zelf te doen. Immers, je website bepaalt voor een groot deel je imago. slechte website, geen klanten. Je kunt voor heel weinig geld een website laten maken en onderhouden door een professional. Mail me, en ik stuur je 10 webgrrls webdesigners op je dak die het goedkoper doen dan jijzelf.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Ben het eens met de vorige poster. Als je geen huis kunt bouwen, dan laat je dat doen. Als je de ballen verstand hebt van wat er onder de motorkap van je auto gebeurt, laat je een probleem verhelpen in de garage. En écht, als je geen verstand hebt van websites bouwen, dan zeg ik doe het niet zelf. Makkelijk gezegd uit de mond van iemand die daar zijn brood mee verdient, maar juist dáárdoor weet ik wat de funeste gevolgen kunnen zijn van een onprofessionele site. Het jammere is dat je die gevolgen niet ziet, simpelweg omdat het resultaat uitblijft ;).

 

Als ik een bedrijf een offerte doe voor een site, dan zorg ik ervoor dat het om bedragen gaat die, als het met de rest wel snor zit, binnen redelijke termijn zijn terug te verdienen. Een goeie website is dan ook een investering, geen kosten(last)post.

 

Mocht je het dan tóch zelf willen doen, bereid je dan goed voor door er boeken over te lezen en de kunst een beetje af te kijken van anderen.

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie
  • 0

Eventjes een kleine nuancering aan dit verhaal toevoegen.

 

Het hebben van een onprofessionele site, wil nog niet zeggen dat je daarmee het faillisement over je afroept.Blijkbaar steekt het oude dotcom-spook van voor de gebakken lucht hype de kop weer op.

De grap is dat veel (ict) mensen hier roepen dat google ranking zo belangrijk is om gevonden te worden. Veel bedrijven die fantastisch draaien hebben en prut site, en worden door Google ergens op pagina 10 gezet.

 

 

Bij de internet providers vind je ook handleiding hoe je eenvoudig en redelijk snel een site kan maken.

Vergeet die mooie opmaak, dat komt wel als er centjes zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je het zelf wilt doen en het niks mag kosten, raad ik je aan om het met een gratis open source CMS te doen. Volgens mij is Joomla dan het beste en het meest gebruiksvriendelijk. Je hebt dan wel een webhost nodig die mysql en php ondersteund maar je hoeft zelf geen kennis van die talen te hebben. Je moet wel een beetje handig zijn met het bouwen van websites maar zo te zien ben je dat wel. Er zijn ook hosters die joomla (voorheen mambo) al voorgeinstalleerd hebben. Er is veel hulp en informatie beschikbaar over joomla, zoals bijvoorbeeld op http://www.joomlacommunity.nl/. Frontpage is in vergelijking met Joomla echt dramatisch slecht en je kunt er ook geen professioneel uitziende site mee bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Huur gewoon een boek bij de bieb over html, frontpage, photoshop of een website binnen 24 uur. Op deze manier kost het je niets en heb je er wat aan voor later, want je kunt voortaan zelf verbeteringen en updates uitvoeren. Dus op twee manieren bespaar je jezelf heel wat geld.

 

Als programma zou ik als ik jou was Frontpage of Dreamweaver gebruiken. Verder moet je letten op een gelikt uiterlijk, dus niet overal toeters en bellen met bewegende dingen. Verder moet de navigatie goed zijn waardoor het voor de bezoeker heel overzichtelijk wordt om door jouw site heen te surfen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Je site in plaatjes ziet er op zich prima uit. Niks (nou ja weinig) mis mee. Zelf doen met Nvu of een freeware html editor kan natuurlijk (is minder moeilijk dan je denkt), maar ik vrees je dat je daarmee niet zomaar de grafische kwaliteit gaat halen van je huidige site. Je zult dan waarschijnlijk moeten gaan werken met frames en liefst ook met css en de vraag is of je dat allemaal wilt gaan leren. Dus:

bouw een veel eenvoudiger site (hoeft niet verkeerd te zijn!) en bouw hem zelf;

of laat een site bouwen door een (semi)pro en vertimmer wat geld aan je webpresentatie.

Kost wat maar als je website een marketinginstrument is waarmee je denkt klanten te gaan scoren dan gewoon doen. Investeren in je marketing is gewoon een must en bezuinigen kan je ook op andere dingen.

 

succes.

 

Michel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoewel Frontpage voor de minder ervaren webontwerper een makkelijk pakket is, genereert het nogal matige HTML code. Als je echt wilt dat je site er op een Firefox, Mozilla, Netscape en Mac Safari browser er helemaal anders uitziet moet je idd Frontpage gebruiken en zo 5-10% van je bezoekers een vertekende site tonen...In je huidige site zie ik op de plaats van de navigatie trouwens ook alleen maar kruisjes met Firefox.

 

Gebruik dan liever Macromedia Dreamweaver, komt overeen met Frontpage maar dan met wat betere code, is ook als 30 dagen probeerversie beschikbaar, zie www.macromedia.com.

 

of:

 

- NVU, als eerder genoemd, is wel wat minder gebruiksvriendelijk

 

- Template kopen en invullen

 

- Als eerder genoemd, en als je host PHP/MySQL ondersteunt: een Open Source CMS (Content Management Systeem), ook Xoops is makkelijk te installeren, zie ook www.opensourcecms.com

 

- Je kan een webdesigner inhuren om zo'n CMS voor je te installeren en de template daarvan voor je aan te passen, dat is heus niet zo kostbaar als je denkt en dan kun je de site in de toekomst zelf bijhouden en uitbreiden.

 

- Je kan ook een webdesigner inhuren om een HTML template voor één pagina je te maken, deze kun je zelf dupliceren en aanpassen als je even de meest elementaire dingen van HTML leert.

 

- Zelf HTML leren (sowieso aan te bevelen, al leer je desnoods alleen maar de meest elementairedingen), zie www.handleidinghtml.nl, www.designhulp.nl en www.w3schools.com.

 

- Veel hostingbedrijven bieden een cPanel in 'Fantastico' versie, daarmee kun je via je hostingcontrolepaneel zelf een CMS installeren zonder programmeerkennis. Moet je wel even de template aanpassen ivm je logo etc. Als webdesigner moet ik me zelf wel even voor de kop slaan dat ik dit zeg...

 

Laatste tip: als je zelf aan de slag gaat: hoe het eerst simpel en 'clean' en zorg dat je afbeeldingen en teksten wel OK zijn.

 

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Joomla/Mambo en Xoops zijn veel te moeilijk voor leken en niet-technische gebruikers. Als server based CMS raad ik dan liever Website Baker aan. Maar ik vrees dat vragenstelster niet over de expertise beschikt om zelf een cms te installeren. Als ze dat laat doen door iemand zou ze zelf de inhoud kunnen bijhouden. Maar als ze het huidige ontwerp wil gebruiken, zal ze dat ook moeten uitbesteden aan een designer.

 

Ik denk dat ze het beste Frontpage kan gebruiken of een of ander websitepakketje van een paar tientjes. Toegegeven, de code is niet fraai en niet altijd cross browser compatibel, maar dáárvoor moet je echt verstand van zaken hebben, helemaal als je zelf aan de slag gaat met een code editor of Dreamweaver. Voor een profi site zal ze gewoon in de buidel moeten tasten of veel tijd en moeite steken in zelfontwikkeling (met ongewis resultaat).

 

Nog even een commentaar op de opmerking over templates: een template is een grafisch bronbestand. De html-versie die meestal wordt bijgeleverd is semi-automatisch gegenereerd, bedoeld als demo en vrijwel nooit in de praktijk bruikbaar. Het is dus zeker geen kwestie van "template invullen". Zeker leken komen van de regen in de drup als ze denken dat een template een soort kant en klare website is. Ik kan het weten, want ik verkoop en bewerk die dingen al jarenlang.

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn centrum heb ik een website gemaakt, met de hulp van een kennis. Achteraf veel spijt, want de kennis bleek er achteraf ook niet veel van te weten. Anyway,

 

Heb geen budget om het uit te besteden, dus zal het zelf moeten doen.

 

Ik kan het niet nalaten toch nogmaals op deze draad te reageren.

Uit haar post kun je afleiden dat deze dame:

1 geen enkele kennis heeft op het gebied van sites bouwen.

2 Budget om de het uit te besteden ontbreekt.

 

Ze wordt daarna compleet overvallen met de volgende kreten:

html, Frontpage, Mozilla, frreeserifsoftware, monsterplate, templates, nvu, html editor, hotwired, content management systeem, server, cms, platte tekst, html (html head title /title /head body hier de tekst /body /html , open source cms, joomla, mysql, php, dreamweaver,f freeware htmleditor, frames , css, xoops, cpanel, fantastico, hostingcontrlepanel, mambo, server based cms, website baker, cross browser compatible.

 

Ik denk dat Inke al langal afgehaakt/afgeknapt is, wie bovenstaande kretelogie eens doorneemt snapt wel waarom.

Met deze woorden kan iemand die aangeeft geen kennis van site bouwen te hebben toch helemaal niets. verder stuurt minimaal 50% haar door naar een professional, terijwl ze duidelijk aangeeft geen budget te hebben.

 

Dus ik herhaal de vraag even:

Hoe bouw ik zonder kennis van websites en zonder budget een website ?

 

Link naar reactie
  • 0

waarom maak je niet eenvoudig een extra pagina bijv. http://www.spectrumbrabant.nl/studiebegeleiding.htm. Zet op die pagina eenvoudige platte tekst in eenvoudige html (html head title /title /head body hier de tekst /body /html zet elke opdracht tussen <>) , link die pagina automatisch door naar je site (index.html pagina) met a href="http://www.spectrumbrabant.nl" (weer tussen < >) en je kunt gevonden worden op google als je een paar weken geduld hebt.

ik vind dit een heel goed idee, op zo 'n manier kan je voorlopig verder met de plaatjes en zal je toch bereikbaar zijn via de zoekmachine.

 

mocht je dat toch niet willen, dan is microsoft frontpage een optie. die lijkt veel op word (die je vast al kent) dus dan is het redelijk makkelijk te maken. je moet dan wel via bv adobe photoshop de plaatjes in 'stukjes' hakken.

 

andere optie: kijk of er een stagaire is die het kan maken. neem eventueel contact op met hogeschool van amsterdam, afdeling informatica. daar mogen stagaires in groepen op school werken aan de opdracht. je hoeft ze dan niet te begeleiden (dat doen leraren), je bent dan puur een opdrachtgever. weet niet of er studenten te vinden zijn die het doen zonder dat ze stagevergoeding krijgen, maar wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Een reactie op Merkava. Hoe win ik de staatsloterij zonder lootje te kopen?

 

Hoe bouw ik een nette representatieve site zonder kennis en zonder geld?

NIET.

 

Verder heeft de vraagsteller al wel een site en wel een heel net geval. Alleen allemaal inplaatjes en niet in html. Helemaal zonder kennis is ze dus niet.

 

Michel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de moeite hebt genomen om het ontwerp etc te photoshoppen lijkt het me ook een relatief kleine moeite om zelf wat basis html te leren... meer heb je namelijk echt niet nodig om deze site om te bouwen... In dit geval lijkt mij dan ook het eerste antwoord echt het beste.

 

Als alternatief zit er bij je in de buurt vast wel een student / startende internet ondernemer die in de avond uren etc wat bij klust. Voor gratis reclame over en een link naar zijn startende toko, kun je op basis van je profiel als lokale nonprofit organisatie vaak al een heel eind komen...

 

 

Succes zou ik zeggen en ik volg de vorderingen wel online!

 

 

Leer html, is echt niet zo moeilijk.

 

zie: http://html.pagina.nl/

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.