• 0

Ik zoek een websitedownloadmanager

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een korte uitleg:

Ik wil mijn klanten regelmatig voorzien van een update. Dat gebeurt nu dmv cd's. Ik wil graag op mijn website/de server een mogelijkheid om het daar te laten downloaden, als het even kan dmv inloggen. Ik wil graag ook dmv dat inloggen dat ze een specifiek pakket of update kunnen downloaden.

 

Is dit mogelijk?

Link naar reactie
  • 0

Technische de mooiste oplossing is het gebruik van een revision control system als subversion (open source met BSD-style license, dus zonder licentiekosten te betalen te gebruiken en te verspreiden). Als je geen ervaring hebt met een dergelijk systeem, dan lijkt het me niet verstandig een produktiesysteem zelf in te richten, maar expertise of 'application service' in te huren.

 

Eenvoudiger is het verzenden van updateberichten per email (of dat je programma pollt of er updates beschikbaar zijn), waarna de updates per sftp verspreid worden.

Kosten: wat engineering werk en wat traffic/bandbreedte

 

Link naar reactie
  • 0

Maak aparte mapjes op de webserver die alleen met een directe link te vinden zijn.

De link naar deze mapjes plaats je in de emails van de mensen die recht hebben op de up date.

Bij elke nieuwe up date verander je de naam van de map, de inhoud laat je staan.

Eenvoudiger kan het niet denk ik.

 

Dit zal alleen werken als je heel vaak alle mappen update. Anders kan jan en alleman die download via Google vinden. Mensen denken meestal dat als een map of bestand alleen via directe link te vinden is (http://iets.iets/blahblahblah/324324324/dfasdfsdf/sdfsdfsaf/iets.zip) dat het dan ook niet in Google verschijnt. Maar dat is helaas niet waar. Als een bezoeker de download aanklikt in zijn e-mail en de bezoeker browset vervolgens verder in dát scherm, dan komt de "geheime" link bij de referer-statistieken op de volgende site te staan. Deze statistieken worden soms ook geïndexeerd door Google.

 

[ik suggereer overigens niet dat jij bovenstaand niet weet hoor TechNico, gewoon algemene toevoeging]

 

Maar als de mappen dus vaak genoeg updaten is er geen probleem.

 

 

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Om even een duidelijk antwoord te geven op je vraag:

 

Waarschijnlijk kun je zoals gezegd iets goeds vinden op hotscripts.com, sf.net of misschien phpfreakz.nl. Verder kun je elk willekeurig webdesign/webdevelopment bureau inschakelen; dit is technisch gezien behoorlijk simpel.

 

Je kunt het ook zelf maken, maar dat lijkt me niet handig als het gaat om veel updates aangezien je dit veel tijd kost (en kennis uiteraard).

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wellicht een opendeur:

 

Is het noodzakelijk dat de software op de PC (of iets anders?) van de afnemer draait?

 

Indien noodzakelijk: Lees niet verder...

 

Indien niet noodzakelijk: Misschien is het interessant om de applicatie om te bouwen tot een web-applicatie.

Voordelen:

- Updaten gebeurt centraal op de web-server

- Elke gebruiker gebruikt de laatste versie (CD's worden misschien niet direct geïnstalleerd?)

- Ook niet Windows gebruikers kunnen de applicatie gebruiken

- Direct inzicht in de gebruikersstatistieken

- Centrale verwerking van de gegevens (eenvoudigere verwerking)

- Centrale backup (gemak voor de klant)

 

Nadelen:

- De klant heeft een internet verbinding nodig ;-)

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het interessant om de applicatie om te bouwen tot een web-applicatie.

(...)

 

Nadelen:

- De klant heeft een internet verbinding nodig ;-)

 

.. en klanten worden zich meer beust van de risico's. Zie een persbericht van vandaag over een bureau dat zijn online administratie-applicatie wegens omstandigheden beëindigde en daarmee klanten voor een probleem stelde.

 

Het debacle AtotZ zullen we weer snel zijn vergeten, maar kan toch een belangrijke waarschuwing zijn voor kantoren om het probleem rond continuïteit niet te onderschatten bij online administraties.

 

Voor de zoveelste keer willen we waarschuwen voor het fenomeen “continuïteit” bij aanbieders van internetboekhouden. Het belangrijkste daarbij is dat u in elk geval kunt beschikken over uw bestanden in leesbare vorm en dat u transacties en historische overzichten nog kunt reproduceren.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Anders:

Jouw voorbeeld van "AtotZ" is inderdaad een beetje jammer voor de gebruikers.

 

Echter, wat gebeurt er als een off-line bedrijf zijn activiteiten staakt (lees Baan of Davilex; zelf meegemaakt tijdens de start van mijn bedrijf, een aantal jaren terug )?

Precies! Volledig hetzelfde. Geen ondersteuning meer, geen toegang tot de data, helemaal niets!...

 

Wil je volledig van de ellende van één leverancier, zij het on- of off-line zijn, af zijn, kies dan voor een leverancier met Open Standaarden. Die zijn echter dun gezaaid, maar wel in opkomst.

 

Open Source Software maakt per definitie gebruik van Open Standaarden en via diverse kanalen kun je oplossingen vinden voor een eventueel probleem.

 

 

PS. Vergat in het lijstje mijn standaard opmerking te zetten:

- Zorg voor een bruikbare backup die de gebruiker regelmatig kan (zou moeten!) downloaden. Zie eerdere posts...

Link naar reactie
  • 0

In wat voor taal is het programma geschreven?

 

Sommige programmeer omgevingen hebben hier specifieke componenten voor geschreven; als het gemaakt is in Java kan je bijvoorbeeld gebruik maken van Java Web Start. Voor de .Net omgeving bestaat er ook iets dergelijks.

 

Als je updates via een beschermd gedeelte van een website wil verspreiden, is het mogelijk als je website op een Apache server draait, en het maken van .htaccess bestanden toegestaan is. Met .htaccess is het mogelijk om directories af te schermen voor gebruikers + wachtwoorden die je zelf kan beheren.

 

Meer informatie:

- Interessante tutorial

- Tutorial van degene die het allemaal bedacht heeft :)

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.