Het sluiten van Topics

Aanbevolen berichten

Ik heb een klacht. Gister is mijn topic geblokkeerd en heb ik niet eens een reden ontvangen waarom het is gesloten. Dat vind ik zo asociaal dat ik er echt geen woorden meer voor heb.

 

Tenslotte heb ik het subforum commercie/marketing waar het gebeurde wat nader bekeken en is me opgevallen dat daar wel erg veel topics worden gesloten. ik vind dat een sterke beperking van de vrijheid van het forum en het geeft me het gevoel alsof de moderator graag misbruik van zijn positie maakt.

 

Ik begrijp dat topics gesloten kunnen worden, maar ik wil daar wel een duidelijke verklaring voor zien. Een enkele vermelding 'dit topic sluit ik' gaat er bij mij niet in. Als me dit nog een keer gebeurt ben ik hier op dit forum echt weg.

Link naar reactie

Je bedoelt het topic waarin je vraagt wat iets kost? Het antwoord is toch duidelijk? Je vraagt iets wat je aan een leverancier dient te vragen.

 

"....dient..." nou nou

 

Ik wil niet heel veel zeggen maar ik doe het toch "ik denk dat je honderden van dit soort vragen hier op HL kan vinden" misschien zou de juiste volgorde van onze ADMIN moeten zijn, zijn (hl)mening geven, evt TS mailen en dan later (24/48 uur) topic sluiten

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

...en ondertussen drie topic titels van deze gebruiker aanpassen en acquisiteurs opvangen, zodat het forum nog enigzins leesbaar en spamvrij blijft. TS is op zoek naar een lokale dienstverlener zonder inzicht te geven in vestigingslocatie. Tip: plak geen veranderlijke gegevens zoals openingstijden op je ramen.

 

Dit topic gaat samengevoegd worden met een bestaande draad over dit onderwerp zonder verdere persoonlijke berichten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik wil het hier nu niet meer hebben over de raamfolie, maar over wat ik bij HL ervaar.

 

Zonder kennisgeving een topic sluiten kan er bij mij echt niet in. Dat het bij berichten met schadelijke inhoud (spam, reclame, etc) gebeurt vind ik begrijpelijk. Maar kom aan, zo'n onschuldige vraag, dat is toch niet nodig? Een dergelijk omgang met forumleden accepteer ik gewoon niet. En als ik de ervaringen op internet zo lees delen veel meer ondernemers deze mening over HL. Prima, van mij mag HL van mij zo doorgaan, maar ik heb bij deze gewaarschuwd dat forumleden weglopen als er zo met hen wordt omgegaan.

 

Jammer, ik heb HL altijd aanbevolen binnen mijn netwerk.... Vanaf vandaag dus niet meer.

 

Link naar reactie

Jouw vraag is veel makkelijker te beantwoorden door een lokale leverancier.

 

We sluiten voortdurend topics. Dit forum is een snelweg waar het verkeer doorstroomt. Alles wat die doorstroming vertraagt wordt aangepast. Dat gebeurt redelijk streng, maar het leidt er wel toe dat bezoekers voortdurend geconfronteerd worden met verse en lopende gedachtenwisselingen. Dat houdt het forum fris en interessant voor bezoekers die in staat zijn ook tamelijk lastige vragen te beantwoorden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

....misschien zou de juiste volgorde van onze ADMIN moeten zijn, zijn (hl)mening geven, evt TS mailen en dan later (24/48 uur) topic sluiten.

 

Dan slipt de index dicht met topics die twee dagen lopen. Vergelijk het met snelweg. Daar worden auto's met panne ook zo snel mogelijk weggesleept. Dit topic bleef staan (in gesloten toestand) zodat topicstarter kon lezen waarom het gesloten was.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Zonder kennisgeving een topic sluiten kan er bij mij echt niet in. (...) Maar kom aan, zo'n onschuldige vraag, dat is toch niet nodig?

Natuurlijk wel - het is een vraag waarvan je zelf vooraf al had kunnen bedenken dat dit niet de juiste plaats was om deze te stellen. En je bent al 3 jaar lid, dus je zult dit al veel vaker gezien hebben - vragen als "Wat zou de belastingdienst zeggen als ik zus en zo deed" worden ook gesloten met het advies de belastingdienst even te bellen. En terecht.

 

En om dan nu op zulke hoge poten te gaan lopen dreigen dat je HL zult verlaten? Tsja...doei! :)

Link naar reactie

Nog een aanvulling dan speciaal aan HL gericht. En dit is dan ook echt het laatste wat ik op HL post.

 

Ik spreek uit jarenlange ervaring als het om forums gaat en ik ben zelf ook ooit moderator geweest, natuurlijk niet hier. Maar toch, ik weet wel hoe de normale omgang hoort te zijn op forums en hoe je een forum leuk en levendig houdt om het tot een succes te maken en te houden.

 

Wil je een forum leuk houden zorg dan voor een prettige sfeer. Is er iets wat je als moderator niet vertrouwt of je twijfels over hebt, stuur dan even een bericht naar de persoon met de vraag. Het sluiten van een topic komt erg beledigend over en moet alleen als laatste middel gebruikt worden. Als je zelf als moderator dagelijks bezig bent heb je dat misschien niet meer zo door. Verplaats je altijd in de ander voordat je iets doet en behandel je forumleden met respect. Ze zijn namelijk waardevol voor je forum. Een forum zonder forumleden is namelijk helemaal niets, het wordt juist door de forumleden gevormd en de moderator hoort daarbij onzichtbaar op de achtergrond aanwezig te zijn.

 

Als ik de forums hier bekijk zie ik dat er teveel topics door moderators worden gesloten. Dat hoort niet. Zijn er leden die telkens spam blijven plaatsen? Sluit die gebruiker dan van het forum af. In ieder geval horen er niet zoveel topics gesloten te worden, dat is namelijk een maatregel die je niet dagelijks hoort toe te passen. Een moderator mag ook niet zo duidelijk aanwezig te zijn op een forum.

 

En is het niet juist bij ondernemen zo dat de gouden regel 'De klant is koning' geldt? Ga in de omgang met forumleden dan ook om alsof het klanten zijn. Het forum staat of valt juist door de leden die er zijn, het forum wordt gemaakt door de forumleden. En willen zij terug blijven komen dan moeten zij prettige ervaringen met het forum blijven houden. Het is echt exact hetzelfde als bij ondernemen.

 

Voor mij is dit de allerlaatste post. Op een forum waar ik me niet prettig voel ben ik niet meer bereid enige inbreng bij te dragen. Verder wens ik iedereen alle succes!

Link naar reactie

Ik vind het persoonlijk van grote mate van arrogantie getuigen als ondernemers, omdat zij dit kennelijk makkelijk vinden, hun medeondernemers opschepen met allerlei basale vragen, in plaats van om zelf de moeite te nemen om het antwoord te zoeken.

 

Kennelijk wordt verwacht dat anderen maar van alles uitzoeken en kant-en-klaar opdienen zodat de vragende ondernemer zijn tijd aan belangrijker zaken kan besteden.

Alsof elke ondernemer over een Personal Assistent beschikt via HL.

 

Ik heb mij ook altijd verbaasd over het feit dat er zo veel voor de hand liggende antwoorden op dit soort vragen gegeven worden. Maar kennelijk worden sommige topics ook wel gesloten, gezien de recente klachten.

 

 

Link naar reactie
Op een forum waar ik me niet prettig voel ben ik niet meer bereid enige inbreng bij te dragen.

 

Euh, wat is de balans van jouw berichten geweest? Vraag op vraag.

 

Zakelijke, korte moderatie is misschien niet altijd persoonlijk en vriendelijk. Bij moderatie is er zeker de intentie om deze per pm toe te lichten of verdedigen/heroverwegen bij vragen/argumenten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik vind het persoonlijk van grote mate van arrogantie getuigen als ondernemers, omdat zij dit kennelijk makkelijk vinden, hun medeondernemers opschepen met allerlei basale vragen, in plaats van om zelf de moeite te nemen om het antwoord te zoeken.

 

Het woord zegt het al: ondernemen. Soms heb je even een zetje of suggestie van een collega nodig, maar als zaken simpel zelf te regelen zijn, heb je daar helemaal geen forum voor nodig. En een beetje ondernemer gaat geen tijd verspillen aan eindeloze discussies over dit soort kwesties.

 

Een mod moet soms wel.

 

Kunnen we weer over op de orde van de dag? Of zeurt dit een hele week voort....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Voor mij is dit de allerlaatste post. Op een forum waar ik me niet prettig voel ben ik niet meer bereid enige inbreng bij te dragen.

Ben je je er überhaupt van bewust dat je HL tot nu toe enkel maar als een vraagbaak hebt gebruikt? Enkel in deze draad niet, want nu maak je er een klaagbaak van.

 

De basis voor een forum als HL is samen discussiëren en niet alleen maar je eigen vragen dumpen en niet bijdragen aan de discussies van anderen.

Link naar reactie

HL zie ik als kennisbank en niet als telefoonboek, offerteplaats, beoordelingssite, inkoopbron oid.

Natuurlijk staan de beste stuurlui aan wal en daarom zijn er meetings met mods om over de kwaliteit van HL te waken, toch?

 

Sarah, om je frustratie op deze manier te beeindigen vind ik niet sterk en is in mijn optiek gelijk gesteld aan de telefoonverbinding verbreken in een discussie.

Link naar reactie

Hoi Sarah,

 

Bedankt voor je feedback op de moderatie van HL. Ik zal proberen vanuit mijn standpunt wat toe te lichten.

 

Als ik de forums hier bekijk zie ik dat er teveel topics door moderators worden gesloten. Dat hoort niet.

 

Waarom niet? Als een bericht niet aan de regels van het forum voldoet dan is sluiten toch vrij logisch?

Noem, om het helderder te krijgen eens een topic dat volgens jou niet gesloten had moeten worden?

 

Zijn er leden die telkens spam blijven plaatsen? Sluit die gebruiker dan van het forum af. In ieder geval horen er niet zoveel topics gesloten te worden, dat is namelijk een maatregel die je niet dagelijks hoort toe te passen.

 

We hanteren een 3-slag-is-uit principe voor wat betreft spam (en vaak zelfs 1 slag is uit) en hebben dan ook een uitgebreide blacklist inmiddels. De meeste spammers krijg je niet mee omdat die topics meteen offline gaan en niet eens gesloten worden, of omdat het bericht wordt aangepast ipv het topic sluiten.

 

Verder is het niet een algemene wereldwijde forumregel dat topics bijna nooit gesloten mogen worden. Dat hangt 100% samen met wat voor soort forum je wilt zijn. het viva-forum hanteert andere spelregels dan geenstijl o.i.d. en Higherlevel heeft weer een andere insteek.

 

Een moderator mag ook niet zo duidelijk aanwezig te zijn op een forum.

Liever niet nee, maar de ervaring leert dat het online laten staan van (een aantal) gesloten topics een positieve leercurve bij bezoekers die willen spammen tot gevolg heeft.

Daarnaast zijn wij geen full-time moderatoren dus blijven gesloten topics weleens wat langer staan

 

En is het niet juist bij ondernemen zo dat de gouden regel 'De klant is koning' geldt? Ga in de omgang met forumleden dan ook om alsof het klanten zijn. Het forum staat of valt juist door de leden die er zijn, het forum wordt gemaakt door de forumleden. En willen zij terug blijven komen dan moeten zij prettige ervaringen met het forum blijven houden. Het is echt exact hetzelfde als bij ondernemen.

 

Eens, maar mag ik van die klant ook verwachten dat hij zich aan de regels houdt? Dus geen studievragen, participatieverzoeken, spamtopics, stagevragen, enquetes, positieve recensies die stiekem van de eigenaar zelf komen ipv de klant, vragen die al 100 keer gesteld zijn, vragen die met 1 druk op de knop te googlen zijn, werknemersvragen, etc. etc.

 

Als we die vragen allemaal in het kader van 'klant is koning' toe zouden laten zouden we wellicht heel veel enthousiaste gebruikers erbij krijgen...maar nog meer kennis van huidige vaste leden kwijtraken. En dat willen we niet.

 

Maar goed, terug naar je eerste opmerking: Welk topic is onterecht (buiten je eigen topic) gesloten volgens jou?

 

edit:ik had even niet gezien dat er al meerdere mod's gereageerd hadden. Beetje mod-overkill in dit topic dus. Excuus

Link naar reactie

Je was al eens eerder geattendeerd op de neiging ietwat te dralen.

 

Bedankt voor de reacties!

 

Mijn gevoel van rechtvaardigheid vertelt me dat ik het hier niet bij moeten laten. Ik weet niet of ik gelijk ga krijgen, maar dan heb ik het voor mijn gevoel toch afgerond. En inderdaad, als het niet teveel rompslomp zou geven zou ik inderdaad een bank gaan zoeken die het wel goed doet en alles daar onderbrengen. En wie weet, misschien doe ik dat wel ;-)

 

reacties voldoende dunkt me !

 

Maar als ik lees: "als het niet teveel rompslomp zou geven" ; "zou ik inderdaad" ; "gaan zoeken" ; "en wie weet" ; "misschien doe ik het wel", bekruipt mij het gevoel dat wij onze tijd hier hebben zitten verdoen.

 

Wordt eens concreet, WAT GA JE DOEN met alle gratis en voor niks verkregen adviezen ?

 

En toen werd je bij de Rabobank alsnog geholpen. Het advies deze keer is: bel een lokale leverancier! Heb je binnen een kwartiertje een redelijk goeie indicatie. Is veel efficiënter dan eindeloze discussies op dit forum. Of wat voor forum dan ook.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik heb in ieder geval de aandacht van alle moderators te pakken.

 

1. Vragen stellen is ook inbreng: zonder vragen immers geen antwoorden ;-)

2. @pewede: Een topic zonder waarschuwing sluiten voelt ook alsof de telefoonverbinding wordt verbroken in een discussie

3. @FrankSijtsma: een hele lijst met niet toegestane onderwerpen begint op censuur te lijken

 

 

Verder kunnen jullie de goed bedoelde adviezen in de wind slaan, maar ik ken meerdere ondernemers die geen positieve ervaringen bij HL hadden.

Link naar reactie

Ik snap iets niet.

 

Sara, er is toch in het topic dat is gesloten vermeld waarom het is gesloten?

Wat is het probleem? Wil je dat ze eerst aan jou vragen of het goed is dat hij dicht gaat? Dat is onlogisch. Ik vind het keurig gedaan worden altijd. Sluiten en vertellen in het topic waarom, en eventueel later het topic verwijderen.

 

En het is niet dat het onderwerp niet toegestaan is.

Maar dat jou topic gewoon luiheid is. Omdat je de informatie die je vraagt makkelijk zelf op kan zoeken. Alleen is dat iets meer werk.

Link naar reactie

Verder kunnen jullie de goed bedoelde adviezen in de wind slaan, maar ik ken meerdere ondernemers die geen positieve ervaringen bij HL hadden.

Als die net zo'n instelling hebben als jij, mogen ze wegblijven

 

Maar ik ben benieuwd kom maar op met die lijst van gebruikers die weg zijn gegaan vanwege het niet eerlijk sluiten van een topic.

 

edit: antwoord duidelijker gemaakt.

Link naar reactie

3. @FrankSijtsma: een hele lijst met niet toegestane onderwerpen begint op censuur te lijken

 

Nee hoor, kan het ook anders verwoorden:

 

Higherlevel is een forum voor serieuze ondernemersvragen die antwoorden vereisen die niet met 1 google-actie of telefoontje gevonden worden en die niet bedoeld zijn om het eigen bedrijf te promoten

 

Mooi toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.