Het sluiten van Topics

Aanbevolen berichten

Even in het algemeen, ook naar aanleiding van het andere, nu gesloten draadje: Higherlevel is een initiatief van een groep mensen. Deze groep staat het helemaal vrij om te doen en te laten wat zij wil met dit forum. Zij steken er immers tijd en energie in.

 

Als je je niet kunt vinden in de manier waarop dat gebeurt kun je dat natuurlijk ter sprake brengen, maar als men besluit daar niets mee te doen is het jammer voor jou. Blijven zeuren dat jij vindt dat het anders zou moeten is zinloos.

 

Dan kun je beter een ander forum gaan zoeken.

Link naar reactie

Ik had mijn reactie gecopy-paste voor het verzenden, dat blijkt wel vaker noodzakelijk te zijn op Higherlevel. Ik ben dan ook van mening dat er over het algemeen te snel topics worden gesloten. Ik dit specifieke geval kan ik het me echter indenken.

 

PW, je beledigde met een zeer onbeschofte reactie mij en vele anderen door het niveau op dit forum "diepbedroevend" te noemen. Je zei het topic slechts te hebben geopend om jouw stelling - dat het niveau op Higherlevel bijzonder laag is - te bewijzen, en bovendien gaf je aan aan dat de discussie wat jou betreft gesloten was.

 

Zoals ik in het topic zelf al schreef voordat het werd gesloten, vond ik het onderwerp op zich zeer interessant en was ik voornemens er een serieuze reactie op te plaatsen. Toen ik echter ontdekte dat je een spelletje zat te spelen en en passant alles en iedereen hier van treurig niveau noemde, was alle behoefte in die richting daarmee in een klap weggenomen.

 

Kortom, het was een nep-topic waarmee je als doel had om iedereen hier een veeg uit de pan te geven. Dat zoiets verwijderd wordt vind ik zeer te billijken. Dat je het forum niet serieus neemt is tot daar aan toe, maar dan hoef je nog niet iedereen te beledigen.

 

Beste Anders, en anderen,

 

Het is dus helemaal niet waar dat ik -alleen- omwille van het testen van het forum de vraag geplaatst had!!!!!

 

In een andere discussie over hetzelfde onderwerp, vertalingen, kreeg ik van 1 van de "experts" echt een giga domme opmerking, en ik zal nog 1 keer uitleggen wat ik, en anderen, van HL verwachten:

 

Eerst even een vergelijking: als mijn old-timer niet meer start en ik 5 dagen bezig ben, met een behoorlijke kennis op dat gebied, en hij het nog steeds niet doet nadat ik de benzine-toevoer heb gecontroleerd, dan hoef ik -echt- niet te horen van een "expert" dat er misschien wel benzine in moet....

 

Als je jezelf voor "Expert" uitgeeft, en ik zal geen namen noemen maar dat doet dit heerschap overal, dan verwacht ik:

 

een inhoudelijk zodanig geformuleerd antwoord dat blijkt dat de daaraan ten grondslag liggende kennis tenminste overeenkomt met de kennis die in de vraag omsloten ligt, of die overstijgt uiteraard.

 

En het niet hebben van informatie is geen reden tot het geven van stupide antwoorden, dan moet je simpelweg vragen: "ik heb bepaalde informatie nodig om expert te spelen".

 

Maar goed, reactie: nee, het was -niet- een test, ik had het alleen wel -uiteraard- in m'n achterhoofd, gegeven de ervaring met de vorige posting....

 

Ik hoop dat het duidelijk is. Overigens, ik heb -nooit- iemand als eerste beledigd, maar als "Expert" verwacht ik tenminste dat je wel tegen kritiek kunt. Kennelijk te hoge verwachting.

 

Gr, Peter

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie

Even in het algemeen, ook naar aanleiding van het andere, nu gesloten draadje: Higherlevel is een initiatief van een groep mensen. Deze groep staat het helemaal vrij om te doen en te laten wat zij wil met dit forum. Zij steken er immers tijd en energie in.

 

Als je je niet kunt vinden in de manier waarop dat gebeurt kun je dat natuurlijk ter sprake brengen, maar als men besluit daar niets mee te doen is het jammer voor jou. Blijven zeuren dat jij vindt dat het anders zou moeten is zinloos.

 

Dan kun je beter een ander forum gaan zoeken.

 

 

 

Volledig oneens: meteen weghollen als er iets fout gaat betekent impliciet dat iemand anders niet op z'n onhandigheden gewezen wordt, en dus zichzelf niet kan verbeteren!

 

Alleen met klachten verbeter je je eigen organisatie, en maak je het mogelijk je niveau te verhogen, niet door van iedereen applaus te krijgen, dat maakt je lui, en uiteindelijk verlies je het dan van mensen die wèl luisterden naar kritiek....

 

Gr, Peter

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie

Inderdaad, van kritiek kan je wijzer worden als mensch en als organisatie. Maar niet alle klachten zijn nuttig. Er zijn mensen die ongefundeerd stelling nemen tegen van alles en nog wat en om wat voor reden dan ook.

 

Ik heb de indruk dat HL jouw klachten niet nuttig vindt, en dat is hun goed recht, immers het is een vrijwillige dienst. Het zou .. wellicht gescheeld hebben als je dit ook iets eerder begrepen had.

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie

Zelfgemaakte quote van een gesloten draadje:

 

PW: "Ergo, input van derden is niet gewenst, wij beslissen zèlf wel wat het wijste besluit is, en onze gebruikers zijn dom, van nul en generlei belang, "we are the best"????

 

Jezus, nou gaat 'ie natuurlijk ook meteen weer dicht....MAN, LUISTER NAAR DE ARGUMENTEN VAN JE GEBRUIKERS EN LAAT DIE ARROGANTIE VAN EIGEN WIJSHEID NOU EENS LOS!!"

 

Nou, ik ben zo'n simpele gebruiker, dus ik wil graag mijn mening eens laten horen. Ik vind het bijzonder prettig dat de moderators op HL een beetje orde op zaken stellen. Dat heeft voor mij niets met monddood of arrogantie te maken: het recht van vrije meningsuiting kun je overal uitoefenen en hoeft niet per se op HL. Ik kom hier vrijwel dagelijks en leer als startende ondernemer in hoog tempo allerlei praktische zaken die voor mij uitermate nuttig zijn en daarnaast lees ik met rode oortjes (bij wijze van slechte beeldspraak) mooie, soms poëtische, soms diep inhoudelijke discussies over macht en zo.

 

Soms komen er opmerkingen waarvan je denkt: dat was een beetje dom. En misschien maak ik die zelf ook wel eens. Maar dan wordt dit in de kortste keren rechtgezet door andere gebruikers, zodat we niet met z'n allen op een dwaalspoor belanden. Dat hoeft voor mij niet met veel omhaal van beleefdheden te worden gebracht, kan recht toe recht aan, maar ik zit helemaal niet te wachten op beledigingen over en weer, dan haak ik af, ook als ze niet mijzelf betreffen. Ik zie op internet al genoeg grofheden voorbijtrekken, ik vind het prettig dat dit op HL nauwelijks voorkomt. Zo wel, dan mag dat best gekuist worden.

 

Wel jammer dat er zoveel energie in gestoken wordt. Mijn cliënten zijn ook meestal heel boze mensen (meestal niet tegen mij hoor) en ik denk vaak: als je al die bozigheid positief zou aanwenden, zou je bergen werk kunnen verzetten. Klinkt prekerig, maar dat meen ik oprecht.

 

Moderators: bediscussieer dit onderwerp eens lekker met elkaar uit, stel een beleid op, en hou de discussies verder voor gezien. Laten we wat nuttigers gaan doen.

 

Mieke

 

Link naar reactie

Weet je wat ik zo erg vind? Iedereen heeft hier een mening over "de discussie". Het probleem is alleen dat het originele bericht helemaal niet terug te vinden is; hoe kun je die mening dan funderen?

 

Ik bedoel: wat is er tegen PW gezegd en wat heeft PW gezegd? Tot nu toe heb ik alleen kritiek gezien, terwijl hij wordt bestempeld als een slang die het muizenhol in kruipt.

 

En dit is dus precies weer waar het in dit topic om draait: het sluiten (of verplaatsen naar onzichtbaar gedeelte) van topics.

 

Aan de hand van alle reacties die ik zie lijkt een discussie over een aantal dingen gewenst, maar toch wordt deze steeds uit de weg gegaan met argumenten dat dit forum op vrijwillige basis is, etc etc etc. Vrijwillig of niet, je kunt niet zomaar iemands mond snoeren omdat je zelf wel iets beters te doen hebt.

Verder komen sommige reacties (ik noem geen namen) misschien wel wat grof over (...het blijft nou eenmaal 100% tekstueel zonder emotie), maar denk je dat deze persoon reageert om Higherlevel te verbeteren of om zijn eigen tijd vol te maken en te kunnen lachen? Nee, ik denk het eerste.

 

Ik ga even geen standpunt innemen over de discussie omdat ik zelf niet alles heb kunnen lezen en ik helaas niet zo snel per definitie één partij in het gelijk stel omdat ik deze partij beter blijk te kennen.

 

Higherlevel admins, jullie leveren zoveel goede reacties en kennis, jullie brein staat altijd open voor alles, maar nu laten jullie je wel erg kennen t.o.v. de lezers van dit forum. Gooi de discussie open, desnoods niet op het forum maar op een andere manier, maar laat deze discussie doorzetten zonder per definitie meteen elkaars standpunten in te nemen.

 

Nogmaals, verwacht van mij geen inhoudelijke mening; die kan ik niet vormen, dit is slechts de impressie en observatie van een actief lid.

 

- Erik

 

 

Technisch innovator.

Link naar reactie

Ik heb er juist geen behoefte aan om allerlei shit langszij te zien komen, over het algemeen vind ik de moderators verstandige lui aan wie ik de selectie graag toevertrouw. En natuurlijk niet door elk bericht te verwijderen waar ze het even niet mee eens zijn, maar ik heb ook helemaal niet het idee dat dit gebeurt. Ik geef toe, dat kan ik niet weten, want een verwijderd bericht zie ik nu juist niet, maar het stelt mij gerust dat ze zich volop in de discussie daarover mengen. Er wordt in ieder geval over nagedacht. Dat er daarbij wel eens een steekje kan vallen, neem ik voor lief. Zoals ik hiervoor al schreef: ik zie teveel akelige sites op internet, vol gescheld en geschreeuw, waar ik mij helemaal niet thuis voel.

 

Mieke

Link naar reactie

Ik heb juist geen behoefte om allerlei shit langszij te zien komen, over het algemeen vind ik de moderators verstandige lui aan wie ik de selectie graag toevertrouw. En natuurlijk niet door elk bericht te verwijderen waar ze het even niet mee eens zijn, maar ik heb ook helemaal niet het idee dat dit gebeurt. Ik geef toe, dat kan ik niet weten, want een verwijderd bericht zie ik nu juist niet, maar het stelt mij gerust dat ze zich volop in de discussie daarover mengen. Er wordt in ieder geval over nagedacht. Dat er daarbij wel eens een steekje kan vallen, neem ik voor lief. Zoals ik hiervoor al schreef: ik zie teveel akelige sites op internet, vol gescheld en geschreeuw, waar ik mij helemaal niet thuis voel.

 

Mieke

 

Ik ben het zeker eens met je punten dat de admins het over het algemeen prima doen en dat de rust op higherlevel bewaard moet worden, maar dit hele forum is één en al discussie.. Dus dan kan een normale discussie over higherlevel er best bij als dit gewenst is bij mensen.

Technisch innovator.

Link naar reactie

Weet je wat ik zo erg vind? Iedereen heeft hier een mening over "de discussie". Het probleem is alleen dat het originele bericht helemaal niet terug te vinden is; hoe kun je die mening dan funderen?

 

Er werden een aantal mensen direct in beledigd (iets wat we sowieso direct tegen willen gaan op dit forum omdat de sfeer erg belangrijk is op een forum als dit), er werd laatdunkend over anderen gedaan terwijl zij ook maar probeerden te helpen en het topic ging nergens meer over. Er was geen reden om het topic te laten staan, hebben meerdere moderators gezamenlijk besloten. Normale discussies worden in principe nooit verwijderd, en mocht dat toch ooit voorkomendan is er altijd nog de mogelijkheid om alsnog contact op te nemen met de/een moderator om te overleggen waarom een sluiting eventueel ongepast is. Dat kan in normale taal, en is nooit een probleem.

 

maar toch wordt deze steeds uit de weg gegaan met argumenten dat dit forum op vrijwillige basis is, etc etc etc.

 

Dat is ooit eens ergens genoemd, en dan volgens mij nog niet eens door een moderator zelf. Voor zover ik kan zien gaan "we" de discussie best aan? Hier op het forum en direct via e-mail. En daarnaast wijzen we iedereen erop dat de recente flinke groei ons overvallen heeft en de mods dus onderling een goed, passend en rechtlijnig beleid moeten ontwikkelen. Dat gebeurt offline de 10de, en online in het Adminboard.

Link naar reactie

Weet je wat ik zo erg vind? Iedereen heeft hier een mening over "de discussie". Het probleem is alleen dat het originele bericht helemaal niet terug te vinden is; hoe kun je die mening dan funderen?

 

Er werden een aantal mensen direct in beledigd (iets wat we sowieso direct tegen willen gaan op dit forum omdat de sfeer erg belangrijk is op een forum als dit), er werd laatdunkend over anderen gedaan terwijl zij ook maar probeerden te helpen en het topic ging nergens meer over. Er was geen reden om het topic te laten staan, hebben meerdere moderators gezamenlijk besloten. Normale discussies worden in principe nooit verwijderd, en mocht dat toch ooit voorkomendan is er altijd nog de mogelijkheid om alsnog contact op te nemen met de/een moderator om te overleggen waarom een sluiting eventueel ongepast is. Dat kan in normale taal, en is nooit een probleem.

 

maar toch wordt deze steeds uit de weg gegaan met argumenten dat dit forum op vrijwillige basis is, etc etc etc.

 

Dat is ooit eens ergens genoemd, en dan volgens mij nog niet eens door een moderator zelf. Voor zover ik kan zien gaan "we" de discussie best aan? Hier op het forum en direct via e-mail. En daarnaast wijzen we iedereen erop dat de recente flinke groei ons overvallen heeft en de mods dus onderling een goed, passend en rechtlijnig beleid moeten ontwikkelen. Dat gebeurt offline de 10de, en online in het Adminboard.

 

Lijkt me in dat geval een prima afhandeling, maar zo komt het niet over op de onschuldige voorbijganger. Zéker nu begrijp ik niet dat sommige mensen (niet-admins) er dan zo'n duidelijke mening over kunnen vormen.

 

Ik laat het hier verder bij, "wij" zien te weinig van het geheel.

Technisch innovator.

Link naar reactie

Ik had mijn reactie gecopy-paste voor het verzenden, dat blijkt wel vaker noodzakelijk te zijn op Higherlevel. Ik ben dan ook van mening dat er over het algemeen te snel topics worden gesloten. Ik dit specifieke geval kan ik het me echter indenken.

 

PW, je beledigde met een zeer onbeschofte reactie mij en vele anderen door het niveau op dit forum "diepbedroevend" te noemen.

 

Zoals ik in het topic zelf al schreef voordat het werd gesloten, vond ik het onderwerp op zich zeer interessant en was ik voornemens er een serieuze reactie op te plaatsen. Toen ik echter ontdekte dat je een spelletje zat te spelen en en passant alles en iedereen hier van treurig niveau noemde, was alle behoefte in die richting daarmee in een klap weggenomen.

 

Kortom, het was een nep-topic ....

 

Het was geen nep-topic, maar goed, diegene de de wijsheid bezitten daarover te oordelen: blijf wijs.

 

PW, je beledigde met een zeer onbeschofte reactie mij en vele anderen door het niveau op dit forum "diepbedroevend" te noemen.

 

Is dat zéér onbeschoft? Ging het daarom?? Onderstaand integraal mijn laatste post in dat draadje:

 

____________________

 

Let even op allemaal: toevallig weet ik dat deze Erik een scholier is! Hoe komt het toch dat die meteen wèl in staat is om de kern te raken: "zorg dat je gebruikers de informatie gaan vertrouwen doordat die wordt uitgesproken door een door hen vertrouwd kanaal!".

 

terwijl zgn. "experts", met -heel- veel respect, nietszeggende opmerkingen maken zoals:

 

Waarom zou je een product voor 1000 euro verkopen als je er ook 200.000euro voor kan krijgen?

 

Ik mis wat geloofwaardigheid in je verhaal. Dat zal je waarscheinlijk ook in de markt ondervinden. 1 van de positieve aspecten aan een Ferrari is dat hij 200.000 euro kost. Een Ferrari voor 1000 euro is niet aantrekkelijk.

Waarschijnlijk een wat overmoedig vertrouwen in eigen kunde, laten we het daar maar op houden....

 

Met uitzondering van Bishop, want die zegt op de valreep ook nog iets zinnigs. Ik sluit de discussie, het High in HigherLevel baart me ernstig zorgen, en daar ging het me een beetje om! Van passerende lezers ala, maar dat de bestuurders van de site op een diepbedroevend niveau antwoorden...

 

Gr, Peter

 

____________________

 

Is dat onbeschoft? Kun je daar niet tegen? Weet je wat ECHT onbeschoft zou zijn? Als ik tegen je zou zeggen als je om DIE reden een discussie uit de weg gaat, je TE STOM BENT OM MODERATOR TE ZIJN! DAT zou onbeschoft zijn, dus dat standpunt huldig ik niet. Ik zeg dat je als "Expert" met zinnige informatie moet komen, en als je daartoe niet in staat bent, je jezelf domweg niet expert moet noemen. Te moeilijk?

 

Goed, ik had de schrijffout van de heer De Witte onderstreept, waarschijnlijk met 'ei'. Da's niet een snelle typefout hoor, dat typeert hoe onzorgvuldig die man is. Ik gooi een stelling in de groep: als iemand niet in staat is fatsoenlijk Nederlands te schrijven, dan moet 'ie even héél voorzichtig zijn met zichzelf profileren als expert. D's en T's door elkaar heen halen: geen probleem, alhoewel "het deerd mij niet" me wel doet afvragen wat voor mens ik aan de andere kant moet voorstellen, maar 'ei' met 'ij' verwisselen is onvoorstelbaar voor een "expert"...

 

Op sommige punten, en lees sommige dingen nog eens goed door, IS het ronduit ook diepbedroevend treurig gesteld met sommige antwoorden van "Experts"!! Niet eens? Niet erg! Maar ga die discussie dan gewoon aan!

 

Ik had zojuist een gesprek met een HL lid, per telefoon. Opgebeld en overlegd, een uurtje. En lo and behold, opeens werd duidelijk dat ik helemaal niet die eigenwijze schreeuwer ben zoals gedacht, maar een mens dat zuiver op grond van uitsluitend valide argumenten oordeelt. Stel het eerst eens proefondervindelijk zèlf vast, voordat je de wijste gaat uithangen, en ik zeg dat tegen niemand persoonlijk maar in het algemeen!

 

Ik heb het eerder gezegd: een antwoord moet blijk geven van kennis die -tenminste- op het niveau van de vraag ligt, of die evenaart, anders is het gewoon een opmerking die nergens op slaat. Denk daar eens over na!

 

Met alle respect, maar er is geen mens die overal verstand van heeft, hoe komt het toch dat de moderators hier dat wèl denken, en sommige experts ook?

HL is leuk voor startende ondernemers. Degene die op een expert-antwoord in de trant van "let je wel op dat je niet vergeet BTW in rekening te brengen" het Halleluja uitroepen over het antwoord, "gut, slim van je!". Is dat het niveau waarop HigherLevel kan opereren? Dat is kleuterschool-informatie voor een ondernemer, of informatie voor een kleuterschool-ondernemer, kies maar.

 

Maar doe me een lol: pretendeer niet dat je meespeelt met nietszeggende antwoorden in de grote mensenwereld met echte, zakelijk wat omvangrijkere, vraagstukken!

 

(en degene die hier tegenin gaan door te stellen dat het niet waar is wat ik zeg, dank, want die bevestigen het nou juist!)

 

 

Ik heb gezegd.

 

Ik ben -erg- benieuwd naar de mening van anderen of m'n posting grof was, hoewel al wat slechter te beoordelen omdat de rest niet meer zichtbaar is, maar da's niet mijn schuld!

 

Gr, Peter

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie
Goed, ik had de schrijffout van de heer De Witte onderstreept, waarschijnlijk met 'ei'. Da's niet een snelle typefout hoor, dat typeert hoe onzorgvuldig die man is. Ik gooi een stelling in de groep: als iemand niet in staat is fatsoenlijk Nederlands te schrijven, dan moet 'ie even héél voorzichtig zijn met zichzelf profileren als expert. D's en T's door elkaar heen halen: geen probleem, alhoewel "het deerd mij niet" me wel doet afvragen wat voor mens ik aan de andere kant moet voorstellen, maar 'ei' met 'ij' verwisselen is onvoorstelbaar voor een "expert"...

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dyslexie

 

[edit]context van het plaatsen van het linkje even duidelijker gemaakt[/edit]

Link naar reactie

PW weigert zich neer te leggen bij het verwijderen, en gaat contrair, zoals wij juristen dat noemen. Hij herhaalt gewoon zijn boodschap in een ander draadje.

Ik moet zeggen, de oorspronkelijke boodschap valt me mee, althans, het beledigend karakter ervan. Maar toch, ook deze nieuwe, lange post, veel geschreeuw, niet mijn ding.

 

Maar wat ik toch echt helemaal niet begrijp: PW, je zegt: "het High in HigherLevel baart me ernstig zorgen. (...) de bestuurders van de site op een diepbedroevend niveau antwoorden..."

 

Maar dan heb je hier toch helemaal niets te halen?

Waarom al die drukte, al die energie? Ik herinner me dat verwijderde draadje van jou nog heel goed: je hebt het razend druk, enorm project, alleen al de vertaling van de handleiding van je product kost tig € 10.000, moet in 14 talen. Je kunt je tijd toch wel beter besteden? En je vindt het niveau hier helemaal niets. Waarom dan almaar met iedereen hier in discussie?

 

Mieke

 

Link naar reactie

PW, naar aanleiding van je bericht schreef ik in de betreffende discussie - net voordat het verwijderd werd - dat ik het onbehoorlijk vond dat je alle experts en het hele forum de grond in schreef op basis van de opmerkingen van enkelen. Ik vind dat een vrij lompe manier van discussiëren en eerlijk gezegd hebben je opmerkingen sindsdien...

 

  • elk zichzelf respecterend mens die van zichzelf denkt dat 'ie meer dan 3 hersencellen tussen z'n oren heeft doet dat niet
  • een discussie sluiten (...) doen sowieso uitsluitend alleen hele domme mensen
  • stupide opmerking
  • diepbedroevend niveau
  • Jullie staan tot je enkels in de modder en zakken alleen nog maar dieper weg
  • het was een opmerking die ook geplaatst kon worden in de categorie oerdom
  • Dat een moderator zichzelf tot dat niveau verlaagt (...) typeert slechts z'n kortzichtigheid

 

.. dat beeld niet echt verbeterd. Je hebt in 20 berichten meer lopen schelden dan de duizenden andere topics op dit forum bij elkaar. Ik ben geen expert en ook geen moderator, maar zou het erg prettig vinden als het allemaal iets volwassener kan. En waarschijnlijk met mij vele anderen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

PW weigert zich neer te leggen bij het verwijderen, en gaat contrair, zoals wij juristen dat noemen. Hij herhaalt gewoon zijn boodschap in een ander draadje.

Ik moet zeggen, de oorspronkelijke boodschap valt me mee, althans, het beledigend karakter ervan. Maar toch, ook deze nieuwe, lange post, veel geschreeuw, niet mijn ding.

 

Maar wat ik toch echt helemaal niet begrijp: PW, je zegt: "het High in HigherLevel baart me ernstig zorgen. (...) de bestuurders van de site op een diepbedroevend niveau antwoorden..."

 

Maar dan heb je hier toch helemaal niets te halen?

Waarom al die drukte, al die energie? Ik herinner me dat verwijderde draadje van jou nog heel goed: je hebt het razend druk, enorm project, alleen al de vertaling van de handleiding van je product kost tig € 10.000, moet in 14 talen. Je kunt je tijd toch wel beter besteden? En je vindt het niveau hier helemaal niets. Waarom dan almaar met iedereen hier in discussie?

 

Mieke

 

 

 

1. Ik wil graag even stipuleren dat mijn contrairgang slechts veroorzaakt is doordat de oorspronkelijke discussie werd verwijderd; niet de schuldvraag omdraaien.

 

2. Ik heb, waar het wijsheid betreft, ook weinig te halen, maar overduidelijk slechts te brengen.

 

Jajaja, ik weet het.

 

Gr, Peter

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie

Ik ben hier met alle plezier moderator, en steek graag mijn tijd in het forum. Het heeft mij geholpen, en ik help het forum, in tijd die ik ook aan geld verdienen had kunnen steken.

 

Moderators zijn niet perse experts! Ik zal mijzelf op geen enkel gebied wat hier behandeld wordt meer expert voelen dan andere bezoekers (mijn directe vakgebied komt hier zelden aan de orde).

 

Maar belangrijker vind ik dat ik, met die vrije tijd die ik in Higherlevel steek ook zelf bepaal met wie ik in discussie ga. In principe is dat iedereen, maar wel afhankelijk van op welke manier.

Link naar reactie

PW, naar aanleiding van je bericht schreef ik in de betreffende discussie - net voordat het verwijderd werd - dat ik het onbehoorlijk vond dat je alle experts en het hele forum de grond in schreef op basis van de opmerkingen van enkelen. Ik vind dat een vrij lompe manier van discussiëren en eerlijk gezegd hebben je opmerkingen sindsdien...

 

  • elk zichzelf respecterend mens die van zichzelf denkt dat 'ie meer dan 3 hersencellen tussen z'n oren heeft doet dat niet
  • een discussie sluiten (...) doen sowieso uitsluitend alleen hele domme mensen
  • stupide opmerking
  • diepbedroevend niveau
  • Jullie staan tot je enkels in de modder en zakken alleen nog maar dieper weg
  • het was een opmerking die ook geplaatst kon worden in de categorie oerdom
  • Dat een moderator zichzelf tot dat niveau verlaagt (...) typeert slechts z'n kortzichtigheid

 

.. dat beeld niet echt verbeterd. Je hebt in 20 berichten meer lopen schelden dan de duizenden andere topics op dit forum bij elkaar. Ik ben geen expert en ook geen moderator, maar zou het erg prettig vinden als het allemaal iets volwassener kan. En waarschijnlijk met mij vele anderen.

 

 

 

-Erg- makkelijk om een paar zinnetjes uit z'n context te halen ter vermaak en eigenverheerlijking: ik ga daar niet op in.

 

Ik bleef netjes, de discussie werd verborgen omdat ik een zeer been raakte, bleef nog steeds netjes, vroeg om voortgang van de discussie, en kreeg vervolgens, - zakelijk weergegeven - volkomen onterecht geblaat over me heen, dan kun je verwachten, wie kaatst...., dat je ook van repliek gediend wordt.

 

Gr, Peter

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie

Ik ben hier met alle plezier moderator, en steek graag mijn tijd in het forum. Het heeft mij geholpen, en ik help het forum, in tijd die ik ook aan geld verdienen had kunnen steken.

 

Moderators zijn niet perse experts! Ik zal mijzelf op geen enkel gebied wat hier behandeld wordt meer expert voelen dan andere bezoekers (mijn directe vakgebied komt hier zelden aan de orde).

 

Maar belangrijker vind ik dat ik, met die vrije tijd die ik in Higherlevel steek ook zelf bepaal met wie ik in discussie ga. In principe is dat iedereen, maar wel afhankelijk van op welke manier.

 

 

 

 

Niemand zegt, althans ik niet, dat dat niet gewaardeerd wordt! Het gaat uitsluitend om het inzicht om -niet- zelf te beslissen, of in de groep, om een discussie uit het zicht van anderen te houden. Iedereen, gelukkig ook moderators, mogen helemaal zelf beslissen met wie ze discussieren. Moderators mogen alleen niet beslissen om een discussie, vraag of whatever te verwijderen, zolang die niet, objectief getoetst, indruist tegen de regels.

 

En het gaat hier om objectief, dat is dus schijnbaar wat moeilijk voor sommige moderators om te begrijpen....

 

Overigens, mocht het zo zijn dat Nils de Witte dyslectisch is, dan begrijp ik -alle- fouten die hij maakt en zijn die hem vergeven, maar dan is het -wel- handig om daarvan melding te maken, bijv. via zijn info-pagina. Heb ik ook bekeken, en dan had ik -nimmer- daaromtrent een opmerking geplaatst!

 

Zo ben ik namelijk opgevoed.

 

 

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie

PW, naar aanleiding van je bericht schreef ik in de betreffende discussie - net voordat het verwijderd werd - dat ik het onbehoorlijk vond dat je alle experts en het hele forum de grond in schreef op basis van de opmerkingen van enkelen. Ik vind dat een vrij lompe manier van discussiëren en eerlijk gezegd hebben je opmerkingen sindsdien...

 

  • elk zichzelf respecterend mens die van zichzelf denkt dat 'ie meer dan 3 hersencellen tussen z'n oren heeft doet dat niet
  • een discussie sluiten (...) doen sowieso uitsluitend alleen hele domme mensen
  • stupide opmerking
  • diepbedroevend niveau
  • Jullie staan tot je enkels in de modder en zakken alleen nog maar dieper weg
  • het was een opmerking die ook geplaatst kon worden in de categorie oerdom
  • Dat een moderator zichzelf tot dat niveau verlaagt (...) typeert slechts z'n kortzichtigheid

 

.. dat beeld niet echt verbeterd. Je hebt in 20 berichten meer lopen schelden dan de duizenden andere topics op dit forum bij elkaar. Ik ben geen expert en ook geen moderator, maar zou het erg prettig vinden als het allemaal iets volwassener kan. En waarschijnlijk met mij vele anderen.

 

 

Overigens, dit zijn -uitsluitend- zinnen geknipt uit de verhitte discussie -nadien-, niet de oorspronkelijke. In die berichtgeving zul je -nergens- iets negatiefs van mij aantreffen! Tuurlijk, als er iets volkomen onregelmatigs gebeurd zoals het weghalen van een legitieme discussie waarin geen fout woord wordt gezegd wordt ben ik soms wat scherp van pen, mag dat ook al niet?

 

Trouwens, is dit allemaal nou zo'n verschrikkelijke ramp in een verhitte, helaas op inhoud slechts eenzijdige, discussie? Wat me hoogstens verbaasd is dat ik via m'n normale mailadres relatief -erg- veel leuke mailtjes krijg...Jammer dat mensen niet gewoon hardop durven te zeggen wat ze denken, ze zijn wijzer dan ik, zeg maar, kop/maaiveld principe.

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie

Als coach/mediator stel ik het volgende voor.

 

Gegeven het feit dat een anoniem persoon blijft reageren, stel ik voor dat we allemaal even niet meer reageren.

 

De mods zijn geen management team dat je even per direct bij elkaar kan roepen, en komen pas volgende week bijeen. Dan zijn de emoties wat gedaald en kunnen we in alle rust discussiëren over deze zaak. Vervolgens lezen we wel wat er door de mods is besloten.

 

Niemand, ook de anonieme poster, is geholpen bij deze steeds zwarter wordende discussie.

Laten we allemaal de meest wijze zijn en gewoon even zwijgen.

 

Please?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Dat ik deze topic opstartte was om uit te vinden of anderen met mij van mening zijn dat topics niet gesloten (behalve dan ingeval van bijvoorbeeld spam), laat staan verwijderd moeten worden alleen omdat een moderator van mening is dat het onderwerp niet interessant is.

In het geval niet interessant droogt het onderwerp vanzelf op. En als het een onzinnig onderwerp is reageert geen zinnig mens, waardoor eveneens het verhaal eindigt.

 

Juist het sluiten en verwijderen leidt ertoe dat discussies in alle richtingen voort woekeren zonder dat het over daadwerkelijk inhoud gaat. Kan ook niet anders omdat de inhoud voor velen niet eens bekend meer is. Juist het openhouden, maar niet meer reageren, heeft mijn inziens het gewenste resultaat.

 

Wat mij nu eigenlijk wel zorgen baart is dat er mensen zijn die er blijkbaar klakkeloos van uitgaan dat hetgeen de moderators doen het juiste is. Dit vind ik een gevaarlijk uitgangspunt. Ik vorm liever mijn eigen mening op basis van alle feiten en omstandigheden. Ik ga er van uit dat ook de mod’s het beste voor hebben met het forum maar denk liever zelf na dan dat ik het hen voor mij laat doen..

 

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

 

[hele zinvolle tekst]

 

 

 

My God, wat een opluchting; er zijn gelukkig nog mensen die begrijpen wat ik bedoel en niet hakken maar zelf even nadenken...

 

DANK! (oeps, dat mag niet van de wijze mannen, sorry: dank)

 

Gr, Peter

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.