Make a Business Groningen

Aanbevolen berichten

Make a Business: Ben jij die ondernemer met een briljant idee?

 

 

Op woensdag 16 november a.s. organiseert Make a Move Groningen een interactieve middag die geheel in het teken staat van het zelfstandig ondernemerschap:

"Make a Business, Ben jij die ondernemer met een briljant idee?"

 

In-house bij ABN Amro ontmoeten enthousiaste studenten, succesvolle ondernemers en ervaren deskundigen elkaar om te discussiëren over het starten van een eigen bedrijf en de ontwikkeling van een briljant idee tot een succesvol product. De middag wordt afgesloten met een netwerkborrel en er is mogelijkheid tot speed-dating. Op de gehele dag zullen vele (jonge) ondernemers en deskundigen aanwezig zijn; een unieke mogelijkheid voor iedereen om interessante mensen te ontmoeten!

 

ONDERDELEN DIE O.A. OP HET PROGRAMMA STAAN:

 

Lunch: De middag, die plaatsvindt op het hoofdkantoor van ABN Amro Groningen, zal beginnen met een informele inlooplunch.

De Ondernemer: Waarom is ondernemen zo populair? Soms zijn ideëen zo makkelijk dat het lijkt alsof iedereen een miljoenenbedrijf kan beginnen. Wat is nu de goede motivatie en hoe begin je?

Het Ondernemen: Bezit jij wel de juiste kwaliteiten? Iedereen wil wel graag ondernemen, maar weinigen komen er achter wat ondernemen nu écht inhoudt. Ben jij wel een ondernemer?

De Onderneming: Hoe kom je tot een goed idee? En hoe ontwikkel je dat briljante idee tot een succesvol product en een miljoenenbedrijf? Hoe essentieel is een ondernemingsplan?

Praktijkvoorbeeld: Ondernemers (waaronder student-ondernemers) vertellen over hun ervaringen. Wat ging goed, en vooral: wat ging er fout? Waar moet je aan denken, waar begin je?

Groepsdiscussies: Dé mogelijkheid om met ondernemers en deskundigen in discussie te gaan!

Netwerkborrel: De middag wordt afgesloten met een borrel in het bankcafé waarbij er mogelijkheid is tot speed-dating om jouw idee te bespreken of de volgende stap te zetten naar het zelfstandig ondernemerschap!

LET OP! : sCHRIJF JE TOT 11 NOVEMBER IN VIA WWW.MAKEAMOVE.NL/GRONINGEN

 

EDIT formaat flyer aangepast

mab.thumb.jpg.273e96aab48e5a0eaf34b96ca7e11d66.jpg

Link naar reactie

Ik sta ingeschreven, ben benieuwd. Wel het zoveelste student-ondernemers ding in Groningen. Vorig jaar was ik mede organisator van het eerste studentondernemerschaps initiatief en hebben we de meeste studentondernemers bereikt en een database van studentondernemers en student-wannabe-ondernemers samengesteld, ondersteund door VNO-NCW noord. Sindsdien gebeurt er al meer in Groningen, aangezien onze database door verschillende initiatieven wordt gebruikt.

 

Maar.. Nu zijn er initiatieven, nav de bijeenkomst vorige jaar. Maar samenwerken ho maar.

Link naar reactie

Het lijkt mij dat er niet genoeg evenemten over (student-)ondernemerschap kunnen zijn, vind je niet? Vanuit de overheid en bedrijven wordt er immers ook nadrukkelijk om gevraagd en gestimuleerd. En veel studenten zijn best geinteresseerd en lopen rond vol ideeen over zelfstandig ondernemen. Lijkt me een mooie ontwikkeling, leuk iniatief!

Link naar reactie

Mark spreek je ook uit eigen ervaring?

 

Ik heb weinig ervaring maar ben wel erg geinteresseerd om een keer iets op te starten. Ik had plannen om een studieboekenwebsite te beginnen, waar studenten hun oude boeken aan de site kunnen verkopen die wij dan weer door zouden verkopen aan studenten voor een iets hogere prijs. Voor studenten is het natuurlijk fijn als oude boeken die je toch niet meer nodig hebt, zomaar opeens geld opleveren (we hebben immers altijd geld te weinig...). Maar er is laatst weer een nieuwe studieboeksite gekomen, dus het ligt voorlopig even in de ijskast.

 

Ik vind het erg interessant dat er de laatste tijd zoveel aandacht is voor zelfstandig ondernemen. Misschien kom je door al die aandacht en dit soort evenementen tot nieuwe brainstorms en ideen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.