• 0

inkomensbelasting in 17e / 18e jaar...

Beste ondernemers!

 

Om te beginnen ben ik blij hier terecht te zijn gekomen, aangezien ik al de nodige problemen heb kunnen oplossen met jullie expertise en discussies!

 

Dan mijn vraag, er zit een klein verhaaltje aan. Door allemaal gemiemel met BTW-nrs op verkeerde sofinummers etc. moet ik iig nu alsnog aangifte doen over 2003. Ik heb sinds 2000 een eigen bedrijf met een vriend van mij (vof) en ik was toen minderjarig. Dat was toen allemaal prima geregeld en het is dan ook logisch dat ik nu over 2003 aangifte moet doen.

 

Maar mijn vraag is, ik ben dat jaar (2003) in september pas 18 geworden, heeft dat nog invloed op de complete aangifte? Mijn inkomen van winst was rond de €4800,- over het hele jaar en dat zou dus eigenlijk gewoon box1 volle mep belastingen betekenen. (alleen algemene heffingskorting eraf)

 

Maar is er dus nog iets te regelen aangezien ik 8 maanden van dat jaar dus minderjarig was (17).

 

Gelukkig zit ik nu weer goed, omdat dankzij de stufi/ib-groep ik tot 10.461,66 vrij mag verdienen zonder te betalen, maar dat was dat jaar helaas nog niet zo....

 

Hartelijk dank bij voorbaat voor jullie moeite! :-*

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast imposeidon
Gelukkig zit ik nu weer goed, omdat dankzij de stufi/ib-groep ik tot 10.461,66 vrij mag verdienen zonder te betalen, maar dat was dat jaar helaas nog niet zo....

 

Naast je studiefinanciering mag je in 2005 € 10.461,66 netto verdienen zonder dat dit gevolgen heeft voor je studiefinanciering. Je bent gewoon wel plichting voor de inkomstenbelasting hoor!

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig zit ik nu weer goed, omdat dankzij de stufi/ib-groep ik tot 10.461,66 vrij mag verdienen zonder te betalen, maar dat was dat jaar helaas nog niet zo....

 

Naast je studiefinanciering mag je in 2005 € 10.461,66 netto verdienen zonder dat dit gevolgen heeft voor je studiefinanciering. Je bent gewoon wel plichting voor de inkomstenbelasting hoor!

 

Heb je helemaal gelijk in, fout van mij. Maar het ging me om het verschil 17-18 jaar.

 

Maar ik ga idd wel ff de belastingtelefoon bellen, ik hou jullie wel ff op de hoogte zodat toekomstige vragen misschien hiermee be-antwoord worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.