• 0

Pakketpunten dicht tot halverwege januari

Circa 1200 bezorg- en afhaaladressen voor pakketjes gaan dicht, omdat de kosten niet langer terugverdiend kunnen worden met ansichtkaarten en tijdschriften. Dan besef je hoe diep de bezorgdiensten gesneden hebben in de marge van hun distributienetwerk. Koeriers blijven wel rijden, maar waar gaan zij naartoe als de ontvanger niet thuis is? Gaan Post NL en DHL straks pakketcontainers opstellen in winkelcentra?

 

Ik ben benieuwd hoe webwinkeliers naar deze ontwikkeling kijken. Wat niet bezorgd wordt, komt immers weer retour...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

hier in de buurt is ruim een jaar terug een bussinesspoint (in een drukkerijtje) dichtgegaan omdat het hem meer koste als opleverde.

simpelweg door er mee te stoppen maakte hij meer winst.

de vergoedingen voor pakjes is echt volstrekt nihiel. postzegels zijn echt een service artikel.

het verhaal van PostNl is dat al die extra mensen die komen ook voor meer omzet in de rest van je winkel zorgen, maar meeste punten zijn daar wel achter dat dat vrijwel niet opgaat.

 

We hebben hier nu een pakketpunt van PostNL zelf (oud sorteercentrum) waar mensen uit de wijde omgeving naartoe moeten.

Link naar reactie
  • 0

Het is dus zaak om de pakketten te laten aankomen waarbij deze problematiek wat minder zal spelen. Zorg dus dat je pakket aankomt bij een supermarkt of een bouwmarkt bijvoorbeeld. Die blijven nagenoeg zonder uitzondering open. De supermarkt sowieso, de bouwmarkten voor het ophalen van bestelling (en dus eventueel ook postpakketten).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Bij ons zijn de eerste retouren al binnen na 1 mislukte bezorg poging, omdat deze niet naar een afhaalpunt kon daarna...

 

Ik weet dat het bij dpd nu al de standaard is, 3 bezorg pogingen aan huis daarna direct retour (tenzij de ontvanger zelf via track tracé omzet naar een afhaalpunt)

 

Vrees dat het aantal directe retouren enorm gaat toenemen

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, TwaBla zei:

Mag jij dat zelf bepalen? Waar ik woon bepaalt de koeriersdienst waar ze de pakketjes achterlaten.

 

Ja, toevallig net nog gedaan. Het pakje zou eigenlijk vandaag thuis worden bezorgd, maar opeens werd dat veranderd in morgenmiddag. Gelukkig kreeg ik de optie (in de PostNL app) om een andere aflevering te kiezen (bijv. bij de buren, andere dag, of ander postpunt). Voor de zekerheid maar gekozen voor de dichtsbijzijnde Gamma waar ik toch al wat moest ophalen en niet voor de Primera, omdat die waarschijnlijk dicht gaat.

 

Maar ik kan me voorstellen dat dat de komende dagen voor aardig wat verwarring gaat zorgen. En wat te doen met de pakjes die al waren afgeleverd en nog niet opgehaald. Aangezien die afhaalpunten dicht gaan, gaan de pakjes waarschijnlijk ook niet retour voor de 19e januari.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk een oude discussie over het wel en wee van het online winkelen, die nu opnieuw het wee laat ervaren.

 

vóór de Coronacrisis was het bezorgen/ophalen en afhalen/wegbrengen van pakketten ook al één groot drama, en het zal er daarna beslist niet beter op worden als er niet iets structureel gaat veranderen.


In ieder geval lijkt mij al dat heen en weer gesleep van pakketten en het toenemend verbruik van verpakkingsmaterialen een no go richting.

Om al dat extra afval te kunnen verwerken, zal de gemeentelijke afvalstoffenheffing flink omhoog gaan. 
Wel goed voor de werkgelegenheid, maar volgens mij was dát nu niet de opzet van het online winkelen.

Elk nadeel heb se voordeel, zei Johan Cruijff. 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Albert Heijn sluit tijdelijk zestig ophaalpunten van bol.com

Pakketpunten Primera, AKO en Bruna dicht

PostNL betaalt winkeliers extra voor openhouden pakketpunten

 

bron: nu.nl


Ik ben wel benieuwd waar de pakketten nu naar toe gaan?

 

2 minuten geleden, herman van der helm zei:

Ik bied me voor  Den Haag Ypenburg aan.

PostNL, DPD, DHL en anderen, neem maar contact met me op als het jullie wat waard is.

Werkt ondernemen niet andersom?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, herman van der helm zei:

Is er niet een ondernemer die een afhaalwinkel mét rendement wil opstarten?

 

Volgens mij willen alle afhaalpuntondernemers graag een loket met rendement. Ze gebruiken hun afhaalpositie om volk naar de winkel te trekken en verdienen aan de verkoop van snoep, tijdschriften en ansichtkaarten. Zie jij een mogelijkheid om elders rendement uit te persen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, TwaBla zei:

Volgens mij willen alle afhaalpuntondernemers graag een loket met rendement. Ze gebruiken hun afhaalpositie om volk naar de winkel te trekken en verdienen aan de verkoop van snoep, tijdschriften en ansichtkaarten. Zie jij een mogelijkheid om elders rendement uit te persen?

"Onze" Primera is vorig jaar al gestopt. Hij was er inderdaad mee begonnen om extra volk naar de winkel te trekken, want voor het geld hoeven ze het niet te doen. De extra omzet en het ruimtebeslag vielen tegen. De voornaamste reden waarom hij stopte was echter het gezeik van de klanten. Over fouten, over de verpakking, over het bezorgtijdstip, kortom alles waar hij helemaal geen enkele invloed op heeft.  

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Waarom geen 'slimme' deurbellen, pakketbrievenbussen/buurtverzamelboxen of deuropeners als oplossingsrichting op een forum voor innovatie & ondernemerschap als het bezorgen of afleveren in deze tijd alsnog een pijnpunt blijkt? Deze oplossingen kosten uitgesmeerd over jaren gerekend alle minder dan salaris van personeel en winkelhuur. In eerdere, vergelijkbare topics lees ik ook over reistijd (parkeergeld) en gemak of zelfservice...

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

Ik kan het volledig begrijpen dat veel pakketpunten dichtgaan.  Je mag niets verkopen. Kost alleen maar geld. Wij bieden deze optie tijdelijk ook niet meer aan. Alleen nog naar huisadres.

Overigens krijgen wij net door dat PostNL ook niet meer naar Belgie verstuurt. Het systeem staan onder druk. 

Situatie is uitzonderlijk. 

 

Link naar reactie
  • 0

Privé zag ik de bui al aankomen en heb ik heel tijdig alles besteld. Zakelijk krijg ik het meeste via DHL en DPD en daar merk ik weinig vertraging. Eind van het jaar koop ik nog wel wat klein spul voor bedrijf wat vaak via post.nl geleverd wordt. Dat schuif ik nu maar even door naar januari.


Laat het altijd op mijn huisadres bezorgen omdat de meeste zendingen toch overdag komen en wij vaak in de vroege ochtend of late avond werken.

 

2 uur geleden, Gast zei:

pakketbrievenbussen

 

Heb wel eens overwogen om een pakket bus naast de voordeur te plaatsen maar de meest kleine artikelen worden vaak in een gigantische doos gestopt. En bij bestellen weet je nooit vooraf de afmeting van de doos.

 

Iemand hier ervaring met een pakket brievenbus?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
5 uur geleden, Gast zei:

Waarom geen 'slimme' deurbellen, pakketbrievenbussen/buurtverzamelboxen of deuropeners als oplossingsrichting op een forum voor innovatie & ondernemerschap...

 

Oplossingsrichtingen lossen niks op als de nood aan de man is.

 

Maak de hele economie mensenvrij, dan doet een virus meer of minder er ook niet toe. Een paar miljardairs op eilanden, de rest van ons in een verzorgingsarmentehuis.

 

2 uur geleden, henkh zei:

Heb wel eens overwogen om een pakket bus naast de voordeur te plaatsen maar de meest kleine artikelen worden vaak in een gigantische doos gestopt. En bij bestellen weet je nooit vooraf de afmeting van de doos.

 

 

Doosjes in enorme omdozen. We verplaatsen lucht. De kosten van verpakking zijn hoger dan de inkomsten van bezorgers en pakketmiddenstanders. Dan liever via belasting en regulering dat hele last-minute thuisbezorgsysteem overbodig maken. Moderne mallemolen. We hadden al een doelmatig alternatief. Winkels met voorraad!

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, TwaBla zei:

Doosjes in enorme omdozen. We verplaatsen lucht. De kosten van verpakking zijn hoger dan de inkomsten van bezorgers en pakketmiddenstanders. Dan liever via belasting en regulering dat hele last-minute thuisbezorgsysteem overbodig maken. Moderne mallemolen.

Waarom alleen het last-minute thuisbezorgsysteem belasten?

Een doos met lucht wordt niet kleiner als je die na drie weken krijgt thuisbezorgd.

Hoogste tijd voor een (hoge) milieuheffing voor online winkelen, de OWM - de OnlineWinkelMilieuheffing.

 

8 uur geleden, TwaBla zei:

We hadden al een doelmatig alternatief. Winkels met voorraad!

Touchdown!

Nu maar hopen dat de ogen weer eens open gaan.

Niet dat we er daarmee al zijn, want velen van ons kijken wel, maar zien niets.

 

Zoals eerder gezegd ... een oude (terugkerende) discussie.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Ward van der Put zei:

 

Last minute kennen we vooral in de miljarden verstokende luchtvaartindustrie

De hele luchtvaartindustrie is toch miljarden verstokend, niet alleen de last-minute-one?

 

Voeg daar alle consumenten-pakketjes uit China daar ook maar aan toe.

Blijkbaar gaat het online bestellen en bezorgen van deo tot zakdoeken makkelijker dan een loopje naar de buurtwinkel.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, TwaBla zei:

Doosjes in enorme omdozen. We verplaatsen lucht. De kosten van verpakking zijn hoger dan de inkomsten van bezorgers en pakketmiddenstanders. Dan liever via belasting en regulering dat hele last-minute thuisbezorgsysteem overbodig maken. Moderne mallemolen. We hadden al een doelmatig alternatief. Winkels met voorraad!

Tja de consument wil een product ontvangen wat in een mooi doosje zit. De doos mag dus niet beschadigd zijn omdat we anders denken dat het product ook beschadigd is. Dan gaan we het maar in omdozen verzenden.

 

De producten die wij verzenden gaan gelukkig nagenoeg strak in een omdoos. De hoeveelheid lucht is nihil. Echter zie ik vanuit andere grotere webshops wel heel veel lucht. Die hebben door de hoeveelheid meer gestandaardiseerde maten dozen en tja dan pakken ze een veel grotere doos waarvan slechts 20% het product is en de rest lucht / opvulmateriaal. 

PostNL gaat hier overigens per 1 januari wel een toeslag voor rekenen. Hoe groter de doos is die je verzend, des te meer toeslag ga je betalen. Als webshophouder wordt je dus min of meer gedwongen wel zo strak mogelijk te verpakken om kosten te besparen. 

 

Het last-minute (last mile) thuisbezorgsysteem is op zich prima. Mits je als consument hier ook voor wil betalen. Veel consumenten kiezen daar ook voor. PostNL rekent bijvoorbeeld 10 euro voor ochtenbezorging. Dit rekenen wij door aan consumenten als zij het willen hebben. Elke week hebben wij wel meerdere klanten die hiervoor kiezen. Voor de consument is het een afweging: 10 euro betalen versus kosten parkeren, kosten tijd etc. 

 

Wat beter voor de toekomst is is dat er een verplichting komt dat er altijd verzendkosten betaald moet worden. Zowel voor heenzending als retourzending. Gratis verzenden bestaat niet. Consumenten en bedrijven worden dan veel meer bewust van de daadwerkelijke kosten om het product te krijgen. De daadwerkelijk prijs van het product wordt dan ook inzichtelijker voor de consument waarmee hij/zij het kan vergelijken met de winkelstraat. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Oplossingsrichtingen lossen niks op als de nood aan de man is.

Als je als klant iets online bestelt, is het praktisch als je ook kunt ontvangen. Daar kunnen technische oplossingen  aan bijdragen. Weinige daarvan worden nog maar toegepast en anders kan nog altijd een ouderwets, handgeschreven briefje met verwijzing naar buur ingezet worden.

 

Een zending twee keer of drie keer langsrijden of bewaren op een servicepunt zou voor mij een betaalde dienst voor ontvanger mogen zijn.

 

Prijswinnende innovatie voor grootschalig gebruik: geautomatiseerde inpakmachine


Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

 

 

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Gast zei:

Een zending twee keer of drie keer langsrijden of bewaren op een servicepunt zou voor mij een betaalde dienst voor ontvanger mogen zijn.


Waarom kunnen de vervoersbedrijven de servicepunten niet gewoon meer betalen?

 

I.p.v. de huidige situatie waarbij ze geld besparen als iets naar een servicepunt gaat gezien de vergoeding die het servicepunt krijgt maar een kwart is van wat ze aan de pakketbezorger kwijt zouden zijn als die het pakje succesvol had afgeleverd...

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Waarom kunnen de vervoersbedrijven de servicepunten niet gewoon meer betalen?

Eindklant zou voor mij direct aangeslagen moeten worden, dan komen er direct meer bewustzijn, een gedragsverandering of technische oplossingen of praktische aanpassingen om wél direct te kunnen ontvangen.


Als arbeid in de detailhandel en bezorgeconomie beter betaald zou worden, dan kunnen we straks allemaal geen eens meer vliegen, want daar blijft dan gemiddeld geen vrij besteedbaar inkomen meer voor over. Maar eerst de zorgmedewerkers maar eens. Dat lukt voorlopig ook niet.
 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

ik heb hem online van een ander forum vandaan maar toont wel de krankzinnigheid op dit moment aan.


Ik kom net van de Readshop. Wil ik een boek kopen als Kerst cadeau mag dat niet.
zegt de gene achter de balie maar als je hem nu besteld dan heb ik hem maandag...

klikt de webshop aan op de pc boek bestellen naam invullen en versturen met DHL naar het adres van de Readshop
maandag in huis kan ik hem afhalen op dezelfde locatie 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.