• 0

Webshop overname wanprestatie

Onlangs een webwinkeltje overgenomen voor 2000 excl. Met kleine voorraad. 

 

Alles zou volledig legaal zijn incl omzet en leverancier. 

 

Nu moest ik zojuist wat voorraad bestellen wegens bestelling van klant en geeft de leverancier aan dat er 2 maand terug inval is geweest en o. a de producten die de webshop verkoopt in beslag zijn genomen en ik die niet meer kan bestellen en ook niet meer terug komen, onderzoek daarin loopt nog omdat de leverancier (die al sinds 1974 bedtaat) het daar niet mee eens is. 

 

Producten kan ik dus niet meer inkopen

Mogelijk heb ik dus ook producten die ik niet meer mag verkopen.  90% van alle producten, tevens naam van het domein en webshop kan ik dus niet meer daar inkopen en mag ik mogelijk niet meer verkopen. 

 

Aankoop zonder contract en AV, beide bedrijven zzp.  Bijna 2 weken terug 

 

Kan ik hier iets mee? Annuleren op basis van wanprestatie? Mijn inziens moest verkoper dit weten en kon ik dit totaal niet verwachten. 

Of is dit gewoonweg ondernemersrisico en moet ik overwegen de webshop te staken? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 uur geleden, arie88 zei:

Kan ik hier iets mee? Annuleren op basis van wanprestatie? Mijn inziens moest verkoper dit weten en kon ik dit totaal niet verwachten. 

 

Je kunt dit altijd met de verkoper bespreken, maar ja als jij twee weken geleden even met de leverancier gebeld had je het ook geweten. Dat pleit de verkoper niet vrij maar had jou een hoop hoofdpijn gescheeld. Nu moet je gaan bedenken hoeveel energie je gaat stoppen om je 2000 euro terug te krijgen.

Maar ik zou hoe dan ook met de verkoper contact opnemen en je geld terugvragen, je merkt aan de reactie wel of hij ook verrast is of het inderdaad al wist en bewust heeft verzwegen.

 

Maar goed.. 2000 euro is nu ook weer geen heel dure les.. maar doet wel genoeg pijn om in het vervolg een stuk kritischer te zijn en zelf veel meer onderzoek te doen voor je iets koopt/overneemt..

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, arie88 zei:

Webshop draait al sinds 2013 met jaarlijks stabiele omzet van 3k

Jaarlijks 3k omzet, wat mag winst dan wel niet zijn?

Dit is toch geen ondernemen?

 

8 uur geleden, arie88 zei:

Producten kan ik dus niet meer inkopen ...

... moet ik overwegen de webshop te staken? 

Je kunt toch 1M andere producten via je webshop verkopen?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Roel J zei:

Je kunt dit altijd met de verkoper bespreken, maar ja als jij twee weken geleden even met de leverancier gebeld had je het ook geweten.

Webwinkeliers houden hun leveranciers in de regel angstvallig geheim. Het is bij kleine overnames niet ongebruikelijk dat je daar pas na betaling achterkomt.

 

8 uur geleden, arie88 zei:

[...] geeft de leverancier aan dat er 2 maand terug inval is geweest en o. a de producten die de webshop verkoopt in beslag zijn genomen en ik die niet meer kan bestellen en ook niet meer terug komen [...] Mogelijk heb ik dus ook producten die ik niet meer mag verkopen.  90% van alle producten, tevens naam van het domein [...]

Om wat voor product gaat het dan? Als je, bij wijze van spreken, zwaarknalvuurwerk.nl overneemt, kun je op je (resterende) vingers natellen dat daar problemen van komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.