Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Erik Duindam
Erik Duindam
Naar aanleiding van een project waar ik behoorlijke tijd aan heb gewerkt voor een klant van mij (een website voor het bijhouden en makkelijk opzeggen van abonnementen; http://www.abo-nee.nl - ik heb er geen belang bij) heb ik een aantal keer voorbij horen komen dat in landen als België, Oostenrijk, Frankrijk en nog een aantal landen stilzwijgende verlenging van abonnementen verboden is.
Consumenten zien stilzwijgende verlenging van abonnementen en contracten vaak als last en klagen hier zeer regelmatig over (vooral na proefabonnementen). Maar is het niet zo dat veel mensen baat hebben bij stil zwijgende verlenging? Als ik elk jaar mijn ADSL verbinding, tijdschriftenabonnementen, telefoonabonnement, webhostingcontract, etc moet gaan bevestigen, dan kost mij dat alleen maar veel tijd (en dus geld).
Aan de andere kant vind ik het niet netjes dat als ik een proefabonnement neem op een krant of een keer een CD via Timelife koop dat ik hier op een één of andere gekke manier aan vast zit. Als ik zo graag een vast abonnement wil, dan neem ik toch geen proefabonnement?
Een interessant onderwerp lijkt mij.
Moet stilzwijgende verlenging van abonnementen en contracten verboden worden?
Ikzelf vind dat je de optie moet krijgen tussen stilzwijgende verlenging of een berichtje 2 maanden voordat het abonnement afloopt. Zo hoef ik niet elke keer mijn telefoonabonnement te confirmeren en hoef ik ook niet de krant na 3 maanden op te zeggen.
Technisch innovator.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag