• 0

BTW vraag

Ik heb in 2019 zo'n 10.000 euro BTW afgedragen. In 2020 eerste helft heb ik geen omzet gedraaid en dus ook geen BTW ontvangen. Wel heb ik uitgaven gedaan (Zakelijk) aanschaf van enkele middelen. Per 1/8/2020 heb ik de KOR regeling benut. 

 

Sinds oktober draai ik weer omzet, zonder BTW ivm de KOR.


Concreet mijn vraag:

Kan ik de BTW over de aangeschafte middelen uit begin 2020 (zo'n 1500 euro) nog ergens terugvorderen? Op basis van vorig jaar (2019) of wellicht volgend jaar (2021) bijvoorbeeld?

 

Dank alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is me even onduidelijk wanneer je de KOR bent gaan gebruiken. Weet je heel zeker dat dat per 1 augustus 2020 was? Als je aan het begin van het jaar (dat is vóór 1 augustus) middelen hebt gekocht en je toen nog geen KOR had aangevraagd, dan heb die aankomen destijds in toch teruggevraagd in het eerste of uiterlijk het tweede kwartaal vaan 2020?

 

Maar over het algemeen is het zo dat je niet heen en weer kunt switchen al naar gelang je denkt dat het op korte termijn weer eens iets voordeliger is of niet. De fiscus gaat er vanuit dat je een iets langere horizon hebt dan het volgende kwartaal. Je zit minimaal 3 jaar aan je keuze vast, dus waarschijnlijk tot ten minste 2023, tenzij je meer dan 20.000 euro (ex btw) omzet gaat draaien. Dan val je er vanzelf uit en moet je onmiddellijk weer btw gaan rekenen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Baarsje zei:

Per 1/8/2020 heb ik de KOR regeling benut. 

Daarmee gaat de KOR-regeling in werking vanaf het eerstvolgende btw-aangiftetijdvak, dus het 4e btw-kwartaal, oftewel vanaf oktober.

 

6 uur geleden, Baarsje zei:

Concreet mijn vraag:

Kan ik de BTW over de aangeschafte middelen uit begin 2020 (zo'n 1500 euro) nog ergens terugvorderen?

Deze voorbelasting heb je toch al in het 1e, 2e en 3e kwartaal teruggevorderd?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.