g4draan Geplaatst: 22 december 2020 g4draan 10 0 Geplaatst: 22 december 2020 Ik wil m’n bedrijf sluiten en de zakelijke auto verkopen aan de zaak van mijn vrouw. Ik kom er niet goed uit via de artikelen dus wie kan me helpen aan het antwoord ? Mijn Auto is zakelijk aangeschaft (btw en bpm in mindering gebracht, jaarlijkse afschrijving opgenomen in de balans ....) Ik wil bij het sluiten van mijn bedrijf de auto zakelijk doorverkopen naar m’n vrouw.... Nu rijd mijn vrouw met de privé auto en doet km aftrek (19ct/km) ... dat stopt dan. Wanneer ik mijn auto overzet op haar naam, kan zij op 4% bijtelling (EV auto) de auto toch zakelijk én prive gebruiken. Maar hoe gaat het dan met de boekhouding Kan iemand mij de proces-stappen voor de boekhouding verduidelijken ?? -- 4Draan.nl IT Management Advies Tel: 06 11 11 05 89 Ik los complexe IT uitdagingen op vanuit 38+ jaar TopExpertise Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69731-zakelijke-auto-zakelijk-verkopen/ Delen op andere sites More sharing options...
g4draan
g4draan
Ik wil m’n bedrijf sluiten en de zakelijke auto verkopen aan de zaak van mijn vrouw.
Ik kom er niet goed uit via de artikelen dus wie kan me helpen aan het antwoord ?
Mijn Auto is zakelijk aangeschaft (btw en bpm in mindering gebracht, jaarlijkse afschrijving opgenomen in de balans ....)
Ik wil bij het sluiten van mijn bedrijf de auto zakelijk doorverkopen naar m’n vrouw....
Nu rijd mijn vrouw met de privé auto en doet km aftrek (19ct/km) ... dat stopt dan.
Wanneer ik mijn auto overzet op haar naam, kan zij op 4% bijtelling (EV auto) de auto toch zakelijk én prive gebruiken.
Maar hoe gaat het dan met de boekhouding
Kan iemand mij de proces-stappen voor de boekhouding verduidelijken ??
--
4Draan.nl IT Management Advies
Tel: 06 11 11 05 89
Ik los complexe IT uitdagingen op vanuit 38+ jaar TopExpertise
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69731-zakelijke-auto-zakelijk-verkopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag