Jump to content
JMeijerink
Verberg

Bepalen prijspunt product met eenmalige betaling

vraag

Hallo allemaal,

 

Binnenkort wil ik met mijn bedrijf aan de slag gaan met Google Adwords. In een document van Neil Patel, zag ik de volgende formule voorbij komen voor het bepalen van je maximale Cost-per-click (CPC).

 

Max. CPC = your profit x commission for Google x your conversion rate. 

 

Hij beschrijft daarbij dat je je moet afvragen hoeveel je kan veroorloven om aan commissie te betalen. 

Zie deze afbeelding voor meer context.

 

Ik probeer te achterhalen hoeveel commissie ik kan veroorloven om te betalen. 

 

Ik ben op zoek naar input zodat ik mijn minimale winst per sale kan berekenen. Aan de hand daarvan weet ik hoeveel ik het mij kan permitteren om aan commissie te betalen. 

 

Informatie:

Ik verkoop een informatieproduct waar klanten eenmalig €47,- euro incl. 9% BTW voor betalen. 

De netto winst per verkocht product is gemiddeld €42,30. Deze netto winst = Productprijs - (BTW + kosten voor verwerking van de betaling).

 

De vaste lasten van mijn bedrijf zijn €3400,- per maand. (Operating costs + salaris).

 

Dus om aan de vaste lasten te voldoen heb ik grofweg 80 sales per maand nodig.

 

Maar hoe bereken ik nou hoeveel ik minimaal moet overhouden per sale? Is dit eigenlijk wel met zekerheid te zeggen? 

 

Ik dacht zelf dat ik het volgende in acht moest nemen:

- Potentiële afzetmarkt (want klanten kopen maar 1 keer, per sale wordt afzetmarkt kleiner) 

- Customer lifetime value. (Binnenkort komt ons tweede product (upsell voor product 1) op de markt, we verwachten een conversiepercentage van 33% tegen nettowinst van €30,- per sale. CLV = €52,30?)

- Marktverzadiging (hoeveel mensen kopen een vergelijkbaar product van de concurrent, dus kopen niet van ons binnen afzienbare tijd)

 

Wij kan mij helpen om mijn gedachtes op een rij te krijgen? Als ik weet hoeveel ik minimaal per sale moet verdienen weet ik ook of ik het me kan veroorloven om korting te geven bijv. 

Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 1
  • Rate this answer
12 minuten geleden, JMeijerink zei:

Maar hoe bereken ik nou hoeveel ik minimaal moet overhouden per sale?

 

Welkom op HL

Je prijsstrategie is gebaseerd op diverse factoren  o.a.:

Hoeveel is men in de markt bereid te betalen?

Wat wil je er zelf aan verdienen?

Welke prijs rekent de concurrentie?

Hoeveel - en hoe snel - moet je kosten terug verdienen?

Etc...

 

Het is nooit direct met 100% zekerheid te zeggen, prijs is slechts één van bekende p's  die jouw strategie bepalen. Wat presteer jij, zodanig dat je je weet te onderscheiden in de markt en zodanig dat men bereid is daar de portemonnee voor te trekken?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 447 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept