HenkGLN 0 Posted December 24, 2020 Share Posted December 24, 2020 Ik heb een vraag inzake de internationale sportpaardenhandel: Inkoop in Nederland in de marge (van particulieren) of met 21% BTW en verkoop naar China. Is de verkoop dan ook in de marge of tegen 0% wegens export? Link to post Share on other sites
0 Joost Rietveld 1,311 Posted December 24, 2020 Share Posted December 24, 2020 de margeregeling kennen we alleen in de EU. Als de paarden geëxporteerd worden naar China, dan lijkt mij 0% van toepassing. JoostRietveld.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax Link to post Share on other sites
0 Cosara 510 Posted December 24, 2020 Share Posted December 24, 2020 De levering van een paard is belast met 0% btw als deze: geleverd wordt aan een btw-ondernemer in een ander EU-land (intracommunautaire levering, btw verlegd) geleverd wordt aan een afnemer buiten de EU (uitvoer). Misschien voor U ook wel nuttige informatie: NVWA - China, exporteisen paarden Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box. Link to post Share on other sites
0 atlas1302 15 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 Dat lijkt mij wel nuttiger om de exporteisen eerst goed door te spitten, buiten Europa is het doorgaans 0 procent BTW. Link to post Share on other sites
Ik heb een vraag inzake de internationale sportpaardenhandel:
Inkoop in Nederland in de marge (van particulieren) of met 21% BTW en verkoop naar China.
Is de verkoop dan ook in de marge of tegen 0% wegens export?