Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
joepie

Request for change-template?

Recommended Posts

Wie kan mij vertellen waar ik een voorbeeld van een word of rtf template kan vinden of krijgen van een Request for Change (Rfc)?

Ik hoor graag van jullie

Alvast bedankt

Joepie

Het is een aanvraag formulier voor een change op het netwerk of voor nieuwe software aanvraag of nieuwe gebruiker,...enz

Daar wil ik een voorbeeld van hebben dus graag reacties a.u.b.

Het is een aanvraag formulier voor een change op het netwerk of voor nieuwe software aanvraag of nieuwe gebruiker,...enz

Daar wil ik een voorbeeld van hebben dus graag reacties a.u.b.

Is zoiets maken dan zo ingewikkeld dat je er een template voor nodig hebt? Kost het zoeken niet net zoveel tijd als het maken? Enneeeh, dit klinkt als iets wat gebruikt wordt in grote organisaties, wat heeft deze vraag met odnernemen of innovatie te maken?

Dit wordt inderdaad bij grote organisaties gebruikt. Het is een onderdeel van ITIL. (...tenminste, daar ga ik vanuit als je voor een wijziging binnen de organisatie de term 'RFC' gebruik).

What is ITIL?

ITIL (the IT Infrastructure Library) is essentially a series of documents that are used to aid the implementation of a framework for IT Service Management. This customisable framework defines how Service Management is applied within an organisation

Although ITIL was originally created by the CCTA, a UK Government agency. it is now being adopted and used across the world as the defacto standard for best practice in the provision of IT Service. Although the ITIL covers a number of areas, its main focus is on IT Service Management.

(Bron: http://www.itil.org.uk/what.htm)

Antwoord op je vraag: Zet in je RFC in ieder geval hetvolgende:

- RCF identificatie (nr, datum)

- Afzender (persoon, afdeling)

- Ontvanger (persoon, afdeling)

- Niet te vergeten de wijzigingen zelf

- identifier van het 'object' waar de wijzigingen voor gelden.

Je kunt hier zelf invulling aan geven, belangrijker is de workflow en hoe je de methode gebruikt. De RFC is slechts een middeltje - zoek eens in google op: 'itil white paper' of iets dergelijks.

Overigens kan het best zijn dat ITIL hier wel richtlijnen voor heeft en dat ik te vrij en praktisch denk hoor. Ik hoop je in ieder geval verder op weg geholpen te hebben.

Groet, Nathan.

Nathan,

Bedankt je hebt mij aardig geholpen

Ik heb nog een vraag heb je zelf zo'n voorbeeld voor me?

Ik hoor van je

Gr.

Joep

Nee, heb ik niet.

Even googelen (inclusief de quotes):

"request for change document"

Het eerste resultaat is bingo, een doc-bestand met op pagina 9 een RFC formulier.

Besef dat een voorbeeld verwarrend zou kunnen zijn. In ieder geval Succes.

Guest Greenfielder

Indien van toepassing kan, naast het bovenstaande, ook nog de volgende informatie toegevoegd worden op het change formulier:

- kostenplaats afdeling/team

- autorisatie mogelijkheden (goedkeuring afdelingsmanager etc.)

- reden change (nieuwe medewerker, interne verhuizing, etc.)

- uitleg van het formulier

Verder is het belangrijk het formulier overzichtelijk te houden en op te delen in duidelijke 'blokken'.

Overigens raad ik je aan het changeformulier in Excel te maken (als Excel natuurlijk beschikbaar is bij de potentiele gebruikers).

Ik heb zo geen changeformulier bij de hand, maar met een beetje creativiteit kan je er zo zelf wel uitkomen denk ik. Succes ermee!

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.