• 0

Request for change-template?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een aanvraag formulier voor een change op het netwerk of voor nieuwe software aanvraag of nieuwe gebruiker,...enz

Daar wil ik een voorbeeld van hebben dus graag reacties a.u.b.

 

 

 

 

Is zoiets maken dan zo ingewikkeld dat je er een template voor nodig hebt? Kost het zoeken niet net zoveel tijd als het maken? Enneeeh, dit klinkt als iets wat gebruikt wordt in grote organisaties, wat heeft deze vraag met odnernemen of innovatie te maken?

Link naar reactie
  • 0

Dit wordt inderdaad bij grote organisaties gebruikt. Het is een onderdeel van ITIL. (...tenminste, daar ga ik vanuit als je voor een wijziging binnen de organisatie de term 'RFC' gebruik).

 

What is ITIL?

 

ITIL (the IT Infrastructure Library) is essentially a series of documents that are used to aid the implementation of a framework for IT Service Management. This customisable framework defines how Service Management is applied within an organisation

 

Although ITIL was originally created by the CCTA, a UK Government agency. it is now being adopted and used across the world as the defacto standard for best practice in the provision of IT Service. Although the ITIL covers a number of areas, its main focus is on IT Service Management.

(Bron: http://www.itil.org.uk/what.htm)

 

Antwoord op je vraag: Zet in je RFC in ieder geval hetvolgende:

- RCF identificatie (nr, datum)

- Afzender (persoon, afdeling)

- Ontvanger (persoon, afdeling)

- Niet te vergeten de wijzigingen zelf

- identifier van het 'object' waar de wijzigingen voor gelden.

 

Je kunt hier zelf invulling aan geven, belangrijker is de workflow en hoe je de methode gebruikt. De RFC is slechts een middeltje - zoek eens in google op: 'itil white paper' of iets dergelijks.

 

Overigens kan het best zijn dat ITIL hier wel richtlijnen voor heeft en dat ik te vrij en praktisch denk hoor. Ik hoop je in ieder geval verder op weg geholpen te hebben.

 

Groet, Nathan.

Link naar reactie
  • 0
Gast Greenfielder

Indien van toepassing kan, naast het bovenstaande, ook nog de volgende informatie toegevoegd worden op het change formulier:

 

- kostenplaats afdeling/team

- autorisatie mogelijkheden (goedkeuring afdelingsmanager etc.)

- reden change (nieuwe medewerker, interne verhuizing, etc.)

- uitleg van het formulier

 

Verder is het belangrijk het formulier overzichtelijk te houden en op te delen in duidelijke 'blokken'.

 

Overigens raad ik je aan het changeformulier in Excel te maken (als Excel natuurlijk beschikbaar is bij de potentiele gebruikers).

 

Ik heb zo geen changeformulier bij de hand, maar met een beetje creativiteit kan je er zo zelf wel uitkomen denk ik. Succes ermee!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.