• 0

Boekhouding administratiekantoor

Beste leden, 

 

Voor ik begin wil ik jullie allemaal fijne feestdagen wensen en een gezond nieuwjaar! 

 

Tweejaar terug heb ik veel informatie en inspiratie gehaald uit antwoorden en reacties van de leden die ik nodig had tijdens het officieel oprichten van mijn administratiekantoortje, na het behalen van mijn HBO Accountancy. Momenteel werk ik deeltijd naast het runnen van mijn eigen onderneming. 

Ik vind het enorm leuk om dichtbij de klanten te staan naast het voeren van een administratie, maar vooral de klant helpen door te adviseren en mee te kijken. 

Ik voer 2 á 3  dagen in de week de administratie voor ongeveer 25 klanten en grotendeels hebben het helemaal uitbesteed aan mij, zelfs het factureren. (luie klanten). 

Ik wil graag gaan uitbreiden, zowel in dagen als in klanten. 

 

Momenteel gebruik ik Snelstart en heb ik dat in alle tevredenheid gebruikt.

Vooral dat je in één overzicht kan zien, wat er nog gedaan moet worden na het inloggen vind ik heel fijn van Snelstart. 

Alleen merk ik dat ik veel mis, wil graag een pakket wat 'compleet' aanvoelt.

Bij Snelstart moet je voor het een en ander een koppeling gebruiken, bijvoorbeeld voor het opstellen van een jaarrapport. 

 

Kunnen jullie mij adviseren welke pakketten voor een kleine, maar groeiende onderneming aan te raden is?

Mocht niet overstappen ook een keuze zijn, dan hoor ik dit uiteraard ook. 

 

Door mijn achtergrond heb ik veel boekhoudprogramma's gezien, maar vind het maar al te lastig om een keuze te maken.

Ik heb mij vooral verdiept in:

AFAS > Accountancy Lite (voordeel: Fiscale gedeelte)

Exact >  Accountancy Plus (voordeel: Veel gebruikt) 

iMuis > Accountancy Pro (voordeel: accountancydashboard)

 

Ik ben vooral op zoek naar een boekhoudprogramma die met mij meegroeit als kantoor. 

Misschien is dat te ver vooruitdenkend, maar ik wil graag een programma hebben die ik ook kan gebruiken als ik 5 á 6 medewerkers  in dienst heb, zonder dat ik moet overstappen. 

 

Alvast bedankt voor de hulp en antwoorden!  

 

met vriendelijke groet,

 

Rahmaa

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, Rahmaa zei:

Alleen merk ik dat ik veel mis, wil graag een pakket wat 'compleet' aanvoelt.

 

Wat mis je allemaal in Snelstart? Waarom is gebruik van koppelingen voor jou ongewenst? 

 

Ik zou een lijstje maken van de functies die je in je boekhoudprogramma terug wil zien. 1. Absoluut noodzakelijk. 2. Gewenst, maar kan er ook zonder leven. 3. Kers op de taart. En dan gaan vergelijken. 

 

Het kost tijd voordat je handigheid krijgt in het werken met een boekhoudprogramma.  Neem naast prijs ook de investering in tijd mee in je beslissing. 

 

Binnen welk termijn verwacht je te groeien naar 5 á 6 medewerkers? Afas Accountancy Lite  kan tot 5 gebruikers, daarna zou je over kunnen stappen op Afas Accountancy. 

 

 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Hi Rahmaa,

Sinds mei ben ik ook een administratiekantoor gestart. Dus ben ook echt ontzettend lang zoekende geweest... Herkenbaar. 
Per 1 januari gebruik ik de volgende software:

- Boekhouding: Visma Eaccounting
- Financiële Rapportages: Visma Financiel Overview, bij grotere klanten: Visionplanner

- Voor wat uitgebreidere facturen, meer mogelijkheden, indien gewenst: Wefact

- Loonadministratie: Employes

- Klantdossiers en accorderingen: MyEmma

- Scan & Herken: Trifact365

 

Bij Visma Eaccounting heb je als kantoor de applicatie: Advisor. Die is echt ontzettend uitgebreid, dus als je wilt groeien kan je daar ontzettend veel kanten mee op. Moet je ook wel even tijd in investeren wil je alle functies goed doorhebben :)

 

Alleen nog voor de aangiften ben ik nog zoekenden, wellicht even sparren? Vindt het lastig om daarin een keuze te maken haha.

Hopelijk heb je hier wat aan.

aangepast door Wetaxus

Meer winst door een beter financieel overzicht? Wetaxus!

Link naar reactie
  • 0
Op 24-12-2020 om 23:41, IBOSAF zei:

Wat mis je allemaal in Snelstart? Waarom is gebruik van koppelingen voor jou ongewenst? 

 

Ik zou een lijstje maken van de functies die je in je boekhoudprogramma terug wil zien. 1. Absoluut noodzakelijk. 2. Gewenst, maar kan er ook zonder leven. 3. Kers op de taart. En dan gaan vergelijken. 

 

Het kost tijd voordat je handigheid krijgt in het werken met een boekhoudprogramma.  Neem naast prijs ook de investering in tijd mee in je beslissing. 

 

Binnen welk termijn verwacht je te groeien naar 5 á 6 medewerkers? Afas Accountancy Lite  kan tot 5 gebruikers, daarna zou je over kunnen stappen op Afas Accountancy. 

 

 

Dank je wel IBOSAF voor jouw reactie.

Waarom ik liever zo min mogelijk gebruik wil maken van koppelingen heeft grotendeels te maken met mij als persoon. Ik vind het fijn dat er zoveel mogelijk wordt gewerkt in één systeem.  Dat maakt een Afas of een Exact aantrekkelijk. 

 

Ik vind het belangrijk om zoveel mogelijk te kunnen uitbreiden in één systeem i.p.v.  telkens te moeten switchen van programma's. 

Een lijstje maken ben ik momenteel bezig en tijdens het maken van het lijstje wordt bovenstaande bevestigd. Daarnaast vind ik het belangrijk dat er een dashboard is om te zien wat er nog gedaan moet worden. Een gemis bij snelstart, is dat er nog veel gebruik gemaakt wordt van Snelstart 12 (niet online), waarmee je niet geheel online kan werken. 

 

Je hebt gelijk dat ik naast de prijs de investering in tijd moet meenemen. Scheelt gelukkig dat ik het leuk vind om iets nieuws te leren en zal dat met veel plezier doen. Op het moment dat ik de 5+ medewerkers, dan is bij Afas fijn dat je alleen je pakket hoeft uit te breiden i.p.v. te moeten switchen. 

 

Het is misschien te vroeg om na 2 jaar  van programma te wisselen, maar ik denk graag vooruit en wil graag groeien (net als iedere ondernemer met veel passie). 

 

Nogmaals bedankt voor jouw reactie, heeft mij aan het denken gezet, Vooral het maken van een lijstje!

 

Op 25-12-2020 om 09:32, Joost Rietveld zei:

zolang je geen rechtspersonen als klant hebt, kun je ook zonder. Een jaarrapport is niet verplicht

Inderdaad Joost, maar als de klanten het graag willen dan doe ik het voor ze met alle liefde. Veelal voor het aanvragen van kredieten, lease etc. 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Wetaxus zei:

Hi Rahmaa,

Sinds mei ben ik ook een administratiekantoor gestart. Dus ben ook echt ontzettend lang zoekende geweest... Herkenbaar. 
Per 1 januari gebruik ik de volgende software:

- Boekhouding: Visma Eaccounting
- Financiële Rapportages: Visma Financiel Overview, bij grotere klanten: Visionplanner

- Voor wat uitgebreidere facturen, meer mogelijkheden, indien gewenst: Wefact

- Loonadministratie: Employes

- Klantdossiers en accorderingen: MyEmma

- Scan & Herken: Trifact365

 

Bij Visma Eaccounting heb je als kantoor de applicatie: Advisor. Die is echt ontzettend uitgebreid, dus als je wilt groeien kan je daar ontzettend veel kanten mee op. Moet je ook wel even tijd in investeren wil je alle functies goed doorhebben :)

 

Alleen nog voor de aangiften ben ik nog zoekenden, wellicht even sparren? Vindt het lastig om daarin een keuze te maken haha.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gefeliciteerd met het starten van jouw administratiekantoor. 

Vind je het niet lastig om telkens van programma's te wisselen? 

 

Ik heb ook aar Employes gekeken en een proefabonnement genomen. Wat een simpele en leuke programma, jammer dat ze nog niet alle CAO's ondersteunen. 

Het is zeker een aanrader om in de gaten te houden, veel makkelijker dan bijvoorbeeld Loon.  

 

Ik wil graag  sparren en ben daarnaast enorm benieuwd naar jouw beweegredenen om voor Visma Eaccounitng te kiezen. 

Heb er zelf niet in verdiept. 

 

Omtrent fiscale Wolters Kluwer; avanzer aangifte < Heb je daar naar gekeken? 

In Afas is dat een onderdeel van het pakket, dat maakt Afas in het begin niet altijd de meest goedkope oplossing, maar denk wel een complete oplossing. 

Fiscaal gemak vind ik erg prijzig. Fiscaal-online zie ik vaak voorbij komen, maar heb er zelf geen ervaring mee. 

Link naar reactie
  • 0
Op 26-12-2020 om 15:45, Rahmaa zei:

Gefeliciteerd met het starten van jouw administratiekantoor. 

Vind je het niet lastig om telkens van programma's te wisselen? 

 

Ik heb ook aar Employes gekeken en een proefabonnement genomen. Wat een simpele en leuke programma, jammer dat ze nog niet alle CAO's ondersteunen. 

Het is zeker een aanrader om in de gaten te houden, veel makkelijker dan bijvoorbeeld Loon.  

 

Ik wil graag  sparren en ben daarnaast enorm benieuwd naar jouw beweegredenen om voor Visma Eaccounitng te kiezen. 

Heb er zelf niet in verdiept. 

 

Omtrent fiscale Wolters Kluwer; avanzer aangifte < Heb je daar naar gekeken? 

In Afas is dat een onderdeel van het pakket, dat maakt Afas in het begin niet altijd de meest goedkope oplossing, maar denk wel een complete oplossing. 

Fiscaal gemak vind ik erg prijzig. Fiscaal-online zie ik vaak voorbij komen, maar heb er zelf geen ervaring mee. 


Ik wil best een keer sparren. Zal je even een pb sturen...

 

Meer winst door een beter financieel overzicht? Wetaxus!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.