• 0

Impact fysieke gesteldheid op ondemerschap?

Las net artikel op de BBC website (http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4373746.stm) over een enquete onder 2,000 HR managers in Engeland, die laat zien dat overgewicht in het nadeel van werkzoekenden werkt.

 

Ik zat mij af te vragen: kan overgewicht een obstakel zijn voor het ondernemerschap? Breder getrokken vroeg ik me af of prospects - bewust of onbewust - je fysieke gesteldheid in overweging nemen wanneer ze moeten besluiten of ze je business geven of niet.

 

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is dit iets wat jullie bezighoudt en waar je wat aan wilt doen, of juist niet?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Ilja,

 

Interessante vraag. Voor mezelf ben ik er bewust mee aan de slag gegaan, als eigenaar van een outdoorbedrijf verwachten de klanten volgens mij een sportieve gezonde man aan te treffen op het moment dat ze komen spelen.

 

Of het echt invloed heeft op het koopproces kan ik niet zeggen, de mensen boeken van te voren zonder dat ze mij gezien hebben. Toch ben ik wel gaan letten op wat ik eet, en doe ik tegenwoordig weer aan sport om er voor te zorgen dat ik mijn overgewicht wegkrijg.

 

Door dit alles voel ik mij fitter en energieker en straal ik dit ook uit naar buiten toe, wat mijn bedrijf alleen maar ten goede komt.

 

Groet,

 

 

Martin

Link naar reactie
  • 0

Het eerste anderhalf jaar van mijn ondernemerschap heb ik absoluut niets aan mijn lichaam gedaan. Ik werk vanuit huis, dus ik heb wel meer dan normaal gegeten. Ik rook niet en drink slechts af en toe een glas wijn, dus echte roofbouw heb ik ook weer niet gepleegd. Maar ik merkte dat ik minder fit was en dus ook minder hard kon werken. Ik werk niet heel veel, maar wel geconcentreerd en in sprongen kan ik veel werk verrichten. En ik merkte dat ik daar niet altijd even fit meer voor was.

 

Dus een maand of twee geleden vond ik het welletjes en ben ik wat meer discipline in mijn leven aan gaan brengen. Dus: geen vieze suikers meer (van die E500 snoepejs), twee stuks fruit op een dag en twee keer sporten per week. Die twee keer is nu zelfs twee of drie keer geworden en ik ben er fysiek op vooruit gegaan, voel dat ik meer energie heb en letterlijk lekkerder in mijn vel zit. Een met de nadering van de winter, een goede stap...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

ik denk niet dat je gewicht er veel toe doet m.b.t. het binnenhalen van klanten. En bovendien gaat het toch allemaal steeds meer via internet.

 

En mocht het binnenhalen van een klant via een gesprek gaan, dan gaat er volgens mij toch vooral om dat je goed in je vel zit..........

 

Als je goed in je vel zit, dan straal je dat ook uit!! :D

En dat is iets wat veel meer opvalt dan je eventuele overgewicht!

 

Groeten,

 

Niels28

Dununba percussieworkshops

www.dununba.nl

Barafoli - Afrikaanse percussieband

www.barafoli.nl

Link naar reactie
  • 0

ik denk niet dat je gewicht er veel toe doet m.b.t. het binnenhalen van klanten. En bovendien gaat het toch allemaal steeds meer via internet.

 

Voor de meeste zaken zal het niet zoveel uitmaken denk ik, afgezien van zaken die op de fysique betrekking hebben. Dieetpillen, trainingsapparaten of fitnessabonnementen zul je een stuk minder makkelijk verkopen met overgewicht.

 

Dat men er met sollicitanten veel sterker op let lijkt me logisch, de gezondheid van werknemers is en blijft een flinke liability... wordt de werknemer ziek, is de werkgever (ook) meteen een zak geld armer. Uiteraard bestaat dat risico ook voor fanatieke sporters die zichzelf geregeld blesseren, maar dat is kleiner, of wordt iig zo ervaren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.