• 0

Welk kanaal geschikt voor werven van testers

Jullie kennen het wel: Nieuwe producten in de markt zetten kent veel risico's!  Zeker als je doel is naast bestaande ook nieuwe klanten te betrekken. Een aanpak is van te voren klanten met je productidee te benaderen om feedback te krijgen omtrent welk element van je concept wel/niet klopt. De vraag die ik jullie wil stellen heeft betrekking op het vinden van potentiële klanten.

 

Ik zoek een kanaal voor het benaderen van potentiële deelnemers aan een online of offline test van een nieuw product/service in een willekeurige branche.

In dit geval gaat het NIET om bestaande klanten van een bedrijf. Mijn idee is om potentiële klanten uit te nodigen voor het invullen van een vragenformuliertje ( duurt 1 minuut). Zij die beantwoorden aan de kenmerken van de beoogde doelgroep worden uitgenodigd voor een interview/test.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie dat je bovenstaande tekst als oproep in de vraag en aanbod sectie hebt geplaatst, dat is inderdaad een kanaal waarlangs je kunt werven.

 

Je zou de tekst in die oproep wellicht iets aan kunnen passen, bijvoorbeeld: 'Ik zoek deelnemers aan een online of offline test van een nieuwe product/service!'

 

Hier kan men jou andere suggesties aan de hand doen...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Hier zitten enkele struikelblokken aan vast.

 

Vragen over een denkbeeldig product geven geen betrouwbare antwoorden. Steve Jobs heeft al uitgelegd waarom.

Vragen over een willekeurige branche maakt het probleem nog veel groter. De meeste onderzoeksbureaus werken tegenwoordig met panels en dat zijn vaak mensen die voor (dd kans op) een boekenbon vragenlijsten invullen. De bureaus gebruiken vervolgens statistische correcties om ondervertegenwoordige groepen op te waarderen: hoger opgeleiden, betere inkomens, allochtone groepen. Het gevolg is: garbage in, garbage out. Daarom kloppen verkiezingspolls ook vaak niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 26-12-2020 om 19:56, TwaBla zei:

 

Hier zitten enkele struikelblokken aan vast.

 

Vragen over een denkbeeldig product geven geen betrouwbare antwoorden. Steve Jobs heeft al uitgelegd waarom.

Vragen over een willekeurige branche maakt het probleem nog veel groter. De meeste onderzoeksbureaus werken tegenwoordig met panels en dat zijn vaak mensen die voor (dd kans op) een boekenbon vragenlijsten invullen. De bureaus gebruiken vervolgens statistische correcties om ondervertegenwoordige groepen op te waarderen: hoger opgeleiden, betere inkomens, allochtone groepen. Het gevolg is: garbage in, garbage out. Daarom kloppen verkiezingspolls ook vaak niet.

Stel dat ik  voor een bedrijf, waar een productidee is, enkele testers wil verzamelen en dat deze testers moeten voldoen aan een aantal kenmerken, hoe werkt het dan? Zijn er onderzoekbureaus voor of kun jezelf via specifieke (internet)kanalen deze groep benaderen? Mijn idee is om via een vragenlijst geschikte testers uit te nodigen voor een interview en een test met een prototype.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Via een vragenlijst mensen uitnodigen voor een interview en een test. Dat zijn al drie verschillende onderzoeksvormen. En is dat allemaal in Gouda, bij wijze van spreken, ergens in Europa? Wie betaalt de reiskosten? Heb je enige ervaring met marktonderzoek? Met vragenlijsten, groepsgesprekken, interviews, praktijktesten? Gaat het om meningen, ervaringen, gedrag? Kijk- en Luisteronderzoek van de omroepen (afdeling KLO) nodigt focusgroepen uit in Hilversum. Die mensen praten over programma's, onder andere.

 

Het is best een interessant vak. Wil je het leren of meteen in praktijk brengen?

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je hebt HEAO gedaan en daar zat een vak Marktonderzoek/Statistiek in het programma, dus de basisprincipes van steekproeven en representativiteit moet je kennen. Dan weet je wat te doen om een steekproef representatief te maken voor Hengelaars, om maar een dwarsstraat te maken. Maar waar vind je hengelaars?

 

Bijvoorbeeld bij mensen met een visvergunning. Ik weet niet of daar adresbestanden van te koop zijn. Je kan ook zeggen: ik doe kwalitatief onderzoek en ga drie groepsgesprekken aan met een stel hengelaars die lid zijn van verenigingen in het midden, noorden en zuiden van het land. Dat is weer een heel ander kanaal.

 

En als je onderzoek over lipstick gaat, moet je weer een andere invalshoek kiezen. Je vraag is dus niet in algemene zin te beantwoorden.

 

Veel grote onderzoeksbureaus hebben eigen panels. Er bestaan echter ook panels die te huur zijn. Ik zal één link plaatsen, maar er zijn d'r meer. Dit soort panel-farms hebben veel adressen van mensen die te vinden zijn voor gratis cadeautjes, nou niet bepaald een representatief deel van de bevolking. Maar je kan er een begin maken met werven voor een focusgroep.

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.