• 0

Website met biedingsmogelijkheden.

Beste ondernemers,

 

Ik wil een (biedings)website opzetten waarbij kopers en aanbieders van een bepaald product bij elkaar komen. Het belangrijkste is dat er een mogelijkheid is om als aanbieder een bedrag te vragen en dat de kopers ook een aparte mogelijkheid hebben om aan te geven wat zij er voor willen betalen.  Een soort van bieden op marktplaats.nl, maar waarbij het bod dat gedaan is ook meteen door een  (eventueel andere) verkoper geaccepteerd kan worden (zolang de koper het bod online heeft staan) en omgekeerd voor kopers -> zolang het gevraagde bedrag voor het product online staat kan het door een willekeurig ieder gekocht worden en kan ook een andere verkoper er een lager bedrag voor vragen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil.

Mijn specifieke vraag is via welk platform het mogelijk is om een website te maken met deze biedingsmogelijkheid en of dit ook een beetje te doen is voor mensen die niet een technische achtergrond hebben zonder er maanden aan tijd in te steken.( Een webshop via shopify kan ik bijvoorbeeld wel maken.) Verder zou ik graag tips willen van mensen die wel eens eerder zo een website hebben opgezet.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

28 million users can't be wrong :winking-face:  Meer dan 30% van alle websites wereldwijd draait op Wordpress, ook hele grote sites (top 10.000 / 100.000 / 1.000.000). 
Maar inderdaad, zo'n scriptje kan ook. 

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
21 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

28 million users can't be wrong :winking-face:  Meer dan 30% van alle websites wereldwijd draait op Wordpress, ook hele grote sites (top 10.000 / 100.000 / 1.000.000). 
Maar inderdaad, zo'n scriptje kan ook. 

 

Met als belangrijkste reden dat Wordpress met 2 klikken geïnstalleerd is en je binnen 10 minuten een website hebt draaien en elke leek een aantal plugins kan toevoegen.

 

Dat wil niet zeggen dat dat meteen een goede website is, maar veel mensen nemen er toch genoegen mee. Daarbij is het verreweg het meest bekend, klanten vragen gewoon om Wordpress te gebruiken. Als de TS uit de voeten kan met een Wordpress thema, dan prima, maar als hij meer wil en specifieke aanpassingen wil en geen 13 in een dozijn dan zou ik voor een custom made website gaan. Het hele databasemodel van Wordpress is nogal inefficiënt.

aangepast door Think Twice

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Think Twice zei:

Met als belangrijkste reden dat Wordpress met 2 klikken geïnstalleerd is en je binnen 10 minuten een website hebt draaien en elke leek een aantal plugins kan toevoegen.


Dat is ongetwijfeld 1 van de belangrijkste redenen dat WordPress populair is voor kleinere websites (en omdat het gratis is natuurlijk), maar lijkt me geen issue bij top 10.000 websites. Als WordPress echt zo slecht zou zijn, niet uitbreidbaar en niet geschikt voor grotere aantallen bezoekers, zouden dat soort grote websites geen WordPress meer gebruiken natuurlijk.

Ik ben ook wel benieuwd wat volgens jou niet zou kunnen met WordPress? 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Het heeft niet zoveel zin om daar een discussie over te starten, maar Wordpress is voor complexere websites of webapplicaties echt niet de beste oplossing.

 

Neemt niet weg dat Wordpress mijn nummer 1 keuze is tegenwoordig om een website mee te bouwen. Maar een complexere website met specifieke eisen, koppelingen en/ of integratie met een CRM, etc. vind ik het niet geschikt.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, espen zei:

wordpress ... Leuk voor een website van de buurtschilder, maar bij een site met erg veel bezoekers gaat het gegarandeerd een keer mis.

 

:face-with-tears-of-joy: 

Vertel dat maar tegen Fortune, het witte huis, Walt Disney, Renault en de andere 126 grote organisaties op deze lijst wiens website op WordPress draait. WordPress is inmiddels wel wat geëvolueerd vanaf het blog systeem waar het ooit mee begon hoor... 

Nogmaals, meer dan 30% van de top 10.000 / top 100.000 / top 1.000.000 websites met de meeste bezoekers wereldwijd draait op WordPress. 

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, dat beweer ik niet. Maar ik ben gewoon benieuwd wat niet mogelijk zou zijn met WordPress. Wat niet wil zeggen dat WordPress altijd de beste keuze is.

En als ik dan dingen hoor als "WordPress is gemaakt voor blogs, dus dat kun je niet gebruiken voor gewone websites", "WordPress is niet geschikt voor webshops" (WooCommerce is veruit de meest gebruikte webshop software ter wereld, maar wat minder voor hele grote webshops), "WordPress is niet geschikt voor grote websites met heel veel bezoekers" (zie hierboven), "WordPress wordt alleen gebruikt omdat het makkelijk te installeren is / gratis is" enzovoorts, dan wil ik daar graag betrouwbare bronnen voor zien. Net zoals ik - voor zover ik weet betrouwbare - bronnen geef om mijn argumenten te onderbouwen.

 

Of ik niets anders kan? Ik bouwde vroeger websites volledig met HTML en CSS, maar ben geen developer, kan geen PHP of JavaScript schrijven. Als ik dat wel zou kunnen zou ik mijn klanten misschien ook liever mijn eigen CMS verkopen, omdat ik daar veel meer mee kan verdienen, de klant alleen bij mij terecht kan voor uitbreidingen enzovoorts.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

.., maar ben geen developer, kan geen PHP of JavaScript schrijven. ...

Maar dan wel een mening hebben over het systeem? Raar.

Dat enkele grotere organisaties het gebruiken wil niet zeggen dat het goed is. Vaak zijn ze daar mee begonnen, en kost het ombouwen naar een beter systeem meer dan wat extra servers en beheerders aanschaffen.

Wordpress kan redelijk goed een statische website laten zien, voornamelijk door een hoop caching. Maar voor een zeer database intensieve website/app als een veilingsite kun je echt beter naar een ander systeem kijken. Misschien is php icm een mysql niet eens de beste oplossing.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
16 minuten geleden, espen zei:

Dat enkele grotere organisaties het gebruiken wil niet zeggen dat het goed is. 


Enkele? 3500 van de 10.000 meest bezochte websites is wel wat meer dan enkele lijkt me. En WooCommerce is ook database intensief, en toch het meest gebruikte webshop systeem ter wereld.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Dat WooCommerce het meest gebruikt is, komt weer doordat het binnen een paar klikken is opgezet en de meeste plugins heeft. Dat wil niet zeggen dat het de beste keus is, mijn keus zou het niet zijn voor een webshop. Ik zie webdesigners die nog flink geld vragen voor een kopietje van een bestaande Woocommerce site met een een paar wijzigingen. Daar barst het natuurlijk ook van en zal ook een groot aandeel zijn. Kwantiteit zegt niet alles over de kwaliteit.

 

Maar als je geen developer bent dan kijk je wellicht met een andere blik naar Wordpress en werkt het prima voor jou. En voor normale websites werkt het ook zeker prima voor mij. 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 2

De vraagsteller wil hier niet al te veel energie in stoppen. Ik extrapoleer dan even en gok dat hij er ook niet al te veel geld in wil stoppen. Wil je dan alsnog beweren dat custom built de enige weg is? Want dan zeg je in wezen, "wat jij wil, kan niet" of "wat jij wil, is onverstandig". Raden jullie (Bob uitgezonderd) de vraagsteller aan om iets anders te gaan doen? Zo ja, waarom?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

In het eerste bericht doet Bob al een goede suggestie.

Ik zou zeggen, begin in deze startup fase lekker goedkoop met Wordpress dat misschien voor 80% doet wat het moet doen.

Als die 80% je heel veel inkomen brengt dan weet je ook hoe die andere 20% procent eruit moet zien en loont het om een maatwerk site te (laten) bouwen.
Tegen die tijd is namelijk 80% van je werk afkomstig van die 20% software die nog ontbreekt en dat vind je niet in de vorm van WP plugins.

Ik heb zeker 25 sites draaien op WP die gebruikt worden om te ontdekken of het aanbod aanslaat bij de klanten. (Zowel voor mijn klanten als voor klanten van mijn klanten).
Slaat het aanbod dan heb je in ieder geval al ontdekt wat je graag anders wil en kun je een goed eisenpakket samenstellen.
Dat voorkomt dat je je site 2 keer moet bouwen omdat het de eerste keer vaak op basis van aannames gebeurt.
En, mocht je idee toch niet levensvatbaar blijken dan schrijf je met een WP site in ieder geval ook geen klein vermogen aan maatwerksoftware af.

 

Op deze manier heb ik al diverse klanten op weg geholpen met een WP site.
Een deel komt na een jaar of 2 terug en wil dan weten wat er nog meer mogelijk is.
Dat is dan het moment om te kijken welke ambities ze hebben, hoe de organisatie er nu uitziet en waar ze naartoe willen.
Dat geeft dan weer de input voor de functionaliteiten van de website.
En daarmee weet ik wat het betekent aan de technische kant als we maatwerk gaan bouwen.

Ander belangrijk advies.
Ook al kost een WP website niet de wereld, het is wel verstandig om wat navraag te doen bij klanten van het bedrijf waarmee je in zee gaat.
Juist omdat WP zo laagdrempelig is zie je ook veel cowboys die zeggen wel even een sitetje voor je te bouwen.
Regelmatig zie ik dat soort projecten ontsporen en ben je zomaar een jaar verder voordat je zelf concludeert dat dit dus geen goede bouwer was.
Even navragen bij klanten naar het proces kan je geld, tijd en frustraties besparen.
 

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Nico Schouten zei:

Als die 80% je heel veel inkomen brengt dan weet je ook hoe die andere 20% procent eruit moet zien en loont het om een maatwerk site te (laten) bouwen.
Tegen die tijd is namelijk 80% van je werk afkomstig van die 20% software die nog ontbreekt en dat vind je niet in de vorm van WP plugins.


Waarom zet je op dat moment de site om naar een maatwerk systeem, in plaats van de gewenste functionaliteit in WordPress in te bouwen? Ook al zijn daar geen standaard plugins voor, je kunt toch zelf een plugin ontwikkelen die de betreffende functionaliteit toevoegt?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Omdat WordPress notoir onveilig is, bijvoorbeeld. Het zou mij verbazen als een WordPress-knip-en-plaksel door de audit van een veilingnotaris komt.

 

De keuze om kleinschalig te starten is verdedigbaar zolang je die maar doelbewust maakt en niet omdat je domweg niets anders kunt. Is het een veiling voor een antiquariaat waar vier koper zes weken over hun biedingen op één collector's item kunnen doen, dan kan het daarbij blijven; wil je echter in een paar minuten honderd tickets voor het laatste concert van de Stones veilen, dan hoef je er niet eens aan te beginnen, want dan weet je op voorhand dat het nooit gaat werken.

 

Appels en peren.

Link naar reactie
  • 0
12 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Omdat WordPress notoir onveilig is, bijvoorbeeld. 

 

WordPress zelf is niet notoir onveilig, maar er zijn wel regelmatig lekken in plugins (en soms in thema's). Maar dat is dan een fout van de ontwikkelaar van zo'n plugin, dat heeft weining met WordPress zelf te maken. Dat kan ook gebeuren bij maatwerk software, maar omdat die maatwerk software niet op honderdduizenden websites draait is dat niet zo interessant voor hackers (of misschien ook wel, maar dan hoor je er niets over tenzij het om een grote organisatie gaat).

Aan de andere kant zijn er ook diverse bedrijven (zoals WordFence) en teams die niets anders doen dan beveiligingslekken opsporen in WordPress, plugins en thema's, en middels firewalls zorgen dat die beveiligingslekken niet geexploiteerd kunnen worden totdat de plugin of thema ontwikkelaar het lek gedicht heeft - wat bij veel gebruikte plugins en thema's meestal zeer snel is.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Op 5-1-2021 om 08:04, Bob de webbouwer zei:


Waarom zet je op dat moment de site om naar een maatwerk systeem, in plaats van de gewenste functionaliteit in WordPress in te bouwen? Ook al zijn daar geen standaard plugins voor, je kunt toch zelf een plugin ontwikkelen die de betreffende functionaliteit toevoegt?

 

Waarna je op een gegeven moment een draak van een systeem hebt dat bestaat uit vele plugins die wel/ niet meer geüpdate worden voor een nieuwere versie van Wordpress etc. Wordpress met tig plugins gaat nooit zo efficiënt en snel worden als een maatwerk systeem. 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je kunt alle functionaliteit die je nodig hebt ook zelf programmeren in 1 maatwerk plugin, zonder gebruik te maken van plugins van andere developers? 


Nogmaals, ik wil niet beweren dat WordPress altijd de beste oplossing is voor alles, maar ik heb hier nog maar weinig  geen valide argumenten gezien waarom TS niet voor WordPress zou moeten kiezen. 

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Op 5-1-2021 om 08:04, Bob de webbouwer zei:


Waarom zet je op dat moment de site om naar een maatwerk systeem, in plaats van de gewenste functionaliteit in WordPress in te bouwen? Ook al zijn daar geen standaard plugins voor, je kunt toch zelf een plugin ontwikkelen die de betreffende functionaliteit toevoegt?

Zoals Think Twice ook aangeeft, WP is een mooi systeem maar als je meer functionaliteit nodig hebt en ook nog eens veel meer bezoekers en transacties moet verwerken dan is WP niet het systeem om mee verder te gaan.

Nog even los van de eventuele veiligheidsissues maken de continue stroom aan updates ook dat je feitelijk je site bij elke update volledig moet checken op werking.
Voor je het weet heb je iemand fulltime zitten op het controleren van de effecten van updates op het totale systeem.

Een kleine update van de ene plugin kan gevolgen hebben voor de werking van een andere plugin.

Bij maatwerk speelt dat nauwelijks, alleen bij updates van de serversoftware moet je dan in de zandbak testen voordat je de nieuwe versie pushed.
En omdat je alles zelf gebouwd hebt en gedocumenteerd weet je dan ook waar je rekening mee moet houden.

Je ziet nu veel webwinkeltjes op basis van WP en Woocommerce, werkt hartstikke leuk tot je webwinkel uit zijn voegen groeit en je een flink magazijn met orderpickers hebt.
Als je dan de volledige orderflow via WP laat lopen dan kan ik je nu al vertellen dat er veel gevloek uit het magazijn gaat komen als de scanners weer eens traag zijn omdat er teveel taken in de wachtrij blijven hangen. En dat terwijl je al de allersnelste server hebt draaien.

Dat soort problemen kun je ondervangen door samen met je klant een strategie te ontwikkelen die past bij zijn ambities.
In het geval van een grote webwinkel waar er van alles gekoppeld moet worden, daar ga je vroegtijdig kijken naar de software architectuur.
Welke taken zijn er, hoe moeten die verwerkt worden, waar zitten de bottle necks, waar zitten de risico's.

Vaak kom je dan op modulaire systemen die deels wel of niet in de cloud draaien deels misschien wel lokaal.
Hoe denk jij dat je dat met wat plugins oplost zonder dat je tegen beheerproblemen aanloopt en de klant nog steeds wordpress prijzen betaald.
Ik ben ook benieuwd welke verzekeraars dan bereid zijn je tegen een prettig tarief te verzekeren bij storingen veroorzaakt door de software.
Als je wp website plat gaat ligt immers alles plat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.