• 0

Kantoorruimte aan huis zakelijk aan ons te verhuren?

(aangepast)

Goedenavond,

 

Wij (mijn partner en ik) hebben  een nieuw huis gekocht.  Beide zijn we zelfstandige, we overwegen een maatschap.

Aan het huis zit een splistbare ruimte inclusief zelfstandig toilet en een zelfstandige ingang. Deze ruimte gaan we gebruiken als kantoorruimte. In deze kantoorruimte zullenw e al onze administratieve werkzaamheden uitvoeren (circa 70% van de totale werkzaamheden)  de gesprekken voeren we op een andere locatie die we huren. 

 

Zijn er mogelijkheden om de kantoorruimte die aan huis vast zit zakelijk aan (één van) ons te verhuren? Of zijn er andere mogelijke/ constructies waardoor we de kantoorkosten fiscaal aftrekbaar kunnen maken? 

 

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Afgesplist van oud topic
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hi Victoria,

 

Dat hangt af van jullie rechtsvorm. Je kunt een gedeelte zakelijk aanmerken mits de ruimte aan de voorwaarden voldoet (ik lees van wel). Houdt wel rekening mee dat de gedeelte die je zakelijk aanmerkt niet mee mee doet aan de hypotheekrenteaftrek en evt (deel van de) overwaarde bij verkoop, bij winst moet worden opgeteld. heb je de check op de site vd belastingdienst al doorlopen?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/ondernemers/content/zijn-kosten-voor-de-werkruimte-in-mijn-woning-aftrekbaar

 

Heb je een bv, kun je misschien gebruikmaken van de tbs regeling. 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/ter_beschikking_stellen_van_bezittingen/ter_beschikking_stellen_van_bezittingen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.