• 0

Zakelijke auto huren van BV

Hallo,

 

Ik ga werken met een management vergoeding vanuit mijn holding naar bedrijf X. Bedrijf X heeft een zakelijke auto obv operational lease die ik graag wil rijden. Ik wil niet het contract overnemen want ik ga over een jaar naar een andere kijken en wil er niet aan vast zitten. 

 

Mijn vraag, mag ik de auto huren van bedrijf X. Dan stuurt bedrijf X mij maandelijks een factuur voor de huur, gelijk aan het leasebedrag. Ik ga zelf een tankpas aanschaffen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 uur geleden, Davert zei:

Mijn vraag, mag ik de auto huren van bedrijf X. Dan stuurt bedrijf X mij maandelijks een factuur voor de huur, gelijk aan het leasebedrag. Ik ga zelf een tankpas aanschaffen.

Dat kan, maar wie betaald maandelijks de verzekering en mrb?

Verlang van de eigenaar wel een huurcontract waarin wordt overeengekomen hoeveel u maandelijks moet betalen, voor wat u moet betalen, waarvoor u de auto mag gebruiken en niet als laatste de contractduur en een opzegtermijn.

Als u de auto ook privé gaat rijden, houdt dan wel rekening met de bijtelling voor privégebruik.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
9 uur geleden, Davert zei:

Mijn vraag, mag ik de auto huren van bedrijf X.

Als ondernemer ben je in heel grote mate vrij in wat je doet. Er zijn maar weinig overeenkomsten die niet mogen. De meest voorkomende verboden overeenkomst is de 'overdracht tot zekerheid'.

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Davert zei:

Bedrijf X heeft een zakelijke auto obv operational lease die ik graag wil rijden. Ik wil niet het contract overnemen want ik ga over een jaar naar een andere kijken en wil er niet aan vast zitten. 

In aanvulling op wat er al gezegd is.
Er is een flinke kans dat bij (full) operational lease de leasemaatschappij verhuur van de auto verbied in de voorwaarden en als de auto zelf verzekerd is dan zal de autoverzekeraar verhuur vrijwel zeker uitsluiten. Dus het kan zijn dat je toestemming nodig hebt van de leasemaatschappij (of de verzekeringsmaatschappij).
 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.