• 0

focus of diversificatie in het bedrijfsplan van website

Hallo, 

 

ik ben bezig met het schrijven van een businessplan en zou heel graag jullie mening horen over de volgende vraag.

Het plan gaat over een website waar ik ondernemers in contact breng met de klant via een website. Het gaat hier voornamelijk om verhuisbedrijven. Ik ben aan het twijfelen om hier ook ontruimingen aan toe te voegen. Ik probeer te onderzoeken wat verstandiger is, dus focussen op verhuizingen of het breder pakken met ook ontruimingen erbij, maar ik krijg hier nog geen antwoord op. Uiteindelijk moeten zoveel mogelijk mensen de website vinden en is het dan beter om je te focussen op één onderdeel of zou het verder geen nadelige gevolgen hebben wanneer je het breder pakt? Ik weet dat veel bedrijven zitten met soortgelijke vraagstukken en ben benieuwd wat jullie visie hierop is. 

 

Alvast heel erg bedankt voor het lezen!

Met vriendelijke groet,

Tim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo en bedankt voor je reactie,

 

Uiteindelijk wil ik met dit plan bereiken dat mensen die opzoek zijn naar een verhuizer (en dan misschien dus ook naar een ontruimer) via mijn website verschillende aanbiedingen krijgen van bijvoorbeeld 3 verschillende  bedrijven. Deze bedrijven worden uitgezocht uit een lijst van bedrijven die met ons samenwerken en het best passend zijn bij de opdracht van de klant.  Het is hierbij dus heel belangrijk dat de marketing van mijn website goed is en dat ik goed wordt gevonden. Ik ben bang dat wanneer ik het breder pak, dus verhuizingen en ontruimingen, ik de marketing minder effectief kan aanpakken en dit een nadelig effect kan zijn. 

Link naar reactie
  • 0

 

Niet zo lang twijfelen. Focussen op verhuizers. Mensen ontruimen zich niet zelf, dat gebeurt met hulp  van specialisten zoals deurwaarders en die hebben hun vaste contacten.

 

Je kan je markt verkennen door een aantal interviews uit te voeren met potentiële klanten: waar en hoe vond je je verhuizer?

 

Kun je daarna gaan twijfelen over meubeltransporteurs. :thinking-face:

 

Er zijn trainingen tegen twijfelen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Mensen ontruimen zich niet zelf, dat gebeurt met hulp  van specialisten zoals deurwaarders en die hebben hun vaste contacten.

 

 

Daar is absoluut ook een particuliere markt voor. Er zijn nogal wat ouderen die overlijden met een woning vol huisraad en waar de kinders geen zin hebben om zelf alles af te voeren. 

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, insparcom zei:

Daar is absoluut ook een particuliere markt voor. Er zijn nogal wat ouderen die overlijden met een woning vol huisraad en waar de kinders geen zin hebben om zelf alles af te voeren. 


Maar die markt wordt wel ook een deel afgedekt door kringloop of 2e-kans winkels die aanbieden (bijna) gratis een woning leeg te maken in ruil voor de meubels en (bruikbare) apparatuur en veel verhuisbedrijven zijn minder geïnteresseerd in het aannemen van ontruimingen omdat ze een heel andere logistiek hebben dan verhuizen.

Die markt lijkt me voor een startende vergelijkingssite niet meteen heel interessant..
Ik zou eerder kiezen voor focus op verhuizingen en dan eerst je plek gaan veroveren in de verhuismarkt en daarna kan je vraaggestuurd gaan differentieren.

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, insparcom zei:

 

Daar is absoluut ook een particuliere markt voor. Er zijn nogal wat ouderen die overlijden met een woning vol huisraad en waar de kinders geen zin hebben om zelf alles af te voeren. 

 

Ook een goede redenering. Maar dan nog zou ik zeggen: begin met het ene segment en beschouw het andere segment als volgende uitbreidingskans. 

 

We hebben hier wel vaker startende online gids-ondernemers voorbij zien komen en toen was de suggestie: bied ze drie maanden of zes maanden een gratis testplaatsing  en schakel daarna over naar een betaalde (uitgebreide) vermelding. In plaats van ze meteen een betaalde vermelding te verkopen - onder valse voorwendselen destijds ook nog eens een keer. Koppel daar blogs met verhuistips en verhuisnieuws aan vast, zodat je voor de zoekmachines ook interessant bent.

 

Het scheelt trouwens wel als je vooraf al enkele SEO ideeën hebt, want je bent niet de enige in deze markt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Neem gerust meerdere activiteiten in je bedrijfsplan op. Als je ervan uitgaat dat activiteit X de bulk van de opbrengsten gaat opbrengen, dan leg je daar in het bedrijfsplan de nadruk op. Van de overige activiteiten neem je dan de aantekening op dat je bedrijf die eventueel ook zou kunnen ondernemen (met eventueel wat noten over wat de kansen en de valkuilen zijn). Diversificatie kan je bedrijf weerbaarder maken; verlies van focus kan het omgekeerde doen.

 

Als je denkt dat 2 of meerdere poten een onvermijdelijk gevolg zijn van wat je gaat doen, behandel dan elk onderdeel gelijkwaardig in je businessplan; wat is de markt voor deze activiteit? Wat denk ik dat ik per activiteit ga omzetten? Enzovoort.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.