• 0

Factuur freelancer buitenland - BTW

Beste,

 

Ik huur op dit moment als ZZP'er een developer in die buiten de EU werkt. Hij verzorgt een deel van de applicatie (back-end) en ik doe de rest voor de opdrachtgever. Nu heeft hij mij een factuur gestuurd met GST (BTW) en nu is mijn vraag of ik dit gewoon kan terugvragen bij de belastingdienst wanneer ik aangifte doe? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 minuten geleden, Rik · zei:

Geen idee. Je geeft niet eens aan om welk land het gaat dus niemand hier kan weten welke regels er daar gelden.

 

Je kunt je ZZPer vragen of het klopt dat er GST gerekend moet worden naar buitenlandse ondernemers (gezien vanuit zijn situatie).

Ah, sorry. Dacht dat ik had gemeld dat het om een Nieuw Zeelander gaat.

Link naar reactie
  • 0
Quote

In terms of GST, exporting goods are zero-rated GST supplies. That means the exported goods are billed at GST of 0%; and you can claim back input GST.

https://taxaccountant.kiwi.nz/new-zealand-tax-cases/case-category-income/85-tax-questions-and-answers/107-export-goods-to-other-countries

 

Volgens deze site zou er dus geen GST gerekend hoeven te worden. Maar dat zul je bij de ZZPer na moeten vragen. Anders dien je je in NZ te registeren om die GST terug te krijgen. Een 0% tarief is dus handiger.

 

Nog een:

Quote

If a New Zealand-owned entity sells goods or services online to overseas customers, GST will generally be charged at the rate of 0%. There must be sufficient evidence that that customer is overseas, and that the goods or service have been exported.

https://www.ird.govt.nz/gst/charging-gst/zero-rated-supplies

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Top, dankjewel jongens. Dan heb ik (of we) een fout gemaakt tijdens de eerste factuur. Ik heb hem nog niet gesproken vanwege het tijdverschil maar nu ik alles zo lees dan denk ik inderdaad dat het een 0% tarief is.

 

Nog 1 vraag:

 

De eerste keer rekende hij wel GST. Is dat GST wat hij dan (net zoals wij met BTW) moet afstaan aan de overheid?

aangepast door DennisClaro
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.