Ik heb een vraag met betrekking tot BTW nu we zijn aanbeland in 2021.
Vorig jaar ben ik voor mezelf begonnen als zelfstandig ondernemer, waarbij ik BTW heb gevorderd op mijn facturen.
Daarnaast heb ik ook enkele aankopen gedaan, waarvan ik tussendoor BTW heb afgetrokken.
Op mijn bankrekening houd ik een aparte rekening bij met BTW. Mijn vraag is met betrekking tot het restant dat overblijft.
Een voorbeeld (niet de realiteit, puur uit gemak):
Stel ik heb afgelopen jaar €1000,- BTW gevorderd van klanten, maar zelf voor €700,- aan BTW ingekocht over het hele jaar.
Dan blijft er uiteindelijk €300,- aan BTW over, over 2020.
Dat verschil, dat overblijft in mijn voordeel, wat dien ik daarmee te doen?
Is dat vrijgekomen geld dat ik gewoon vrij aan mezelf mag toekennen? Of is het verstandig om dat gewoon in mijn BTW potje te houden voor het komende jaar?
Ik kan hier werkelijk nergens een passend antwoord voor vinden, dus probeer ik het op deze manier.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LarsMe
LarsMe
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag met betrekking tot BTW nu we zijn aanbeland in 2021.
Vorig jaar ben ik voor mezelf begonnen als zelfstandig ondernemer, waarbij ik BTW heb gevorderd op mijn facturen.
Daarnaast heb ik ook enkele aankopen gedaan, waarvan ik tussendoor BTW heb afgetrokken.
Op mijn bankrekening houd ik een aparte rekening bij met BTW. Mijn vraag is met betrekking tot het restant dat overblijft.
Een voorbeeld (niet de realiteit, puur uit gemak):
Stel ik heb afgelopen jaar €1000,- BTW gevorderd van klanten, maar zelf voor €700,- aan BTW ingekocht over het hele jaar.
Dan blijft er uiteindelijk €300,- aan BTW over, over 2020.
Dat verschil, dat overblijft in mijn voordeel, wat dien ik daarmee te doen?
Is dat vrijgekomen geld dat ik gewoon vrij aan mezelf mag toekennen? Of is het verstandig om dat gewoon in mijn BTW potje te houden voor het komende jaar?
Ik kan hier werkelijk nergens een passend antwoord voor vinden, dus probeer ik het op deze manier.
Alvast bedankt voor uw reactie(s).
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69977-overgebleven-btw-einde-van-het-jaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag