• 0

Kleineondernemersregeling (KOR) bij nieuw bedrijf na stop eind 2017

Hallo,

 

Per 31 december 2017 heb ik mij laten uitschrijven bij de KvK. Nu ben ik van plan in een heel andere branche een klein bedrijfje op te zetten. Ik ga dit naast mijn huidige baan doen, dus echt ernaast. En wil dus graag gebruik maken van de Kleine Ondernemingsregeling. Ik heb vernomen dat dit veranderd is, per 1 januari. Nu staat mij bij, dat ik na stoppen van mijn bedrijf, ik een aantal jaren geen gebruik mag maken van de KOR, als ik weer een onderneming zou starten. Ik kan dit echter nergens terugvinden.

 

Weet iemand dit?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is niet na het stoppen van je bedrijf, maar na het stoppen van de nieuwe KOR. 

 

Je kan je gewoon inschrijven bij KvK. Van de Belastingdienst krijg je bericht of je btw-plichtig bent en aangifte moet doen. Je kan je voor de KOR aanmelden nadat je bij de Belastingdienst als btw-ondernemer staat geregistreerd. Je aanvraag moet 4 weken voor het ingaan van aangiftetijdvak bij de Belastingdienst binnen zijn. Dat betekent dat je over het eerste kwartaal aangifte btw moet doen. 

Na aanmelding mag je je drie jaar niet afmelden. Als je omzet boven de €20.000 per jaar komt, moet je je afmelden, ook al is het nog geen drie jaar. Als je je hebt afgemeld voor de KOR, mag je je drie jaar niet meer aanmelden. 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.