• 0

Vraag over BTW suppletie boeken

Ik ben in 2020 begonnen om de boekhouding in e-Boekhouden onder te brengen. Over 2019 had ik nog wel een suppletie, waarbij ik een bedrag €1410.57 terug zou moeten krijgen. Deze heb ik op de beginbalans (31-12-2019) geboekt bij de activa van rekening 1630 (BTW Af te dragen Hoog). Op  11-9-2020 heb ik een bedrag van €1411 ontvangen van de belastingdienst. Die komt binnen op rekening 1010 Bank en hier heb ik als tegenrekening 1650 BTW R/C gekozen. Vanaf dat moment is er op 1650 BTW R/C een "overschot" van €1411. Omdat het boekhoudpakket natuurlijk niet weet dat dit een betaling is van de suppletie heb ik een memoriaalboeking aangemaakt van €1411 van 1650 BTW R/C naar 1630 (BTW Af te dragen Hoog). Daarmee is de schuld die op de beginbalans stond netjes verwerkt.

 

Volgens mij heb ik dit helemaal gedaan zoals het hoort, maar ik vraag mij af waarom ik die betaling niet rechtstreeks van 1010 Bank naar 1630 (BTW Af te dragen Hoog) kan boeken. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de categorieën die e-Boekhouden gebruikt, want ik zie deze rekening niet verschijnen als ik een betaling wil verwerken. Ik zou graag de reden hierachter willen weten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.