• 0

Positionering

Hallo, ik ben Jasper en ik studeer accountancy. Ik moet voor mijn studie de positionering in het ondernemingsplan verzorgen. Met een groepje moeten wij een ondernemingsplan maken voor een fictieve sportzaak en ik doe dus de positionering. Kan iemand mij wat tips geven over wat ik aan de orde kan/moet laten komen?

 

Jasper

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het begint hier op een huiswerkklas te lijken. Ben ik niet erg enthousiast over! Maar goed het is weekeinde en heb vandaag nog geen goede daad verricht.

 

Positionering:

 

We hebben het hier over de plek die je als bedrijf in de markt gaat innemen. In welk segment van de sportmarkt ga je je profileren. Speciaalzaak, multi-sportartikelen, gigant, groothandel enz enz. Kortom waar ga je je op richten. Treed je naar buiten met je technologische hoogstandjes of richt je je op advies of word je een EDLP (every day low price) winkel, die het moet hebben van efficientie.

Waar in de markt ben je te vinden, op wie ga je je richten (target groups).

Met het bepalen van je positionering kun je een veel beter beeld krijgen waar je kansen en bedreigingen liggen. Wie zijn je directe concurrenten enz. Kijk dus bij het bepalen van je positionering met een helikopterview. Ga boven de werkelijkheid hangen. Aanschouw de markt en kies de plek/positie waar jij denkt het beste in te kunnen spelen op needs!!

 

Succes

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Positioneren houdt, behalve de positie in de bewuste marktsegmenten ook in; waar in de 'hersenen' van mensen wil ik me bevinden.

Hier ontstaat nogal eens onduidelijkheid over, vandaar dat ik je ook even voorzie van die betekenis van het woord.