• 0

Brexit: Webshops stoppen met leveren aan het VK,

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 24-2-2021 om 12:32, Bert. zei:

Uitvoer aangifte in NL of invoer in de UK? 

 

Waarde van de zending meer of minder dan 135 GBP?

 

Bedankt voor je reactie.

Wat is exact het verschil tussen de export van zendingen boven en onder 135 GBP (van de EU naar het VK)?  

Ik lees dat de uitvoeraangifte via AGS moet, maar dat veel bedrijven dit uitbesteden vanwege de complexiteit. Wat zou een praktische en betaalbare invulling zijn als ik zo'n 20 pakketten per jaar (net onder of boven de 135 GBP) naar het VK exporteer?

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, blackbeans zei:

Wat is exact het verschil tussen de export van zendingen boven en onder 135 GBP (van de EU naar het VK)?  

Ik lees dat de uitvoeraangifte via AGS moet, maar dat veel bedrijven dit uitbesteden vanwege de complexiteit. Wat zou een praktische en betaalbare invulling zijn als ik zo'n 20 pakketten per jaar (net onder of boven de 135 GBP) naar het VK exporteer?

Er zit geen verschil in de export, er zit verschil in de import in het VK, die staan al uitgelegd in  het artikel en de commentaren.

 

12 uur geleden, blackbeans zei:

Ik lees dat de uitvoeraangifte via AGS moet, maar dat veel bedrijven dit uitbesteden vanwege de complexiteit. Wat zou een praktische en betaalbare invulling zijn als ik zo'n 20 pakketten per jaar (net onder of boven de 135 GBP) naar het VK exporteer?

Uitbesteden,

Link naar reactie
  • 0
42 minuten geleden, Bert. zei:

Er zit geen verschil in de export, er zit verschil in de import in het VK, die staan al uitgelegd in  het artikel en de commentaren.

 

Uitbesteden,

Import interesseert mij niet , het gaat mij erom wat ik als webshop moet doen om producten te exporteren. Ik lever niet aan vaste klanten.

 

Wat zijn een paar veelgebruikte services om de uitvoeraangifte aan uit te besteden voor het MKB? Ik heb er een aantal bekeken maar de meeste services zijn relatief duur of niet transparant met de prijzen.

 

Link naar reactie
  • 0
43 minuten geleden, Macs zei:

@blackbeans

Heb je deze al gelezen:

https://www.postnl.nl/campagnes/brexit/

 

Pakketten onder de GBP 135 generen veel administratie en je zou ervoor kunnen kiezen om alleen nog boven GBP 135 te versturen.

 

Zendingen boven de 135 GBP genereren nog veel meer administratie, die worden op de normale manier aangegeven. Tenzij je het zelf goed regelt draait de klant voor inklaringskosten, invoerrechten en BTW.  

Link naar reactie
  • 0
Op 26-2-2021 om 12:46, Macs zei:

@blackbeans

Heb je deze al gelezen:

https://www.postnl.nl/campagnes/brexit/

 

Pakketten onder de GBP 135 generen veel administratie en je zou ervoor kunnen kiezen om alleen nog boven GBP 135 te versturen.

 

 

Dank je wel, dat maakt het wat concreter.

Het lijkt er inderdaad op dat, zolang de waarde meer dan 135 GBP is , de ontvanger betaalt  en er geen derde partij nodig is om de BTW aangifte in het VK te doen. 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, blackbeans zei:

Het lijkt er inderdaad op dat, zolang de waarde meer dan 135 GBP is , de ontvanger betaalt  en er geen derde partij nodig is om de BTW aangifte in het VK te doen. 

 

En dan draait de klant dus op voor alle extra kosten, wat voor veel Engelsen reden is om zendingen te weigeren (en waarschijnlijk bij een andere webshop hun spullen gaan halen). 

Link naar reactie
  • 0

Bert.Opzich moeten de extra kosten wel meevallen, want je verstuurt ex btw en als het een EU product is zijn er geen invoerrechten. 

Als een UK klant specifiek over de grens een artikel koopt bij een NL website dan zal het niet te verkrijgen zijn in de UK.

Maar goed, weigeren zou theoretisch wel kunnen. 

Link naar reactie
  • 0

Er is in januari als zoveel geweigerd (ook in de EU) dat de verkopers overwogen hebben om de goederen te verbranden in plaats van retour te halen. En er zijn veel webshops in de EU die na de Brextit ook gewoon BTW in rekening brachten aan Engelse afnemers en ook geen flauw benul hebben van oorsprongsregels, bijvoorbeeld:

 

AV.thumb.png.cd8870ca18da4331a09a5a22f72bc7b2.png

Link naar reactie
  • 0

Verzenden naar UK is nu gewoon lastig, overigens niet alleen vanuit de EU maar ook van elders in de wereld. 

 

Je ziet bijvoorbeeld ook ebay verkopers die gewoon niet meer aan UK verzenden. Met de belastingregels van de EU was het nog wel redelijk overzichtelijk, maar momenteel lijkt verzenden naar de UK vrij random te zorgen voor inklaringskosten, VAT en whatever die de klant moet betalen. 

 

Gevolg is dat die klanten daar niet op rekenden, soms de zending weigeren en retour laten sturen, of wel betalen maar vervolgens een negatieve review achterlaten vanwege de onverwachtse kosten. Uiteraard kan de verzender daar niet zo gek veel aan doen, maar iets als ebay is zo gevoelig voor negatieve reviews dat sommige verkopers het risico gewoon niet meer nemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.