• 0

BTW bij verkoop vanuit Amerika

Hallo,

 

Ik heb een aantal vragen over hoe de BTW uitgerekend moet worden in een specifieke situatie. Het is vrij complex, dus enige tips zodat ik weet welke richting ik op moet zoeken zijn ook al zeer nuttig.
Particulier heb ik er ook al enige ervaring mee, dus ik ben wel van mening dat het een kans van slagen kan hebben, echter is het wel een ander verhaal als je het bedrijfsmatig wil gaan doen.

 

De stappen:
1. Ik koop bepaalde objecten (bijvoorbeeld ruilkaarten - Pokemon, etc.) in Nederland. Dit zal veelal tweedehands zijn zonder BTW-factuur.
2. Vervolgens laat ik een gedeelte hiervan graden in Amerika, dit zorgt ervoor dat ze een cijfer (bijvoorbeeld tussen de 1 en de 10) krijgen en daarnaast in een gesealde beschermdoos worden gedaan. Uiteraard kost dit ook geld, de factuur hiervan komt uit Amerika. De kaarten stuur ik zelf dus vanuit Nederland op naar het grading bedrijf in Amerika.
3. Nadat de kaarten gegraded zijn worden ze door het bedrijf dat de grading verzorgt doorgestuurd naar een opslag/vault in Amerika.
4. Op dit moment zijn de gegrade kaarten in Amerika en vandaaruit worden ze verkocht door de vault of kan ik ze zelf op eBay zetten en ze via de vault versturen.

 

Nu heb ik zelf natuurlijk het een en ander uitgezocht, maar graag zou ik van anderen horen hoe het met name BTW-technisch precies in elkaar zit. En of het enige kans heeft om dit als startende ondernemer zelf aan te pakken of dat een accountant eigenlijk wel een vereiste is, en hoeveel kosten ik dan moet verwachten.

 

Ik ben al heel blij met een paar stapjes in de juiste richting.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.