• 0

VOF en zwanger "ervaringsdeskundigen" gevraagd

Hallo,

 

Weet niet zeker of dit de juiste plek is maar "I give it a shot".

 

Een snelle situatie schets:

- Samen met mijn vriendin run ik een ontwerpburo (nu 5 jaar).

- Bedrijfsvorm is een V.O.F.

- geen werknemers (soms freelancers)

- Sinds een maand of 6 zijn we zwanger :)

 

Mijn vragen zijn de volgende:

A/ Welke mogelijkheden zijn er om mijn vriendin toch haar "betaalde" zwangerschapsverlof te geven??

 

Heb hier en daar rondgevraagd en het blijkt dat we te laat zwanger zijn geworden. Voor augustus 2004 was het nog wel goed geregeld vanuit de overheid, althans dit heb ik begrepen van vrienden die een soortgelijke situatie hebben (zie http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=1&subrubriek_id=101&link_id=71854#59571100)

 

Vrouwelijke ondernemers die na 1 augustus 2004 zwanger zijn, moeten zelf geld reserveren om de periode van het zwangerschaps- en bevallingsverlof financieel te overbruggen. U kunt ook terecht bij een particuliere verzekeringsmaatschappij.

 

Let op: sommige verzekeraars keren de eerste twee jaar na het afsluiten van de verzekering niet uit wegens zwangerschap en bevalling.

 

B/ Vallen wij in een overgangsregeling (die eigenlijk nog niet bestaat) of is dit gewoon een vrouw onvriendelijke regeling??

 

I know "regeren is vooruitzien" ;) , maar in dit geval heb ik daar niet zoveel aan.

 

C/ Algemene info die "ervaringsdeskundige" mij kunnen vertellen over kids en het runnen van een eigen onderneming (kinder-opvang etc.)

 

Hoop dat jullie info hebben en/of iemand anders hier wat aan heeft

 

MVG

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.