• 0

Textiel importeren uit Zuid-Korea

Hi all,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop en wil mijn producten (textiel) importeren vanuit Zuid-Korea. Ik heb daar al een betrouwbare fabrikant gevonden via mijn Zuid-Koreaanse partner.  Er is online veel informatie te vinden over importeren, dus dat is het probleem niet. Alleen vind ik het lastig om precies uit te vinden welke informatie op mij van toepassing is en welke niet. Ik wil graag klein beginnen, en dus niet voor bedragen over de 1000-2000 EUR gaan importeren. 

 

Ik heb een soort stappenplan nodig met alles waaraan ik moet denken als ik in kleine hoeveelheden wil importeren. Welke papieren heb ik nodig, kan ik dit zelf doen of moet ik gebruik maken van een expediteur en hoe zit het bijvoorbeeld met incoterms, tariefpreferentie, EORI-nummers etc. Ik ben ook benieuwd aan wat voor soort kosten ik moet denken qua vervoer. Wat is een redelijke prijs? En hoe zit het bijvoorbeeld met verzekeringen? Wat als er tijdens het transport iets misgaat? 

 

Ik begrijp dat dit heel veel vragen zijn, maar mocht je een tip hebben dan zou dat mij al enorm helpen :).

 

Alvast bedankt voor jullie reactie! 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank voor de link! Ik heb deze inderdaad voorbij zien komen. Als ik het goed begrijp bestaat er een vrijhandelsovereenkomst tussen de EU en Zuid-Korea. In dat geval betaal je soms minder invoerrechten als de kleding van preferentiële oorsprong is (dit is, denk ik, het geval bij mij). Nu vraag ik me af wat de volgende stap is. Volgens mij checken of ik in aanmerking kom voor tariefpreferentie, maar dat moet aan de hand van een goederencode. Het bepalen van die goederencode vind ik erg lastig, omdat de omschrijvingen die ik zie niet 100% van toepassing zijn op mijn product. Het gaat om kleding voor honden. Iemand tips?

 

 

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, SophieWolfje zei:

 Het bepalen van die goederencode vind ik erg lastig, omdat de omschrijvingen die ik zie niet 100% van toepassing zijn op mijn product. Het gaat om kleding voor honden. 

 

Je zoekt waarschijnlijk in het verkeerde hoofdstuk. Hondejasjes e.d  worden ingedeeld onder dezelfde post als halsbanden en tuigjes e.d., 4201. Voor Zuid-Koreaanse oorsprong moet door de Koreaanse exporteur een oorsprongsverklaring afgegeven worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.