In het 4e kwartaal van 2020 heb ik voor een klant een factuur gemaakt voor een behandeling (geleverde dienst) een een verkocht artikel.
In het 1e kwartaal van 2021 heb ik het verkochte artikel retour genomen.
Dit heb ik verrekend door korting te geven op de eerstvolgende behandeling.
Klopt het dat ik eigenlijk een creditfactuur had moeten maken?
Hoe moet ik dan met de BTW omgaan die ik in kwartaal 4 betaal en in kwartaal 1 dus zou moeten verrekenen met de belastingdienst?
Was het toegestaan om de klant korting te geven bij de nieuwe betaling of had ik het geld van de vorige factuur terug moeten boeken?
Moet ik de BTW terugvragen van de belastingdienst en een creditnota opstellen of mag ik het ook laten zitten? (het betreft een klein bedrag en ik lig er niet wakker van om tweemaal BTW te betalen over het retour genomen artikel als het opnieuw verkocht zou worden)
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lindazzp
lindazzp
Hoe moet ik met de volgende situatie omgaan?
In het 4e kwartaal van 2020 heb ik voor een klant een factuur gemaakt voor een behandeling (geleverde dienst) een een verkocht artikel.
In het 1e kwartaal van 2021 heb ik het verkochte artikel retour genomen.
Dit heb ik verrekend door korting te geven op de eerstvolgende behandeling.
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70068-creditnota-en-btw-uit-voorgaande-kwartaal/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag