ser Geplaatst: 26 oktober 2005 ser 52 1 Geplaatst: 26 oktober 2005 Hallo, Ik heb nu ongeveer 4 jaar lang dezelfde boekhouder voor mijn eenmanszaak. Vroeger toen ik net gestart was en een klein beetje geld verdiende waren de nota's van mijn boekhouder ook redelijk goedkoop. Nu hij ziet dat het wat beter gaat, en dat de zaak redelijk wat winst maakt stuur hij echt forse nota's. Tuurlijk komen er meer betalingen binnen en moet hij meer bonnetjes inboeken maar verder heeft ie er niet meer werk van dan 4 jaar terug. Nu is mijn rapport voor 2004 opgesteld en ontving ik vandaag de nota van 2990 euro incl btw. :o :o Dat is wel 6600 ouderwetse guldens voor 1 jaarrapport. :-X Nu weet ik zeker dat ie aan mij geen moeilijke heeft. 1500 betalingen per jaar worden bijgeschreven en zo'n 400 betalingen worden afgeschreven, alles gaat via de bank en de pin. Verder geen rare dingen gewoon standaard eenmanszaak. Is 2990 euro nou niet bizar hoog ? Wat vinden jullie ? Link naar reactie
0 R&N Geplaatst: 28 oktober 2005 R&N 204 0 Geplaatst: 28 oktober 2005 Hallo, Moeilijk in te schatten met de informatie, die je geeft. Is dit alleen het jaarrrapport of hoort hier ook inboeken, aangiften omzetbelasting en inkomstenbelasting bij? Verder hangt de complexiteit van een boekhouding niet af van de rechtsvorm(in jouw geval eenmanszaak), maar van de activiteiten en de daarbij horende goederen en geldstromen. Indien je geen vaste prijs hebt afgesproken, komt het meestal neer op uren*tarief, dus weet je het uurtarief van je boekhouder? Ga dan eens vergelijken met andere boekhouders, want het aantal uren wat benodigd is zal bij iedere boekhouder ongeveer wel gelijk zijn. Laat je overigens niet misleiden door de goedkope facturen die je kreeg als starter. Vaak krijg je als starter een lagere prijs, zodat de starter uberhaupt de kans krijgt om tot volwaardig ondernemer uit te groeien. Daar heeft je boekhouder namelijk meer continuiteit van(lees ieder jaar werkzaamheden). Persoonlijk laat ik starters altijd zien wat de echte prijs is en trek ik de korting apart daar van af, zodat er geen nare verrassingen kunnen komen in de latere jaren. Als ik dan tocht een uitspraak moet doen, dan is 2990 voor de jaarrekening alleen veel te duur en indien dit alle jaarlijkse werkzaamheden omvat niet duur en niet goedkoop(beetje in het midden), maar voor een boekhouder an sich(dus geen accountant o.i.d.) wel weer duur. Succes Rob http://www.uwadministratiekangoedkoper.nl http://www.belastingaangiften.eu Link naar reactie
0 Edo van Santen Geplaatst: 28 oktober 2005 Edo van Santen 2,7k 1 112 Geplaatst: 28 oktober 2005 ik geef je in overweging om het invoeren van je bonnetjes etc gewoon zelf te doen. Dit geeft twee voordelen: 1. je hebt direct zicht op je werkelijke financiële positie; 2. het scheelt een boel geld met je accountant. Verreweg de meeste bonnetjes en betalingen zijn rechttoe rechtaan boekingen, niets ingewikkelds. De complexe boekingen kan je dan door je accountant laten doen. Succes met je keuze. Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c) "Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!" Link naar reactie
0 ser Geplaatst: 28 oktober 2005 Auteur ser 52 1 Geplaatst: 28 oktober 2005 Alleen voor het opstellen van 1 jaarrapport + aangifte IB. 35 euro is het uurtarief van mijn boekhouder. Dat zou betekenen dat ie er bijna 2 weken lang van 8 tot 5 mee bezig geweest is. ??? OB krijg ik gewoon 4 keer per jaar een aparte nota van. Zelf doen is niets voor mij, misschien als ik een leuk boekhoudprogramma heb dat het dan anders is maar daar moet ik me nog in verdiepen. Link naar reactie
0 Martijn Pulles Geplaatst: 29 oktober 2005 Martijn Pulles 198 9 Geplaatst: 29 oktober 2005 Dag Ser, Is inderdaad moeilijk om dat te beoordelen, maar 2990 euri lijkt me zeker aan de zeer hoge kant. Jouw berekening en bijpassende verbazing dat ie er dan 2 weken mee bezig is lijkt me begrijpelijk. Specificeert hij die 2990 euro ook op zn factuur? Dan zou je moeten kunnen zien in welke activiteiten de kosten zijn gaan zitten. Veel administratiekantoren specificeren hun rekeningen helaas niet (wij toevallig wel :)). Anders kun je m wel om een specificatie vragen, zou hij moeten kunnen produceren. Voorts zou ik je in overweging willen geven om je administratie per kwartaal te laten bijwerken. Ten eerste heb je dan door het jaar heen financiele informatie en niet alleen per einde boekjaar, en daarnaast verdeel je de kosten van het inboeken over het jaar. Het maakt in hoeveelheid uren niets uit in ieder geval. Grt, Martijn Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans' Link naar reactie
0 MTF Geplaatst: 31 maart 2006 MTF 107 0 Geplaatst: 31 maart 2006 Ik zat te bladeren door het forum en vroeg me sterk af hoe dit is afgelopen. Dus mocht je dit lezen...hoe is het opgelost? MORE THAN FINANCE Link naar reactie
ser
ser
Hallo,
Ik heb nu ongeveer 4 jaar lang dezelfde boekhouder voor mijn eenmanszaak.
Vroeger toen ik net gestart was en een klein beetje geld verdiende waren de nota's van mijn boekhouder ook redelijk goedkoop.
Nu hij ziet dat het wat beter gaat, en dat de zaak redelijk wat winst maakt stuur hij echt forse nota's.
Tuurlijk komen er meer betalingen binnen en moet hij meer bonnetjes inboeken maar verder heeft ie er niet meer werk van dan 4 jaar terug.
Nu is mijn rapport voor 2004 opgesteld en ontving ik vandaag de nota van 2990 euro incl btw. :o :o
Dat is wel 6600 ouderwetse guldens voor 1 jaarrapport. :-X
Nu weet ik zeker dat ie aan mij geen moeilijke heeft.
1500 betalingen per jaar worden bijgeschreven en zo'n 400 betalingen worden afgeschreven, alles gaat via de bank en de pin.
Verder geen rare dingen gewoon standaard eenmanszaak.
Is 2990 euro nou niet bizar hoog ?
Wat vinden jullie ?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag