• 0

begin saldo kas en nog andere vragen

hoi

 

ik heb de hele forum door gespitst voor aan antwoord op mijn vragen maar ik ben de antwoorden niet tegen gekomen. ik ben nu bezig met OB aangifte 3 de kwrt. wat ik wil weten is:

 

1) voor dat we echt begonnen zijn met ons zaak haden we al goederen gekocht en kosten gemaakt. we hebben VOF. in die periode hebben we de rekeningen betaald. maar niet altijd de zelfde rekeningnummer gebruikt bij het pinnen of we deden kasopname en dan de rekening betalen. de rekeningnummers waren van een vennoot of iemand anders die geen vennot is. wat ik wou doen is alle rekening bij elkaar tellen

de journaalpost word dan het totaal bedrag

 

kas

aan prive venoot piet

ik doe het zo zo dat ik een beginsaldo heb voor de kas of kan het niet zo

 

en dan

 

kosten(bv crediteuren)

BTW

aan kas

2) wat te doen als een venoot geld leen aan zaak en hoe terug boeken.

 

3) van familie heb we ook geld ontvangen ze brengen het ook in de zaak maar zijn geen vennoot( het ziet zo er zijn drie families en de hoofd van de famlie zijn de vennoten) daar mee hebben we ook rekening mee betaald. we hebben het contant ontvangen. (ik heb geen bewijs is dat erg)

 

ik hoop dat iemand me kan helpen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

de uitgaven:

kosten [debet]

te vorderen btw [debet]

rekening courant piet [credit]

 

de familieleningen:

kas [debet]

a/ lening familie a [credit]

a/ lening familie b [credit]

a/ lening familie b [credit]

 

als piet het geld heeft ontvangen ipv storting in de kas:

rekening courant piet [debet]

a/ lening familie a [credit]

a/ lening familie b [credit]

a/ lening familie b [credit]

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Wat ik dan doe:

open op dag 1 van de onderneming een rekening. Verkoop vervolgens alles wat je al prive of via een andere onderneming had gekocht aan de onderneming, voor dezelfde prijs als die je had betaald. In prive streep je beide dingen tegen elkaar weg. Resultaat is dat alles vervolgens netjes in je onderneming (je VOF) zit. Je moet het geloof ik wel helemaal netjes doen, met facturen en zo. Dus je stuurt prive een factuur naar je onderneming met aangehecht een kopie van de oorspronkelijke factuur. Nooit problemen mee gehad, ik denk dat de belastingdienst wel begrijpt waarom je het zo doet en dat je in die tussentijd geen afschrijvingen doet en zo.

 

Maar als je nog 's een onderneming start, begin dan met een bankrekening zodat je de financien in ieder geval op orde hebt.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.