• 0

Databank recht foto scores

Ik ben een website aan het maken die analyses maakt van huizen die op funda, pararius, etc staan. In het kort, een user zoekt op een huis die te koop staat, en krijgt een luxury score terug uit het database.

 

In het achterkant heb ik een database met luxury scores staan, die worden berekend op basis van gescrapte fotos van funda bijvoorbeeld. Maar, ik sla fotos nergens op. Een gescrapte foto gaat gelijk mijn algoritme in... een luxury score wordt berekend, en die wordt dan opgeslagen in mijn database.

 

Van wat ik heb begrepen, fotos van funda, pararius mogen niet worden opgeslagen, zelfs als het gebruiker deze fotos niet ziet (vanwege auteursrecht). Maar kan ik een luxury score opslaan in een database die gemaakt is op basis van een gescrapte foto van funda?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Je zal zelf ook al wel op Google gezocht hebben, dus daar ben je niet mee geholpen. Het lijkt me een onderwerp voor experts in databankrecht, dus die kun je zelf ook opzoeken. Misschien zit er toevallig eentje op dit forum. Maar als je een beetje slim bent, ga je daar niet op zitten wachten (en al die andere evidente reacties) maar bel je gewoon op. Als je een beetje je best doet op de vraag, krijg je vast wel antwoord. 

 

Maak er eens een zin van bijvoorbeeld.

 

Is databankrecht van toepassing op het scrapen en scoren van foto's die niet opgeslagen worden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.