• 0

Onbeschaamde bedrijfsnaamspam

Kreeg vanochtend onderstaand mailtje van Nonex

Ha Nils,

 

Tik je een keer Nebib in op Hoehel, kom je hier:

 

http://nebib.goedbegin.nl/

 

eerst dat ik bij een van je eerste producten of sites terecht gekomen te zijn, maar als ik op iets over ondernemingsplannen klik kom ik hier:

 

http://www.businessplanfactory.nl/?page=missie

 

http://www.businessplanfactory.nl/?page=contact

 

Mijn vraag is je denk ik wel duidelijk: ken je deze site? Mijn (korte) speurtocht houdt hier op, ik ga verder tekenen ( en e-mailen).

 

Groet, Justus

 

 

Blijkt ene David van de V. schaamteloos onze bedrijfsnaam aan zijn bedrijfsnaam te hebben toegevoegd om businesplannen te kunnen verkopen. Is dat normaal?

 

(met dank aan Justus voor zijn oplettendheid)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

volgens mij is het gewoon diefstal!

 

deze jongens:

 

Multi PC - Internet

Gevestigd sinds 1998

Postbus 3089

2220 CB Katwijk

Fax: 084 - 86 379 74

Tel: 071 - 40 179 77

k.v.k. nr. 28080211 te Leiden.

 

 

maken vandaag geen vrienden vermoed ik.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

huichelachtig op hun site:

 

"Rectificatie

 

Bij Google kwam men via Nebib o.a. op deze site terecht. Hierover was van tervoren geen overleg geweest met de Nebib en dat is niet correct.

Daarom bieden via deze weg ons excuus aan Nebib aan.

"

 

Goed in de gaten houden, is niet fris!

 

check je eigen sites ook even www.mijnsite.goedbegin.nl :(

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, wat een piraten.

 

tik in bij google:

higherlevel en goedbegin

technopartner en goedbegin

newventure en goedbegin

 

Wat is dit? Dit kan toch niet?

 

Linkspoilers? Da's niet verstandig in deze dagen van search engine anti-marketing. Als we even doorzoeken op de verantwoordelijke onderneming en ondernemer, en de resultaten hier melden, scoort-ie al snel hoog in de zoekmachines. Met slechts nieuws op HL!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Owk, owk, jullie hebben het geconstateerd, hij is "betrapt", heeft meteen actie ondernomen én een ongevraagde mededeling op de website geplaatst waarin excuses worden aangeboden.

 

Pfff. Dit is er zo eentje uit de categorie snel geld, gratis geld die zijn eigen startpagina koppelt aan zo'n beetje elk denkbaar zoekbegrip en bedrijfsnaam. Geen technostarter maar een technostumper, die een soort van tolheffing oplegt door een zelf gebouwde verkeersomleiding vanaf de openbare weg. Wat de roofridders in de middeleeuwen deden.

 

Lees dat alfabet van David van der Voort z'n startpagina GoedBegin eens door. Dat is doelgerichte naampiraterij. Eén enkel excuusje is lang niet voldoende. Kielhalen!

 

(Zou je nou zo'n tolsysteem niet op een positieve manier kunnen gebruiken? Al die inspanning om een beetje geld te verdienen zou toch veel inventiever ingezet kunnen worden?)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Owk, owk, jullie hebben het geconstateerd, hij is "betrapt", heeft meteen actie ondernomen én een ongevraagde mededeling op de website geplaatst waarin excuses worden aangeboden. Is dat nu niet genoeg, of moet hij volledig verguisd worden hier?

 

Geef hem ook een kans.

 

Nee, David hoeft niet vergruist, heeft zijn excuses aangeboden en daarmee basta. Het gaat echter over het gemak waarop goed begin dit soort panina's aanmaakt, zelfs met beschermde bedrijfsnamen

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Probleem is denk ik wel duidelijk, maar wat kunnen wij er tegen doen?

 

Niet zoveel direct. Wanneer zoiets hier echter gesignaleerd wordt en aan de juiste namen gekoppeld, scoort het al vrij snel hoog in de zoekmachines. Met als gevolg dat het doel van dergelijke praktijken (snel geld verdienen) ondermijnd wordt. Indirect zeer effectief. Als een soort antispam.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.