• 0

Aankoop bedrijfspand privé wat te doen met de btw

Ik ben bezig om een bedrijfspand te kopen voor de verhuur waarbij ivm. nieuwbouw btw berekend word. Kan ik deze btw als privé persoon terug vorderen?

Of kan ik het pand beter 50% privé en 50 % zakelijk kopen zodat ik 50% van de btw en kosten kan opgeven/aftrekken  over de huur inkomsten. 

Mogelijk dat fiscaal 100% aankoop nog beter is maar dan in een aparte vastgoed BV

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 13-1-2021 om 19:46, Joost Rietveld zei:

Als er later een huurder komt die zonder btw gaat huren dan moet je de aanschaf btw weer herzien. 

Of het wellicht beter is in een BV kan ik onmogelijk zeggen zo. Daar is geen vuistregel voor

Kan ik hier met jouw eens van gedachten wisselen wat voor mij het beste is?

Link naar reactie
  • 0

We hebben ook een inkomen van een werkgever, daarop is ook mijn hypotheek van de woning op berekend. Nu hebben we veel overwaarde van de woning. Dus nu wil ik een bedrijfspandje kopen waarvan we ongeveer 70% willen financieren uit de overwaarde van de woning. Dus de bestaande hypotheek verhogen (meteen aanpassen naar een lagere rente). We zijn btw plichtig voor ons bedrijfje en gaan het nieuwe bedrijfspandje 100% zakelijk gebruiken.

De overige 30% uit spaargeld privé en zakelijk.

Is dit op deze manier  mogelijk en slim om te doen? 

En is dan de excl. btw prijs de koopsom? 

Of moeten we de btw eerst meerekenen, want dan moeten we natuurlijk een ander bedrag financieren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.