• 0

Beginbalans

Beste mensen, ik gebruik het administratiepakket SnelStart (module Boek 1 en module Nota 1) voor het bijhouden van mijn administratie. Nu moet ik, omdat ik onlangs van een eenmanszaak naar een CV ben overgegaan een beginbalans opstellen waarin o.a. de apparatuur, de auto etc. staat. Nu kan ik dit niet met SnelStart doen, in ieder geval niet met deze modules. Heeft iemand een excelsheet of iets anders waarmee ik heel gemakkelijk de beginbalans kan opmaken? Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat zou wel kunnen, alleen is de vraag hoe ik één en ander moet inboeken dan.

 

Ik kan bijvoorbeeld een grootboekrekening Auto maken en dan functie Diversen en aangeven dat het op de Balans moet. Nou voer je de auto in bij Tussenrekening balans als Beginbalans met bijvoorbeeld 5000 euro Tegoed. Als ik de kolommenbalans dan open staat het er wel bij, alleen is het niet echt overzichtelijk.

 

Ik zie dan gewoon de Verlies & Winst en de Eindbalans, bij de eindbalans staat dan o.a. bank, crediteuren, debiteuren, btw te betalen, btw af te dragen, auto (debet), apparatuur etc. In de Verlies & Winst staan alle inkomsten en uitgaven. Is dit zo goed?

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf ook met Snelstart. Je werkwijze is goed, je vindt het blijkbaar nog onoverzichtelijk. Heb je bij de nummering van de balansposten rekening gehouden met de rubricering ? Andere mogelijkheid is om subrubrieken te gebruiken binnen de balans (bijv. Rubriek: Balans - Subrubriek: Vaste activa - Grootboekrekening: Auto).

 

Succes.

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.