• 0

Mijn nieuwe business

Omschrijving van je concept:

Beste forum leden,

 

ik ben sinds kort begonnen met een nieuw concept. Ik heb de mogelijkheid gekregen retour gezonden producten te verkopen van grote platforms zoals BOL.com Ik krijg deze producten van een vernietigingsbedrijf die deze producten uitzoekt en aan mij aanbiedt. Let op hiermee zijn afspraken gemaakt met de partijen die de producten leveren!!!! Nou ben ik vooral begonnen met het verkopen via Marktplaats. Dit loopt redelijk alleen wil ik op langer termijn is vast waarde worden waar mensen naar toe komen om goedkoop producten te halen. Nou heb ik al een website spotgoedkooponline.nl maar ons aanbod daarop is nog te gering en het is moeilijk om op het begin aan de SEO eisen te voldoen. Daarom vraag ik mij af of jullie wellicht ideeën hebben of aanmerking op mijn businessmodel. Het concept bestaat al wel met als grootste partij retourplaza. Echter biedt retourplaza nog steeds de producten voor een veel te hoge prijs aan waardoor wij ons kunnen differentiëren. Daarnaast willen wij ons onderscheiden op het gebied van uitstraling en service. Ook willen wij op social media meer doen omdat retourplaza hier nog niks mee doet.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We zijn nu al een maand bezig met het verkopen en zijn nog naar de juiste formule aan het zoeken.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Bij veel mensen is het kopen van retourproducten onbekend. Daarnaast is het zo dat wanneer mensen het concept kennen vaak een verkeerd beeld hebben. Veel mensen denken dat het slechte producten zijn terwijl ze eerst uitgebreid getest zijn en zo als nieuw werken. Vaak zit er alleen een kleine beschadiging op de verpakking.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Retourplaza is zoals eerder al gezegd de grootste op dit gebied. Echter vind ik vooral hun site onoverzichtelijk en niet modern genoeg qua uiterlijk. Daarnaast geven ze maar geringe korting op producten, denk aan 10%/20% terwijl wij streven naar 40% korting voor de meeste producten. 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop jullie eerlijke mening te ontdekken over het concept. Daarnaast hebben jullie wellicht ideeën om dit plan verder te helpen. Alvast bedankt.

  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op je vorige topic (die inmiddels is gesloten/verwijderd omdat hij in het verkeerde forum/format was geplaatst) had ik al gereageerd op het gros van je vragen/stellingen, volgens mij heb je dat nog kunnen lezen voordat het topic werd gesloten/verwijderd.

 

Aanvullend, ik zie dat je afgelopen jaar ook een topic hebt geopend over je vorige webshop met hype-producten, die inmiddels is geredirect naar je nieuwe website. In dat topic zijn de nodige reacties met goede punten naar voren gekomen. Als ik daar snel nog eens doorheen lees, kom ik een hele hoop van die input nog niet op je nieuwe website tegen. Wellicht dus een goed uitgangspunt om nog eens naar die feedback te kijken en er wat mee te doen.

 

De basis van je webshop staat echt nog niet. Daar zou ik eerst aan gaan werken, voordat je echt gaat kijken naar bijvoorbeeld de uitdaging die je noemt over de onbekendheid van het kopen van retourproducten. Je website straalt zo weinig uit en mist veel (essentiële) informatie en basics, dat die vervolgvraag over het overtuigen van je doelgroep nog niet echt aan de orde is.

 

Heb je de feedback op je vorige topic meegenomen in de opstart van deze webshop?

Link naar reactie
  • 0

Als ik het zo zie, dan zijn je producten óf een sale óf uitverkocht.

Waarom is iets een sale?

 

Dat er retour gekomen producten verkocht worden, staat wel op de site. Maar pas onderin. Ik zou dit meer bovenin verwachten. Ook omdat het mij logisch lijkt dat er dus telkens maar één product van het type is. Er zullen toch niet heel veel - de slimste mens ter wereld - bordspel retour komen? Dus de voorraad zal 1 zijn.

 

Er zijn beschadigingen aan de producten. Dan wil ik foto's zien van het exemplaar dat ik zou gaan kopen. Uiteraard met 2 of 3 foto's van de betreffende beschadiging.

 

Biedt je ook retour zenden aan?

wat zijn de verzendkosten?

 

Ik had de adresgegevens van het bedrijf bij "over ons" verwacht, maar het staat bij contact. Alleen bij Over ons staat ook "Contact ons", dus dan is het onlogisch om ook nog apart op het tabblad Contact te kijken.

 

Wat is het kvk-nummer?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De kern van het  concept is eigenlijk niet dat het spotgoedkoop is (en in mijn bescheiden mening klinkt spotgoedkoop ook spotgoedkoop, maar dat kan een generatie dingetje zijn). Wie is de doelgroep? Wat is het argument om een B-stock product te kopen? En waarom bij jou? 

 

Je zou bijvoorbeeld veel meer in kunnen spelen op het feit dat je verspilling voorkomt. Dat mensen door het product te kopen niet alleen iets op de kop tikken tegen een scherpe prijs, maar dat ze maatschappelijk geweldig bezig zijn door het product een tweede kans te geven. Geef die consument het gevoel dat ze én scherp kopen én de wereld redden door "mee te doen" aan deze nieuwe formule. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.