Nationaal Innovatie Event - 7 december in Maarssen

Aanbevolen berichten

Zouden we niet, in plaats van het gemopper van de afgelopen jaaaaaren, een delegatie namens HL kunnen afvaardigen en wellicht een positieve bijdrage aan de discussie leveren?

 

Ik vind de discussie hier meer dan genoeg. Ik kan zo'n dag prima gebruiken voor verkoopgesprekken of het ontwikkelen van nieuwe features in ons product. Dat levert me meer op.

 

dagdag

Christine

 

Link naar reactie

Ik zit zo eens wat resultaten te lezen wat ze op dat platform allemaal geproduceerd hebben, maar mijn hemel waar gaat dit over?

 

Maar als ik dat zo lees, gaan er wel wat haren over end staan, staat echt vol met open deuren, feiten die hier in veel draadjes zijn te vinden:

 

Hier één van die rapporten

http://www.innovatieplatform.nl/assets/binaries/documenten/2005/politieke_essays/essaybundel.pdf

 

Misschien moeten we hier een nieuw draadje van maken. Open deuren in door de overheid gegenereerde rapporten:

 

Ik noem er een paar:

- "Mensen zetten zich met meer enthousiasme in voor verandering als de risico's te overzien zijn."

 

- De maakindustrie moet in nederland blijven.

 

- In een kennis ecomie zijn eigenlijk alle werkers kenniswerkers.

 

- Nieuwe innovaties kunnen de gevestigde posities van oude innovatoren bedreigen...(daar zakt je broek toch van af, wat een wijsheid!) .

- Bedrijven innoveren om te overleven.

 

- "Echte kansen liggen in de vernieuwing van nieuwe netwerken" (ja, hallo hallo hier aarde, hoort u mij?)

 

- Van polderen naar netwerken.

 

Ik bruis opeens van de ideeën, Edo volgens mij moeten we daar toch maar eens heen en een spreektijd van een half uur opvragen.

 

Presentatie "Innoveren moet je doen en gaat zo!"

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

@Christine:

Waarom gaan mensen naar de kroeg terwijl ze thuis bier in de koelkast hebben staan?

 

Zelf doe ik dat om andere mensen te ontmoeten, te discusiëren en ideeën op te doen.....

 

Tja, je kunt ook eeuwig wachten op een goddelijke inspiratie in een tochtig zolderkamertje met een TCP/IP snoertje ;)

 

Enfin, ik ga er heen en zie wel of het de moeite waard is.

 

 

PS. Ik ben niet verbonden aan het "N-I-E" en heb deze post aangemaakt omdat ik het nog niet op de agenda zag staan en we wel allemaal betalen voor dit event.

Link naar reactie

Zouden we niet, in plaats van het gemopper van de afgelopen jaaaaaren, een delegatie namens HL kunnen afvaardigen en wellicht een positieve bijdrage aan de discussie leveren?

 

 

Er is een kleine kans dat Nonex en ik daar wat stof van de spanten gaan blazen. Ik heb een aantal weken terug een proposal ingedient, dat wordt nu bekeken door het organisatieburo. Het gaat om een nieuwe vervoersvorm. Ben benieuwd of ze het aandurven :o

we zouden daarmee Japan net iets voor kunnen zijn, en dat allemaal met proven technolgy. :)

 

Op zich loop ik al even met het idee, maar de financien en het juiste netwerk ontbreken om dit te realiseren, en dus heb ik voor realistiser producten gekozen die minder investering vragen. en ook niet de hele wet en regelgeving op zijn kop gaan zetten.

Dit project is zoiets wat bij mij in de la ligt en af en toe naar boven komt. Samen met Nonex hoop ik in ieder geval genoeg aandacht ervoor te kunnen krijgen dat we het project naar een volgend stadium kunnen krijgen.

 

Als we nu in Nederland eens een lanceerplatform kunnen bouwen voor gedurfde projecten, en bij een mislukking niet gelijk de boel afschieten, wie weet waar we dan over 5 tot 10 jaar staan.

Link naar reactie

Als we nu in Nederland eens een lanceerplatform kunnen bouwen voor gedurfde projecten, en bij een mislukking niet gelijk de boel afschieten, wie weet waar we dan over 5 tot 10 jaar staan.

 

Ooit stond 'polderen' toch voor de durf om met windkracht en mankracht een stuk land droog te leggen, een nieuw stuk land te maken en ooit durfde Nederland met wat kruiwagens en schoppen de zee af te sluiten. Waar is die durf nu gebleven?

Link naar reactie

@Christine:

Waarom gaan mensen naar de kroeg terwijl ze thuis bier in de koelkast hebben staan?

 

Nou, om leuke mensen te ontmoeten of bij te praten met leuke mensen die je al kende of omdat het bier uit de tap lekkerder is dan uit de fles thuis.

 

Ik ga graag naar bijeenkomsten waar ik mensen kan ontmoeten die zakelijk voor mij interessant zijn. Dat zijn investeerders en potentiele klanten en ik verwacht niet die op een "innovatie event" te gaan ontmoeten. Ergo, het event is zonde van mijn tijd.

Over innovatie ga ik er niets leren. In de afgelopen 25 jaar heb ik denk ik genoeg ervaring opgedaan met innovatie om een oordeel over het 'event' te mogen hebben. En dat oordeel is dat het innovatieplatform en alles wat ze doen contraproductief is. Zolang de adviezen zijn dat universiteiten en hogescholen zich meer moeten richten op behoeften in het bedrijfsleven en meer moeten samenwerken met bedrijven weten we dat het platform geen notie heeft van wat 'innovatie' nu eigenlijk betekent.

 

Dus besteed ik die dag lekker aan het verkopen van Izemail en niet aan gezever.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

@Christine:

Tja, je kunt ook eeuwig wachten op een goddelijke inspiratie in een tochtig zolderkamertje met een TCP/IP snoertje ;)

 

Die vat ik echt niet. Wat bedoel je daarmee? Tot nu toe heb ik al mijn ideeen die uiteindelijk tot een octrooi hebben geleid gekregen op een moment dat ik midden in de nacht wakker werd en in een flits bedacht hoe het moest. Voor het Izemail idee heb ik toen zelfs mijn partner wakker gemaakt om 3 uur.

 

Je opmerking klinkt erg laatdunkend en betweterig, alsof jij weet hoe je ideeen opdoet en alsof ik gebrek aan ideeen heb. Maar mijn hoofd suist voortdurend van goede ideeen, het ontbreekt me alleen aan tijd en met name middelen om ze allemaal uit te voeren.

 

Kijk 's op mijn website, dan weet je dat ik niet helemaal de hele dag stilzit. En dan staan de leukste dingen daar nog niet op.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Zouden we niet, in plaats van het gemopper van de afgelopen jaaaaaren, een delegatie namens HL kunnen afvaardigen en wellicht een positieve bijdrage aan de discussie leveren?

 

Ik wil graag een bijdrage leveren. Heb dat ook al gedaan in de pers, o.a. bij de start van het innovatieplatform. Ik heb alleen het idee dat ze heel weinig luisteren.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ooit stond 'polderen' toch voor de durf om met windkracht en mankracht een stuk land droog te leggen, een nieuw stuk land te maken en ooit durfde Nederland met wat kruiwagens en schoppen de zee af te sluiten. Waar is die durf nu gebleven?

 

Weggetoverd door Harry Potter (onze mp).

 

dagdag

Christine

 

Harry Potter (onze geliefde MP ;D) doet het Welkomstwoord....

 

@nonex.nl:

Mooi gezegd! Eens was Zaandam het ondernemers-middelpunt van NL en zelfs de EU, met meer dan duizend molens. Nu staan er nog een paar op de Zaanse Schans voor de touristen en biedt Zaanstad meestens werk voor laaggeschoolde arbeiders. Hoe tijden kunnen veranderen...

 

@Christine:

Het zolderkamertje met een TCP/IP snoertje is in het algemeen bedoeld en niet persoonlijk. Mijn ervaring is namelijk dat innoverende ondernemers vaak behoorlijk introvert zijn. Naar buiten gaan, de boer op, evenementen bezoeken, met anderen praten, ideeën uitwisselen, vergroot de kans op het succesvol vermarkten van een product.

Link naar reactie

@Christine:

Het zolderkamertje met een TCP/IP snoertje is in het algemeen bedoeld en niet persoonlijk. Mijn ervaring is namelijk dat innoverende ondernemers vaak behoorlijk introvert zijn. Naar buiten gaan, de boer op, evenementen bezoeken, met anderen praten, ideeën uitwisselen, vergroot de kans op het succesvol vermarkten van een product.

 

Dan moet je er niet "@Christine" voor zetten. Ik richt meldpunten op, mag spreken voor het WEF, ben jurylid bij MIT, onderhoud als hobby diverse informatieve websites, schrijf voor diverse bladen, ben coach geweest bij Biopartner en Syntens, en mag graag de borreltjes van Nils en Ben komen opvrolijken. Mijn huis heeft geen zolder maar is wel voorzien van een professioneel netwerk en serverruimte.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Zouden we niet, in plaats van het gemopper van de afgelopen jaaaaaren, een delegatie namens HL kunnen afvaardigen en wellicht een positieve bijdrage aan de discussie leveren?

 

Ik wil graag een bijdrage leveren. Heb dat ook al gedaan in de pers, o.a. bij de start van het innovatieplatform. Ik heb alleen het idee dat ze heel weinig luisteren.

 

dagdag

Christine

 

Die mensen weten toch ook niet alles, die horen zoveel dat ze helemaal in de war raken en dan de veilige weg nemen.

Als daar een groep HigherLevel figuren de boel een beetje op stelten gaan zetten, dan heb je pas bal.

We moeten die mensen blijven masseren, iedereen roept dat het MKB de kar moet trekken, maar als niemand van het MKB die verteld hoe het MKB die kar beter kan trekken, dan gebeurt er natuurlijk niks.

 

Even een beetje guerrila marketing voor een innovatief MKB.

Als we met een groep daar naartoe gaan en die mensen weten te overtuigen dan gaat die kar langzaam rijden.

Ze zien inmiddels wel in dat we die Lissabon ideen zo niet gaan halen.

 

De tijd is aangebroken voor mensen met lef.

 

Als we nu in Nederland eens een lanceerplatform kunnen bouwen voor gedurfde projecten, en bij een mislukking niet gelijk de boel afschieten, wie weet waar we dan over 5 tot 10 jaar staan.

 

Ik ben het gepolder zat, en ga daar mijn kop ver boven het maaiveld proberen uit te steken, onder het motto:

 

 

Het stof van de spanten

 

 

Wie durft er nog meer ;D :P

 

 

Link naar reactie

Ik ben het gepolder zat, en ga daar mijn kop ver boven het maaiveld proberen uit te steken

 

Maar je weet wat calvinistische Harry Potters doen met hoofden die boven maailvelden uitsteken?

 

"Tsjak!"

 

dagdag

Christine

 

Dat is een dooddoener die ik niet verwacht van iemand die zelf zegt aan innovatie te doen.

 

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van boven het maaiveld uitsteken. Tot nu toe is het met de afhakkers eigenlijk altijd slechter gegaan, sommige zijn terug gekomen, anderen hielpen het bedrijf liever naar de afgrond.

 

We zullen zien hoe dit afloopt. ;)

Link naar reactie

Dat is een dooddoener die ik niet verwacht van iemand die zelf zegt aan innovatie te doen.

 

Ik heb recht van spreken want ik steek mijn nek wel uit. Je krijgt er een enorm incasseringsvermogen van.

 

Mijn opmerking was niet bedoeld als dat je niet je nek uit moet steken, maar meer als dat je er negatieve reacties op krijgt van een meerderheid van mensen met wie je evengoed liever niet te maken hebt.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.