Nationaal Innovatie Event - 7 december in Maarssen

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

@Christine:

Het zolderkamertje met een TCP/IP snoertje is in het algemeen bedoeld en niet persoonlijk. Mijn ervaring is namelijk dat innoverende ondernemers vaak behoorlijk introvert zijn. Naar buiten gaan, de boer op, evenementen bezoeken, met anderen praten, ideeën uitwisselen, vergroot de kans op het succesvol vermarkten van een product.

 

Dan moet je er niet "@Christine" voor zetten. Ik richt meldpunten op, mag spreken voor het WEF, ben jurylid bij MIT, onderhoud als hobby diverse informatieve websites, schrijf voor diverse bladen, ben coach geweest bij Biopartner en Syntens, en mag graag de borreltjes van Nils en Ben komen opvrolijken. Mijn huis heeft geen zolder maar is wel voorzien van een professioneel netwerk en serverruimte.

 

dagdag

Christine

 

Pfff, phoe, kom je nog wel aan ondernemen toe? ;)

 

"@Christine:"

Zal de volgende keer mijn "@" opmerkingen afsluiten met @> indien een post van mij na de eerste alinea een algemene bijdrage betreft en niet meer bedoeld is voor de "@"...

Link naar reactie
Pfff, phoe, kom je nog wel aan ondernemen toe? ;)

 

Zeker, juist veel dingen naast en door elkaar doen geeft extra energie. Bovendien kun je contacten uit de ene wereld gebruiken in de andere. Voorbeeld deze week: een TV ploeg van rtl kwam bij ons interviewen over anonimiteit van e-mail, en vroegen ook naar hoe nu de connecties tussen KLPD en FBI e.d. zijn. Vanuit mijn bedrijf weet ik daar natuurlijk niets van maar vanuit mijn meldpunt activiteiten weet ik daar alles van. Dat vonden ze zo interessant dat ze weer wat meer seconden gingen uitzenden.

Het mede-oprichten van webgrrls.nl was puur hobby en interesse, maar nu huur ik vertaalsters en designsters in via webgrrls.

Mijn eerste bezoek aan Silicon Valley had te maken met een hobby waar ik ook een site over heb, totaal niet werk-related. Dankzij die contacten heb ik er later gewoond en onderhandel ik er nu over grote partnerships.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Pfff, phoe, kom je nog wel aan ondernemen toe? ;)

 

Zeker, juist veel dingen naast en door elkaar doen geeft extra energie. Bovendien kun je contacten uit de ene wereld gebruiken in de andere. Dankzij die contacten heb ik er later gewoond en onderhandel ik er nu over grote partnerships.

 

dagdag

Christine

 

En dan laat je weer een gouden netwerkkans voorbij gaan om allerlei piefs, die de hele dag vertrouwelijke mails versturen, te ontmoeten aan je voorbij gaan ?

 

Of zit je ons alleen maar een beetje op te naaien, en heb je jezelf al tegevoegd aan het rijtje VIP's. ;)

 

Juist die klagers heb je nodig om de pijn punten boven water te krijgen.

Link naar reactie
En dan laat je weer een gouden netwerkkans voorbij gaan om allerlei piefs, die de hele dag vertrouwelijke mails versturen, te ontmoeten aan je voorbij gaan ?

 

Of zit je ons alleen maar een beetje op te naaien, en heb je jezelf al tegevoegd aan het rijtje VIP's. ;)

 

Ehm, ff zien of ik begrijp wat je bedoelt. VIP's? hmm.

 

Ik netwerk het liefst met mensen waar ik later ook wat aan heb. Op dit moment zijn dat alleen mensen die mijn bedrijf de komende 6 maanden verder kunnen helpen. Potentiele klanten dus. Aan politici heb ik dus niks, ministers ook niet, staatssecretarissen niet, en aan entrepreneurs en starters heb ik ook weinig. Adviseurs moet ik al helemaal niet, want die er op 7-12 zijn zijn niet degenen die mijn product kopen.

 

Dus in deze fase besteed ik mijn dag beter aan klantbezoeken of -mailtjes of -klanten dan aan conferenties.

 

Ik zeg "geen ministers", om twee redenen. Ten eerste hebben die helemaal niets te zeggen (denken ze) over het IT aanschafbeleid van hun eigen ministerie, en ten tweede is de besluitvorming op ministeries zo tergend traag dat je daar zeker niet teveel energie in moet steken. Maar, met genoeg geduld en energie en handigheidjes kom je tenslotte ook daar binnen, blijkt.

 

dagdag

X10

 

 

Link naar reactie

Zouden we niet, in plaats van het gemopper van de afgelopen jaaaaaren, een delegatie namens HL kunnen afvaardigen en wellicht een positieve bijdrage aan de discussie leveren?

 

 

Er is een kleine kans dat Nonex en ik daar wat stof van de spanten gaan blazen. Ik heb een aantal weken terug een proposal ingedient, dat wordt nu bekeken door het organisatieburo. Het gaat om een nieuwe vervoersvorm. Ben benieuwd of ze het aandurven :o

we zouden daarmee Japan net iets voor kunnen zijn, en dat allemaal met proven technolgy. :)

 

 

Kreeg gister tijdens Holland Innovation deze mail in de brievenbus.

 

Geachte heer, mevrouw,

 

Bedankt voor de moeite die u heeft genomen om een inzending te doen voor het Nationaal Innovatie Event op 7 december aanstaande in DeFabrique te Maarssen (Utrecht).

 

Er waren zeer veel aanmeldingen en wij hebben moeten kiezen voor

die onderwerpen/aanmeldingen die het beste bij de doelstellingen van het evenement aansluiten. Daarbij is helaas de keuze niet op u gevallen.

 

Wij danken u voor de getoonde belangstelling en hopen u op 7 december te mogen begroeten

 

Organisatie Nationaal Innovatie Event

 

Dan maar een stand met een zwarte overtrek met de tekst,

 

van de beursorganisatie mag u deze vernieuwing niet zien.

 

ISQ.gif

 

Maandag maar eens bellen met die violen, gelukkig heb ik het telefoonnummer van mevrouw Peijs nog in mijn telefoon staan. ;D

Link naar reactie

Ontving onderstaand bericht. Twee events op 1 dag, het ene gratis, betaald door de belasting betaler, het ander "commercieel" en al jaren klaarblijkelijk in een behoefte voorziend.

 

Met alle respect, maar ik ben van mening dat hier sprake is van ernstige concurrentievervalsing. Het "feestje van Balkenende" moet de daadkracht van het Innovatieplatform aantonen, maar gaat in de tussentijd over lijken.

 

Het netto rendement? Negatief! HNIE scoort 1 keer en zien we nooit meer terug en in het kielzog een spoor van gedupeerde evenementen organisators.

 

Om een voorbeeld te noemen, ik ben de 7e ook in Maarssen terwijl ik traditioneel bij het High Growth Forum te vinden was.

 

Bah. Politiek en ondernemers hebben niets met elkaar.

 


Beste relatie,

 

Staatssecretaris Karien van Gennip ondersteunt van harte het High Growth Forum op 7 december 2005, waar succesvolle groeiondernemers hun echte verhaal van groei vertellen en zij beveelt dit speciale groei-evenement graag aan bij ondernemers die (willen) groeien.

 

Wij hebben uw aanmelding helaas nog niet ontvangen en hopen u toch te mogen ontmoeten. Naast de groeiervaringen van uw collega ondernemers, hoort u ook meer over het Growth Capital Fund, Groei Analyse en het is natuurlijk een ideale mogelijkheid om (nieuwe) ondernemers te ontmoeten en zakelijke relaties op te bouwen.

 

Schrijft u zich nu in via http://www.highgrowthforum.nl/inschrijven.html. Indien u met meerdere collega’s en relaties wilt komen neem dan even contact op met Jaap Engelsman via jaap.engelsman@port4growth.nl voor een speciale toegangsprijs.

 

Tot 7 december in Amsterdam!

 

Met vriendelijke groet,

 

Jaap Engelsman en Joop de Jong

 

Stichting Port4Growth

Postbus 8118

3503 RC Utrecht

Orteliuslaan 1051

3528 BE Utrecht

Tel. 030 – 2879490

Fax. 030 – 2300126

E-mail. jorinde.boekholt@port4growth.nl

E-mail. jaap.engelsman@port4growth.nl

 

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

High Growth Forum op 7 december 2005, waar succesvolle groeiondernemers hun echte verhaal van groei vertellen en zij beveelt dit speciale groei-evenement graag aan bij ondernemers die (willen) groeien.

 

Lijkt me voor startende ondernemers in ieder geval interessanter dan het Innovatieplatform. Je leert van andere ondernemers, niet van hotemetoten of ambtenaren.

 

In het Innovatieplatform zitten wetenschappers en ceo's van multinationals die nog nooit zelf een bedrijf gestart zijn. Beide hebben niet vanzelfsprekend verstand van innovatie, en de laatsten zeker niet van disruptive innovatie.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Inmiddels is de aanmeldingsperiode voor het Nationaal Innovatie Event verstreken. Nadat de officiële aanmeldingsperiode op maandag 21 november werd verlengd, heeft de organisatie nog enkele honderden aanmeldingen gekregen. In totaal heeft de organisatie 2200 aanmeldingen ontvangen.

 

Momenteel worden de entreepassen verwerkt en toegezonden aan alle bezoekers van het Nationaal Innovatie Event. U ontvangt uw pas rond 1 december op het door u opgegeven postadres. Voor een snelle bezoekersregistratie verzoeken wij u vriendelijk uw entreepas en een geldig legitimatiebewijs mee te nemen naar het Event.

 

Tot woensdag 7 december!

 

Met vriendelijke groet,

Organisatie Nationaal Innovatie Event

 

Tijdens de aanloop naar dit evenement heb ik mij twee keer aan moeten melden.

Na een up date moest ik ineens opnieuw aangemeld worden. Mijn eerste emailadres werkte niet meer als log in, Ik opnieuw ingevuld waar mijn eerste emailadres wel geweigerd werd.

Als er meer mensen zo dubbel geboekt staan ?.

Link naar reactie

 

Ik heb wel al van die mooie toekomst plaatjes gezien van moderne in de omgeving geintergreerde woningen. Zoals deze zeer energiezuinig.



03KROTT1.jpg

 

En een luchtfoto genomen na de stopzetting van de InnoDelta werken.

 

Doordat pas in 2012 wat echte vernieuwing op gang kwam hebben alle bedrijven en de meeste inwoners het land al verlaten.De onfortuinlijken blijven achter en moeten letterlijk roeien met de riemen die ze hebben.

Hier een foto van een buitenwijk van Den Haag

 

Den Haag dat na 2010 bekend stond als Schweinstein, waarom weet ik niet.

 



r57240_156509.jpg

Link naar reactie

....

 

Om een voorbeeld te noemen, ik ben de 7e ook in Maarssen terwijl ik traditioneel bij het High Growth Forum te vinden was.

 

...

 

Maareh, je komt niet overdreven enthousiast over, waarom ben je in Maarsen en niet op HGF? Mag je een verhaaltje houden, iets jureren, heb je appeltjes te schillen, zijn er klanten van je?

 

Weet ik, ik was niet super enthousiast, maar kwam er wel. Het was in ieder geval een event dat zijn/haar eigen hoofd boven water hield. Ik ga naar HNIE omdat een aantal van mijn "partners" in Holland Innovation daar staan. Daar moet ik wel bij zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Christine,

 

Ik vond het geheel niet onaardig. Vreemde locatie, onoverzichtelijk maar wel lekker druk met .... 800 ondernemers op 2200 bezoekers. Een hoog gehalte onderzoekers, kennis instituten, etc. Ik kon niet de gehele dag dus liep met een focus en daarbinnen prima contacten gelegd en ook verassende contacten toen ik zonder focus naar de parkeerplaats reed in de Bus.

 

Geen JP gezien, geen grote presentaties bezocht dus ik hoor graag andere impressies. Zag Niels pas om 14.30 arriveren toen ik al weer weg moest.

 

Reden waarom ik ooit inschreef was een reactie op dat rapport over de potentie van de creatieve industrie en ik moet zeggen dat deze creatieve industrie goed zichtbaar was. Wat ik ook wilde zien was dat de technische innovatieve bedrijven en creatieve industrie beter gaan samenwerken en dat vind plaats bvb in de gaming of multimedia maar staat over het algemeen in de kinderschoenen.

 

Na vandaag is het weer gewoon aan de echte ondernemers om er wat van te maken. ;D

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Geen JP gezien,

 

Wel daarnet op BNR JP in ronkende bewoordingen over het succes van het event. En als het goed is ben ik zelf vandaag ook op BNR.

 

Na vandaag is het weer gewoon aan de echte ondernemers om er wat van te maken. ;D

 

Net als voor vandaag, en eigenlijk ook wel vandaag, toch? Moet ik spijt hebben dat ik vandaag de orders heb binnengepraat ipv een event te bezoeken?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Ik heb er van 11.00 tot 13.30 rondgelopen. Veel mensen gesproken, goeie nieuwe contacten opgedaan, leuke innovaties gezien, een schitterende zwerm nerveuse en 'zich belangrijk voelende' ambtenaren rondom JP, kortom een geslaagd evenement.

 

Saillant detail: de stand van Technopartner was en bleef leeg! (ik bedoel hier geen standbezetting; bezoekers genoeg.)

 

Natuurlijk zouden we allemaal willen dat 'de overheid' wat slagvaardiger was, maar wij ondernemers moeten het gewoon blijven doen. Met HL dus!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.